TEMA EMISIUNII DE AZI – UNII ÎNTREABĂ, ALȚII RĂSPUND (Marți, 20 iunie 2017): CE PĂRERE AVEȚI DESPRE POEZIA LIRICĂ DE DRAGOSTE CONTEMPORANĂ?

  

           Emisiunea UNII ÎNTREABĂ, ALȚII RĂSPUND este o emisiune interactivă prin intermediul mesajelor trimise la rubrica comentarii. Aici noi nu doar comunicăm, ci dorim să ÎNVĂȚĂM UNII DE LA ALȚII…            

          Rețineți că puteți trimite întrebări sau comentarii chiar AICI şi ORICÂND DORIȚI la această postare la rubrica comentarii. Emisiune maraton 24 din 24 de ore… Nu vă grăbește nimeni.            

          Tema dezbaterii libere din această zi: CE PĂRERE AVEȚI DESPRE POEZIA LIRICĂ DE DRAGOSTE CONTEMPORANĂ?

39 de gânduri despre „TEMA EMISIUNII DE AZI – UNII ÎNTREABĂ, ALȚII RĂSPUND (Marți, 20 iunie 2017): CE PĂRERE AVEȚI DESPRE POEZIA LIRICĂ DE DRAGOSTE CONTEMPORANĂ?

      1. Radu Iacoboaie Autor post

        AI APĂRUT, ÎN SFÂRȘIT!…

        Ai apărut în viața mea iubire,
        La ceas târziu în noapte, în neștire,
        O rază de lumină printre norii grei
        Ce fremătau aprig pe cerul ochilor mei.

        Minune blândă, dulce, ce mă înfioară
        În fiecare ceas, secundă, ca prima oară
        Şi-mi încălzește sufletul meu rănit
        Cu dragostea ta tainică, ce m-a cucerit.

        O, rămâi, rămâi în viața mea
        Şi voi uita pe veci că viața este grea.
        Uneşte gândurile noastre ca-ntr-o carte
        Şi dă-mi putere de-a merge mai departe.

        Ai apărut în viața mea iubire,
        Când nu speram în a ta revenire…
        Şi cred, în momentul cel mai greu,
        Ca să rămâi mireasa sufletului meu…

        Te-aştept cu brațele larg deschise
        Să colinzi dragă prin ale mele vise,
        Te-aştept mereu, nu mă lăsa să mor
        Cu inima-mi străpunsă de al tău dor…

        Mihai Bujoreanu

        Apreciat de 1 persoană

  1. Radu Iacoboaie Autor post

    FREAMĂT

    Eu te-am aflat iubite,
    Atât doresc să știi
    În serile-asfințite
    Tu, dorul meu să fii.

    Iar zorii zilei proaspeți,
    În dimineți de vară,
    Să mi te aducă-n cale,
    Iubirea să nu doară.
    Să îmi cobori în șoapte,
    În inimă și gând,
    Apoi în prag de noapte,
    Să te aud râzând.

    Să-ți simt căldura pielii,
    A buzelor dulceața
    În frământarea serii
    Să te iubesc pe viață!

    Ești ca un înger al luminii
    Ce-mi luminează calea.
    Ești floarea de pe câmpuri
    Ce colorează valea
    Și umple de mireasmă
    A dorului pășune
    Și-mi îndulcește gândul
    C-o să rămâi cu mine…

    N. T.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  2. Radu Iacoboaie Autor post

    PE ARIPI DE IUBIRE

    Eu, m-am trezit în noapte,
    Strigând a mea durere…
    Tu, mi-ai răspuns în șoapte
    Și iată cum tristețea piere…

    Ridică-mă din locul de piatră,
    Loc plin de lacrimi,
    Înalță-mă în inima-ți curată
    O inimă fără de patimi.

    Am renăscut la viață
    Iubitul meu, te-ador.
    Ești mângâierea mea
    Și te iubesc cu dor…

    Şi zbor, visez aievea?
    Că inima-mi tresaltă…
    Tu m-ai adus pe culme,
    Pe culmea cea înaltă!

    Așterne peste mine
    Așterne-a ta iubire
    Învăluie-mă tandru
    În vis de Mântuire.

    Să alergăm spre dorul,
    Unei iubiri nestinse
    Să deslușim cuvinte
    De Dumnezeu trimise…

    N. T.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
    1. Radu Iacoboaie Autor post

      RUGĂ

      Îmi tremură privirea, dar o ridic la ceruri
      Îndură-te Părinte, căci tare am greșit
      Mi-e inima un bulgăre de lavă, ce mă arde
      Și sunt în neputință-mi, că-s tare obosit.

      Ți-am încălcat porunca și sufletul mă doare,
      Vei mai putea Tu oare, păcatul să mi-l ierți?
      Și vei putea Tu, Tată, când voi veni în cale,
      Să îndrăznesc la mila ce peste noi deșerți?

      Şi în genunchi, Iisuse, Te rog să nu mă lepezi,
      Ai milă și-ndurare de sufletu-mi pierdut
      Alerg pe drumuri grele, udat de ape repezi,
      Să-mi caut alinarea, ce-n viață n-am avut.

      Nu mă lăsa, Tu, Doamne, rănit și rătăcit
      Și sufletul să-mi cadă, în groapa-ntunecată,
      Nu vreau decât Lumina și sa fiu bun, smerit
      Și să-Ți urmez Cuvântul, cum am făcut odată…

      Îndură-te Părinte…!

      N. T.

      Apreciat de 1 persoană

      Răspunde
      1. Radu Iacoboaie Autor post

        REVERIE…

        Iubito, pe ce tărâmuri ne poartă iubirea?
        Hai spune-mi draga mea, vis de primăvară.
        E realitate, vis ori ne-am pierdut cu firea
        Iubita mea, acum, în miez de vară?…

        Cât de frumoase sunt aceste clipe ale noastre!
        Şi cât de dulce eşti gingaşa mea floare!
        Ce vrajă ne-a cuprins în nopțile albastre?
        După furtuni şi ploi mi-ai adus iar soare…

        Mihai Bujoreanu

        Apreciat de 1 persoană

      2. Radu Iacoboaie Autor post

        TE PORT ÎN GÂNDUL MEU…

        Mi-e inima parcă tot mai grea.
        Mi-e sufletul ars de gând
        Şi tare doare depărtarea
        Şi să te aud plângând…

        Iubesc surâsul lin al mării
        Şi a cerului lumină…
        Când se ivesc mereu zorii
        Şi apa de izvor cristalină…

        Te simt mereu în colțul gurii,
        Te simt şi în glezna moale…
        Cutreierând în inima pădurii,
        Aş vrea să alergăm spre soare…

        Tu eşti aripa mea de înger
        Care în inimă-mi mereu tresare.
        Rămâi, rămâi alăturea de mine!
        Tăcerea ta, iubite, nu şti cât doare…

        N.T.

        Apreciat de 1 persoană

      3. Radu Iacoboaie Autor post

        DOR DE TINE…

        Te-ai întrebat vreodată tu, iubire
        Ce-a fost atunci la prima întâlnire?…
        Când tu şi eu, cu drag ne-am întâlnit
        Şi pe neașteptate, ne-am îndrăgostit…

        Ne-am bucurat atunci ca doi copii
        Încât la despărțire abia puteam vorbi
        Şi ca un fulger ne-a săgetat iubirea
        Aducând în inimi şi-n suflet fericirea…

        Din poze tu-mi zâmbeşti tulburător
        La fel, mereu, încât simt că mor
        Şi dorul tău mă poartă-n amintiri
        În clipe dulci de neuitat, în reverii…

        Mihai Bujoreanu

        Apreciat de 1 persoană

      4. Radu Iacoboaie Autor post

        ZBOR PE ARIPI DE DOR

        Am întrebat pământul și cerul și iubirea,
        De mi-au văzut ei, dorul, pe care-l căutam
        Și mi-au răspuns în șoaptă, de fapt cum e trăirea
        Momentelor frumoase, ce eu le așteptam.

        Am tresărit la gândul că în viața-mi va apare,
        O inima curată, caldă, ce mă va lumina
        Și din întunecimea, ce sta să mă înconjoare
        Cu a sa iubire pură, pe mine mă va salva.

        Din ochi să-mi cadă lacrimi, iar gura să-mi zâmbească.
        Privirea către tine s-o ațintesc aș vrea
        Să-ți spun atunci iubire, că floarea ta albastră,
        Iubire și respect, din inimă-ți va da.

        Și dorul care odată, pe noi ne chinuia,
        Să se preschimbe-n dansul iubirii mult dorite
        Și clipa de așteptare prin care viața ne-ncerca
        Să fie veșnicia ce ne-o dorim IUBITE!…

        N. T.

        Apreciat de 1 persoană

      5. Radu Iacoboaie Autor post

        SUNT FERICIT!

        Clipe de neuitat am fost împreună,
        Care au rămas vii în amintire…
        Parcă te revăd sub clar de lună
        Învăluită toată numai în iubire…

        Eşti sigur muza care mă inspiră,
        Ești întocmai tot ce mi-am dorit.
        Şi parcă îmi cânți din a ta liră
        Şi sufletul meu strigă: sunt fericit!

        Sunt fericit c-ai apărut în viața mea
        Chiar de nu mai ştiu ce e cu mine
        Dar ştiu că inima-mi în piept ardea
        Când tot priveam în ale tale ape line…

        Mihai Bujoreanu

        Apreciat de 1 persoană

      6. Radu Iacoboaie Autor post

        DOR DE MÂNTUIRE CU TINE…

        Am întins ambele mâini către tine
        Și ți-am cuprins între ele, chipul tău
        Te-am sărutat, aşa a fost de bine…
        Încât s-a terminat cu tot ce este rău!…

        Au rămas cuibărite în sufletul meu
        Vorbele, pașii tăi și chiar privirea ta…
        Și cred că acolo vor rămâne mereu,
        Căci eu te voi iubi, orice s-ar întâmpla…

        Chiar de gândurile uneori mă apasă
        Și privirea între lacrimi se ascunde
        Tu pentru mine, vei fi speranța aleasă
        Fiori de dragoste mă vor pătrunde…

        Să-mii cauți adâncul, să-mi cauți trăirea
        Pe sub soare, ploaie, flori, chiar rouă.
        Cu tine iubite să-mi găsesc mântuirea
        Şi pacea, iubirea să ne aducă nouă…

        N. T.

        Apreciat de 1 persoană

      7. Radu Iacoboaie Autor post

        DE CE PLÂNG?…

        Te port iubire în gândurile mele,
        Clipă de clipă şi ceas de ceas
        Iar sufletul împovărat de doruri grele
        Tânjeşte după amintiri ce-au mai rămas…

        Şi inima săraca plânge în neștire,
        Suspină după tine pentru a mia oară
        Şi-mi spune că nu-mi leac pentru iubire
        Decât să ne reîntâlnim seară de seară.

        Poate mai poți da viață iubitului
        Care oftează departe într-una şi jeleşte,
        Să nu-l mai laşi pradă urâtului
        Şi caută să vezi dacă el mai trăiește…

        Mihai Bujoreanu

        Apreciat de 1 persoană

      8. Radu Iacoboaie Autor post

        OF, FEMEIA…

        Femeia te înalță sau femeia te coboară…
        Femeia îți dă aripi ori dânsa te omoară…
        Ea poate fi balsam al sufletului tău
        Sau să te schimbe în tot ce e mai rău…

        Femeia când iubește poate să-ți aline
        Dureri şi suferințe păstrate adânc în tine
        Sau poate să-ți transforme viața într-un iad,
        Simți cum te prăbuşeşti, cum toate-n jur cad…

        Mihai Bujoreanu

        Apreciat de 1 persoană

      9. Radu Iacoboaie Autor post

        CU TINE VREAU SĂ TRĂIESC…

        Petale de lacrimi, cândva mi-au căzut
        Și inima mea, dureri măcina…
        Și nici o clipă nu aș fi crezut,
        Că pașii mei spre iubire vor alerga.

        Când strigătul meu la tine a ajuns,
        Cu grijă și tandru durerea mi-ai luat
        Și fiori de iubire m-au străpuns,
        Speranță și liniște în suflet mi-ai lăsat…

        Cu tine mereu am rămas în gând…
        Ești zâmbetul din sufletul meu.
        Cu tine nu mă simt singurä pe pământ.
        Din nou, soarele va fi pe cer mereu!…

        Către lumină noi am alergat…
        Pe aripi de îngeri zburăm spre infinit
        Și pătrunşi adânc de credință am sperat,
        Să se împlinească visul ce ne-a fost sortit…

        N. T.

        Apreciat de 1 persoană

      10. Radu Iacoboaie Autor post

        GLASUL INIMII TE CHEAMĂ LÂNGĂ MINE…

        Glasul inimii mi-a şoptit în noapte…
        Un fior al iubirii s-a trezit suspinând…
        Am tresărit dulce amărui auzind șoapte
        Și pașii tăi i-am simțit către mine venind…

        Am sperat să te văd, să te simt lângă mine
        Am privit cerul şi soarele la apus
        Și atunci gândul ce în minte îmi vine
        Este să aud vorbe ce nu s-au mai spus…

        În glasul lăuntric al minții se-ascunde
        Un cântec de dor, ce de tine îmi amintește,
        Iar inima mea cu iubire îi răspunde
        Vibrând adânc la clipa ce și-o dorește.

        E plină pădurea de zâmbetul tău,
        E plin universul de dragostea noastră.
        Nimic nu ne atinge din tot ce e rău
        Totul e minunat, precum floarea albastră.

        Să răsune pământul de cântec și flori,
        Să dispară din lume tot ce-i durere,
        Să ne lăsăm inima pătrunsă de ai iubirii fiori
        Și să așteptăm cu dor clipa revederii…

        N. T.

        Apreciat de 1 persoană

  3. Teo Rose

    DOAMNA AJUTĂ! Amin!
    O TEMĂ MINUNATA, ÎN TUMULTUL ACESTOR ZILE COTIDIENE, PLINE DE APĂSARE. ESTE BINEVENITA POEZIA, ESTE CA O ALINARE A SUFLETULUI, CA O CLĂTIRE A CONȘTIINȚEI NOASTRE, ÎMPOVĂRATE DE GÂNDURI.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  4. Mihaela Negoita

    Radu Gyr- SĂRUTUL.

    „Cum, sus, in pisc, ne-nlantuie sarutul
    ori in prapastii oarbe ne scufunda,
    nu stim de strange-n cupa lui rotunda
    sfarsitul unui cer sau inceputul.
    Adanci milenii poate ne inunda,
    poate-n genuni ni se dizolva lutul,
    se naste-un ev, se-ntuneca trecutul,
    sau timpul vast se rupe de secunda…
    Ce scari de-argint ne duc spre-nalte zone,
    in pulbere de sori sa ne transforme?
    Tu capeti chipul limpezii madone,
    eu, trup de zeu al boltilor enorme;
    in noi tresar paduri de anemone
    si-ntaia oara lumea prinde forme.”

    Din volumul Radu Gyr, Anotimpul umbrelor, Editura Lucman, 2010

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  5. Mihaela Negoita

    Beneficiile oferite de CACAO

    Contine vitamina Q – aceasta vitamina ajuta la tratarea copiilor si adultilor de boli grave.
    Antioxidanti – datorita flavonoidelor, cacaoa stimuleaza inima, are actiuni anti-inflamatorii si antibacteriene, creste rezistenta capilaritatii si alimenteaza metabolismul cu calciu si iod.
    Cafeina – cacaoa contine cantitati mici de cofeina, mai mici decat cele din cafea, dar cu toate acestea, are un efect revigorant.
    Antidepresiv – contine feniletilamina, care este similara cu productia de dopamina a corpului uman si adrenalina. Ciocolata si cacaoa poate creste nivelul de serotonina din creier, care este responsabila pentru fericire.
    Minerale si vitamine – este bogata in minerale – magneziu, calciu, zinc, cupru, mangan, fier si vitaminele – A, B1, B2, B3, B5, C, E.
    Restabileste fortele naturale ale corpului – consolideaza puterile noastre fizice si mentale, datorita teobrominei, care stimuleaza sistemul nervos central.
    Ii ajuta pe oameni cu depresia sau sindromul premenstrual.
    Scade tensiunea arteriala.
    Nu este recomandata pentru persoanele cu probleme ale vezicii biliare, gastrita sau pietre la rinichi.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  6. Mihaela Negoita

    Bananele sunt usor de decojit si transportat.
    Sunt gustoase si au un continut scazut de sodiu.
    Bananele sunt printre cele mai bune surse de potasiu, care pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale.
    Sunt indicate in special pentru persoanele care urmeaza tratament medicamentos pentru hipertensiune arteriala, deoarece odata cu utilizarea acestor medicamente creste si nevoia organismului de a mari cantitatea de potasiu.
    Deficitul de potasiu afecteaza musculatura si bataile inimii. Consumati banane simple sau adaugate in cereale, salate de fructe si alte preparate.
    http://m.sfatulmedicului.ro/Alimentatia-sanatoasa/alimente-care-pot-scadea-tensiunea-arteriala_11268

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  7. Mihaela Negoita

    ” Nu știi că Dumnezeu te-a creat din iubire, nu știi că relația ta cu ceilați nu este de concurență, ci este una de frățietate, nu știi că rolul tău în zidirea cea văzută este de împărat, de cunună a creației, nu știi că valoarea sufletului tău este dată de suma celor bune și nu de diferența între cele bune și cele rele, nu știi că acel cuvânt pe care Mântuitorul i-a trimis pe farisei să-l aprofundeze, când le-a zis „Mergeți și învățați ce înseamnă cuvintele: Milă voiesc, iar nu jertfă” arată, de fapt, că ceea ce ți se cere ție nu este un rigorism judiciar, ci este un prisos care se înscrie în tărâmul frumosului. Dumnezeu nu cere de la tine să fii corect, să faci lucrurile corect sau cât mai corect, Dumnezeu cere de la tine să le faci cât mai frumos, cât de frumos poți tu.
    Nu trebuie să avem doar criteriu corectitudinea, ci frumusețea; frumosul și lumina – acestea sunt etaloanele creștinului. Există gânduri luminoase sau gânduri frumoase, gânduri negre sau gânduri urâte. Orice gând care te îndreaptă către auto-înjosire, către auto-distrugere, către o auto-defăimare neproductivă, are clar amprenta întunericului. Pentru că, dacă observăm cu atenție, patimile prin care diavolul încearcă să-l împingă pe om sunt străbătute, ca de un fir roșu, de înjosire. Un gând întunecat este cel care te îndreaptă pe tine însuți împotriva ta, cauți să te înjosești, lovești în tine fără milă. Diavolul caută pe orice cale să-l înjosească pe om; Dumnezeu, dimpotrivă, caută să-i redea demnitatea, și nu orice demnitate, ci pe cea de fiu al lui Dumnezeu.”

    Extras din interviul cu protos. Hrisostom Ciuciu de la Mănăstirea Putna.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde

Lasă un răspuns

