EDUCAȚIA TREBUIE SĂ DEVINĂ PRIORITATE NAȚIONALĂ! AVEM NEVOIE DE UN BUGET MULT MAI MARE ALOCAT EDUCAȚIEI, DE PROFESORI MAI BINE PREGĂTIȚI ȘI PLĂTIȚI, DE CONSECVENȚĂ ÎN APLICAREA MĂSURILOR ȘI RESPINGEM CATEGORIC EDUCAȚIA DIGITALĂ ȘI EDUCAȚIA SEXUALĂ! – nevrednicul Radu Iacoboaie, 14 noiembrie 2016

index  index

           Puțini știu poate că, după anul 1989, sistemul educației din România destul de bun la vremea aceea, a fost mereu modificat, adică de peste 60 de ori… Unele măsuri au fost bine gândite dar din păcate au fost înlocuite cu altele implementate de noii guvernanți… Cele mai multe însă s-au dovedit nocive!

          De curând, organizația UNICEF, printr-un studiu a evidențiat calitatea foarte scăzută a învățământului românesc și problemele cu care ne confruntăm. Astfel, aproximativ 20% dintre tineri abia dacă termină 8 clase! Avem tot mai mulți analfabeți datorită sărăciei și interesului scăzut pentru educație din partea unor părinți. Dar avem și foarte mulți semianalfabeți, care abia dacă știu să citească și să scrie. Iar marea problemă este că acești tineri se vor integra social foarte greu și pe piața muncii iar mulți vor deveni asistați social, fie în țară sau străinătate, adică necontribuind la bunăstarea comunității. Pe termen lung, se estimează că România va pierde datorită acestor tineri necalificați și neintegrați social circa 19 miliarde de euro…

         Cauze ale calității scăzute a educației din România: manualele alternative, calitatea lor foarte îndoielnică, interesele unor edituri și grupuri de interese, programa școlară prost concepută, subfinanțarea cronică a Ministerului Educației, salariile mici ale educatorilor și profesorilor (care conduce la interesul tot mai scăzut pentru aceste profesii), și nu în ultimul rând masoneria, interesată direct în asigurarea unei educații necorespunzătoare, cea care manevrează din umbră și televiziunile private, televiziunea și radioul publice (parțial până acum), cea care ne aduce ,,modernizarea” prin implementarea educației digitale, educației sexuale și altor ,,reforme”, dar care nu dorește altceva decât îndobitocirea sistematică a tinerilor și transformarea lor într-o masă lipsită de identitate și voință proprie, ușor de manipulat mai ales la alegerile ,,democratice”…

          Se vorbește tot mai mult astfel de ,,necesitatea” modernizării sistemului de educație românesc, dar într-o anume direcție, prin folosirea unor instrumente noi precum tableta electronică și calculatorul (computerul). Această educație digitală, chipurile ar revoluționa și simplifica totodată munca educatorilor și profesorilor, i-ar pregăti pentru viitor mai bine (pentru era informației), le-ar dezvolta capacitățile ,,intelectuale” și creative. Logistic, ar elimina caietele și cărțile, plus alte accesorii, scăzând costurile financiare ale statului. Cam tot așa s-a spus și în cazul cardurilor de sănătate și s-a furat la fel de mult…

          Dar s-au gândit ei, ,,reformiștii” moderni și la marile dezavantaje ale educației digitale, la consecințele pe termen mediu și lung? Oare tot ce vine din Occident este și bun și folositor nouă? Vorbim practic despre o adevărată revoluție în domeniu, despre educația cibernetică sau digitală. Prin comparație, gândiți-vă numai ce a însemnat o altă revoluție, cea sexuală, concepută de ,,marele” Sigmund Freud… Consecințele acesteia se văd până în zilele noastre, prin desfrâul ajuns la cote inimaginabile în trecut, la cultul erotismului în mass-media, toate acestea subminând grav moralitatea din societate și modul de viață creștin-ortodox, mai ales familia creștină.

          Oare acești partizani ai introducerii educației digitale au citit ei înșiși vreodată măcar un volum în format electronic pe tabletă sau calculator? Nu au observat ei oare că expunerea prelungită în fața ecranului acestora, care degajă o anumită cantitate de radiații și care au un nivel mare de pixeli, obosesc atât ochii, cât și creierul uman și conduc la dureri de cap și migrene, chiar la copii? Pe de altă parte, are cineva atâta răbdare și putere de concentrare pentru a putea citi mult timp în mediul electronic și zi de zi? Mai ales că tehnologia interferează tot mai mult în viața tinerilor. Ei primesc într-una fel de fel de mesaje pe rețelele de internet și pe telefon iar atenția odată distrasă greu se mai reface… De altfel, psihologii au atras atenția de mult timp de deficitul de atenție tot mai ridicat în rândul copiilor și tinerilor.

         Promotorii educației digitale (Fundația Orange și alții) își închipuie că tot ce-i nou și modern și vine din Occident este neapărat superior. Ei cred că educația clasică (ca și religia) este depășită astăzi și trebuie adaptată vremurilor pe care le trăim… Pe ce argumente solide își bazează ei acest partizanat?… Pe de altă parte dragilor, ce se va întâmpla cu cărțile, cu bibliotecile publice și personale, cu personalul acestora? Vor deveni bibliotecile publice muzee? Vor scoate cărțile în piețele publice și le vor da foc? Știți că au mai fost asemenea cazuri, când cărțile neagreate de sisteme totalitare au ars zeci de mii de cărți sau mai multe. Sau vor arde bibliotecile poate așa cum s-a întâmplat în antichitate cu cea din Alexandria?…

          De fapt, noi credem că asta se urmărește în fond prin introducerea educației digitale și a educației sexuale: îndobitocirea sistematică și premeditată a copiilor și tinerilor. Ce atâta cultură și spiritualitate pentru a ajunge să ai o profesie și un loc de muncă?!… Când, educația digitală și educația sexuală pot aduce un suflu nou, mai multă distracție, atractivitate, dar și mediocritate, omogenizare și manipulare… Modelele culturale și spirituale sunt înlocuite deja de ceva vreme cu pseudo-valorile, cu vedetele acestea strălucitoare impuse de mass-media după bunul plac al celor care o conduc din umbră (evreii sioniști și francmasoneria mondială). Nu degeaba remarcăm tot mai mult decăderea culturii, pentru că interesul tinerilor de a căuta și citi o carte bună și mai des a scăzut în mod dramatic. Ori tocmai astfel de cărți dezvoltă tinerilor gândirea critică, obiectivă și asumarea răspunderilor în societate.

          Mai observăm de asemenea că, într-o lume în care părinții își găsesc tot mai puțin timp și interes să-și educe și să-și îndrume copiii, tinerii ajung să fie tot mai împrăștiați, mai stresați (sub presiunea școlară mai ales, a unor teme date pentru acasă destul de consistente) și nefericiți. Se poate vorbi de apariția unei noi boli sub numele de ,,împrăștioza”… Adică, tot mai mulți tineri suferă de un complex de împrăștiere sau dezorientare. Sunt mult prea debusolați și nehotărâți. Nu mai știu ce vor în viață. Se mulțumesc să trăiască adeseori cu intensitate doar ,,clipa”, fugind evident de orice obligații și răspunderi. Tocmai de aceea, mulți nici nu se mai căsătoresc sau o fac mai mult de conveniență (de formă, ca să fie ,,în rând cu lumea”) mult mai târziu, după 30-35 de ani. De aceea, vedem cum tot mai mulți tineri alunecă pe panta depresiei și ajung chiar și la sinucidere, deși ei au toată viața înainte… Pentru că nu mai suportă realitatea, singurătatea, ratarea și ajung să se vadă ca pe niște deșeuri ale societății, deșeuri sociale…

          Nu în ultimul rând, educația digitală și educația sexuală (aceasta din urmă trezind instincte mult înainte de vreme!), nu fac decât să sporească și mai mult dependența tinerilor față de mediul electronic sau realitatea virtuală. Tinerii ajung astfel la alienare, anxietate, epuizare fizică și psihică (surmenaj), ajung tot mai nesociabili în raporturile directe (față către față) și se vor integra mult mai greu în societate, pentru că vor rămâne prizonieri tot mai mult într-o realitate artificială, contrafăcută, care este realitatea virtuală.

           Noi trebuie să ne mobilizăm acum cu toții, părinți, educatori și profesori, factori de decizie ai statului român, și să spunem stop educației digitate și educației sexuale, războiului acesta perfid îndreptat împotriva minții tinerilor de astăzi. Așa cum ați văzut că s-a procedat și în cazul mobilizării naționale împotriva scoaterii Religiei din școli.

          Să încercăm cu multă dragoste și înțelegere să-i apropiem pe tineri de reperele autentice ale spațiului spiritual și cultural. O carte bună, citită cu atenție și înțeleasă este o cărămidă în formarea lor și poate salva viața… Îndemnați-i să citească cât mai mult, să fie selectivi, să reflecteze asupra celor citite, să caute în toate adevărul, să caute echilibrul (calea de mijloc sau calea împărătească), să caute valorile creștin-ortodoxe și naționale. Să descifreze mai ales care este scopul vieții lor pe pământ și cine sunt…

         E foarte greu de conceput pentru tineri un Ghid spiritual și cultural sau o colecție cu citatele cele mai reprezentative din istoria lumii. Dar putem recomanda orientativ și pentru început lectura Bibliei sau Sfintei Scripturi (ortodoxe, ediția din 1994 sau mai vechi), lectura operelor lui Mihai Eminescu (mai ales articolele de presă), Constantin Noica, Petre Țuțea și a altor clasici români și străini (Wiliam Shakespeare, H. Ibsen, Moliere ș.a.), Nicolae Paulescu, părinților Justin Pârvu, Gheorghe Calciu-Dumitreasa, Ilie Cleopa, Arsenie Boca, Ioanichie Bălan, Dumitru Stăniloae, Arsenie Papacioc, Nicolae Steinhardt și altor părinți români și străini (Paisie Aghioritul, Serafim Rose ș.a.).

 

          Pentru mai multe detalii, puteți accesa link-urile:

          ,,Fundaţia Orange lansează Digitaliada, un proiect cu o abordare inovativă ȋn ceea ce privește utilizarea tehnologiei ȋn educaţie. Proiectul vizează promovarea educației digitale și ȋmbunătăţirea performanţei școlare a elevilor prin folosirea tehnologiei și a unor materiale didactice digitale. Digitaliada este un proiect cu mai multe componente ce se vor desfășura pe durata a 18 luni.

         Astfel, pe parcursul anului școlar 2016-2017 Fundaţia Orange va derula un proiect-pilot de educaţie digitală pentru ciclul gimnazial ȋn 10 școli de masă din mediul rural. În cadrul proiectului-pilot, cele 10 școli vor fi dotate cu echipamente IT pe care vor rula materiale digitale educative de tipul “ ȋnvăţare prin joc” menite să susţină materia de matematică și TIC, pentru clasele V – VIII.

         Alegerea celor 10 școli participante la pilot a fost făcută printr-o competiție deschisă la care s-a putut ȋnscrie orice unitate școlară cu ciclu gimnazial din mediul rural. Vezi aici care sunt cele 10 şcoli selectate să participe in cadrul proiectului-pilot.

         La finalul anului școlar 2016-2017 Fundaţia Orange va analiza rezultatele proiectului-pilot derulat ȋn cele 10 școli. În cazul ȋn care rezultatele sunt pozitive, Fundația Orange va propune extinderea acestui proiect și ȋn alte unităţi de ȋnvăţămȃnt ȋn anul școlar următor, în spiritul creării de bune practici la nivel naţional…”

 

          Mai mult pe http://www.fundatiaorange.ro/proiecte-2016/educatie-digitala/

          http://www.gadget.ro/digitaliada-primele-detalii-legate-de-implementarea-educatiei-digitale-10-scoli-din-mediul-rural/

          http://www.digitaliada.ro/

          http://www.digitaliada.ro/Digitaliada-%E2%80%93-invatare-prin-metode-digitale-in-10-scoli-din-mediul-rural-ac15

          https://raduiacoboaie.wordpress.com/2016/10/21/noi-nu-dorim-educatie-homosexuala-in-scoli-si-gradinite-invatamantul-de-stat-merge-catre-faliment-si-ortodocsii-pot-avea-propriul-lor-sistem-educational-nevrednicul-radu-iacoboaie-21-octombr/

          https://raduiacoboaie.wordpress.com/2015/04/05/un-articol-despre-educatia-religioasa-ca-prioritate-nationala-altfel-romania-va-ajunge-un-stat-laic-precum-franta/

          https://raduiacoboaie.wordpress.com/2015/02/19/desfiintarea-familiei-traditionale-prin-revolutie-sexuala-educatie-sexuala-in-gradinite-si-scoli-sexologie-in-mass-media-salvati-familia-celula-de-baza-a-societatii/

           https://raduiacoboaie.wordpress.com/2014/11/26/revolutia-sexuala-globala-distrugerea-libertati-in-numele-libertatii/

https://raduiacoboaie.files.wordpress.com/2014/08/bibliografie-teologica-consultata2.pdf

 

                                                       MIȘCAREA PENTRU APĂRAREA ORTODOXIEI

                                                  nevrednicul Radu Iacoboaie, 14 noiembrie 2016

Anunțuri

18 gânduri despre „EDUCAȚIA TREBUIE SĂ DEVINĂ PRIORITATE NAȚIONALĂ! AVEM NEVOIE DE UN BUGET MULT MAI MARE ALOCAT EDUCAȚIEI, DE PROFESORI MAI BINE PREGĂTIȚI ȘI PLĂTIȚI, DE CONSECVENȚĂ ÎN APLICAREA MĂSURILOR ȘI RESPINGEM CATEGORIC EDUCAȚIA DIGITALĂ ȘI EDUCAȚIA SEXUALĂ! – nevrednicul Radu Iacoboaie, 14 noiembrie 2016

  1. Pingback: INTERNETUL ȘI ORTODOXIA… PUTEM APĂRA ȘI MĂRTURISI ORTODOXIA PE INTERNET?…- nevrednicul Radu Iacoboaie, 31 ianuarie 2017 | MIȘCAREA PENTRU APĂRAREA ORTODOXIEI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s