DE CE ,,SFÂNTUL ȘI MARELE SINOD AL BISERICII ORTODOXE DIN CRETA” (2016) NU ESTE ORTODOX?

index

images 14339195_1284023764954797_622017783_o  14360358_1284023638288143_1089407211_o               

             Mesaj primit pe facebook de la un frate: Sunt doua fotografii facute de mine. Puteti merge sa vedeti chiar Dvs. Simbolurile sunt pe catapeteasma Paraclisului Catedralei Mantuirii Neamului. Mi nu mi se par deloc benefice – doi preoti mi-au spus, insa, pana acum ca sunt in regula. Inseamna, cred eu, ca la Teologie se studiaza o simbolistica deja alterata de simbolistica masonica. Parintele arhimandrit Gradinaru apara erezia din Creta asa ca …sa luam aminte!

            Acest ,,Sinod” certifică ecumenismul. În textul Sinodal ,,Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul (restul) lumii creștine” se vorbește despre Unitate.

           Ce fel de unitate promovează Biserica Ortodoxă? Ce înseamnă ,,unitatea creștină”? Unitate, pentru Biserica Ortodoxă înseamnă un singur lucru, și anume revenirea ereticilor la Ea prin Taina Botezului și lepădarea (anatemizarea) învățăturilor eretice așa cum se făcea înainte ca Biserica Ortodoxă să fie membră în Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB). Dacă se înțelege că Biserica Ortodoxă promovează o unitate de tip ecumenist, așa cum se poate observa din text, atunci acest text este condamnabil de Sinoadele Ecumenice și de Sinoadele Locale și de Pleroma Bisericii (Părinți, Profesori, Patriarhi, Episcopi, Mireni, Monahi, etc.)

           Biserica Ortodoxă nu poate recunoaște denumirea istorică de ,,biserică” pentru celelalte comunități creștine eterodoxe care au fost anatemizate de Sfinții Părinți, numindu-le comunități eretice.

           În mărturisirea de credință, în Crezul nostru ortodox, spunem ,,cred… Într-Una, Sobornicească și Apostolească Biserică”. Care este? Cea înființată de IISUS HRISTOS și propovăduită nouă de Apostoli fiind neschimbată până în zilele noastre și până la sfârșitul veacurilor – BISERICA ORTODOXĂ.

           Un singur cap al Bisericii – IISUS HRISTOS, O SINGURĂ BISERICĂ.

          Biserica niciodată nu a permis ambiguități în textele sale dogmatice, iar aici avem de a face cu o afirmație eclesiologică, deci dogmatică (în textul sinodului din Creta). O afirmație neclară, am putea spune vicleană, care stârnește confuzii și derute.

          Scopul oricărui Sinod Mare și Sfânt este acela de a înfiera o erezie, de a delimita Adevărul ortodox de minciuna ereticilor. Întotdeauna într-un Sinod Panortodox se condamnă ereticii nepocăiți, cei care schimbă învățătura de credință. Acest ,,Sinod” nu vorbește despre eretici. Deci să înțelegem că ereticii nu mai există? Erezii nu mai există?

          Acest ,,Sinod” vorbește despre recunoașterea denumirii de ,,Biserici istorice” pentru Romano-Catolici, Protestanți și Monofiziți (Anticalcedonieni – Armeni, Copți, Malabarieni) ceea ce înseamnă că nu îi mai denumim eretici, că suntem mai ,,iubitori” decât Sfinții luminați de Duhul Sfânt, care la Sinoade au dat anatema pe eretici și ereziile lor.

          Acest ,,Sinod” are pretenția că este fără de greșală fără a întruni condițiile unui Sinod următor al Duhului Sfinților Părinți.

          Sistemul Sinodal nu asigură în mod magic Dreapta Credință și criteriul credinței revelate, ci numai atunci când cei care se întrunesc în Sinod sunt luminați de Duhul Sfânt, sunt sinceri și nu ratifică texte prefabricate. Nu am luat aici în discuție decât acest text, asta nu înseamnă că celelalte texte sunt bune, nicidecum, ci conțin încălcări grave de Canoane, sociologii umaniste ieftine, erori teologice grave, etc.

           Acest ,,Sinod” susține participarea activă în platforma protestantă numită ,,Consiliul Mondial al Bisericilor” care reprezintă cel mai grav lucru al acestui ,,Sinod”, dialogul nesfârșit, fără roade, și chiar cu pierderea exactității Dogmei și acceptarea compromisurilor, așa cum vedem la Pusan, Porto Alegre, etc. Un Mitropolit Grec spunea că nu și-l poate imagina pe Sfântul Vasile cel Mare stând la masă, la dialog cu ereticii arieni ai vremii lui, împrumutând modele protestante cu riscul relativizării propriei credințe pentru o unitate mincinoasă, imposibil de realizat fără distrugerea propriei conștiințe bisericești că aparții singurei Biserici a lui Hristos și că trebuie să dai mărturia cu durere și dragoste către eretici, nu în dialoguri și împreună rugăciuni pe platforme romano-catolice și protestante.

           Concluzia pe care o tragem este că acesta nu este un sinod ortodox, ci un sinod eretic, deoarece erezia nu înseamnă numai alterarea adevărului de credință, ci și alterarea prin omisiune și lipsa de definire a termenilor și lipsa de claritate. Sinoadele au rolul de a clarifica învățătura de credință, atunci când apare o erezie, în schimb acest numit ,,Sinod” nu numai că nu clarifică ci creează confuzii și nu spune nimic concret, folosește un limbaj duplicitar și induce în eroare, tocmai în aceasta constă erezia ecumenistă.

            Organizatorii acestui sinod l-au numit ,,Mare” deși sunt câteva Patriarhii Ortodoxe care nu-l recunosc nici măcar ca fiind pan-ortodox; s-a numit de la sine ,,Sfânt” fără a accepta o comparație cu învățătura Sinoadelor recunoscute de întreaga Biserică Ortodoxă sau dreptul de a i se aduce contestații în plan teologic, de către cler și popor.

            În ce mod caută Biserica Ortodoxă să refacă ,,unitatea” pierdută? Dacă Biserica este Una și Unică, și nu se poate diviza, ce unitate să refacă? Este ca și cum cineva ar spune că are o haină dintr-o bucată, ce nu se poate sfâșia, și în același timp să spună că el caută să-și coase haina, ca să fie din nou întreagă… Nu cumva asistăm la o schizofrenie teologică? Ori avem Unitatea, ori nu o avem. Iar dacă o avem de ce trebuie să ,,o refacem” din moment ce o avem? Sinoadele nu au fost niciodată întruniri lumești, ci au fost locul unde Părinții luminați de Duhul Sfânt au grăit lucruri clare, au clarificat situații grele, nu le-au încurcat și nici nu au debusolat credincioșii.

            Dacă acesta era un Sinod Ortodox ar fi condamnat toate ereziile ecleziologice care sunt vehiculate în Biserica Ortodoxă, cum ar fi ecumenismul și toate teoriile lui (teoria ramurilor etc), și ar fi condamnat participarea oricărei Biserici Locale la dialogul pe platforme eretice, cum ar fi Consiliul Mondial al Bisericilor (ereziilor).

 

           Cerem condamnarea Sinodului din Creta și cei care au semnat să își retragă semnăturile și să se lepede de acest Sinod (eretic), pentru a rămâne ortodocși și a nu cădea în schismă cu Biserica Ortodoxă.

 

                                      MIȘCAREA PENTRU APĂRAREA ORTODOXIEI

                                                           13 septembrie 2016

Anunțuri

16 gânduri despre „DE CE ,,SFÂNTUL ȘI MARELE SINOD AL BISERICII ORTODOXE DIN CRETA” (2016) NU ESTE ORTODOX?

  1. Pingback: DE CE ,,SFÂNTUL ȘI MARELE SINOD AL BISERICII ORTODOXE DIN CRETA” (2016) NU ESTE ORTODOX? | ortodoxiadreaptacredinta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s