MENIREA POEZIEI DE FACTURĂ CREȘTINĂ – Radu Iacoboaie, 28 martie 2016

index

       Poezia ar putea fi definită ca acea formă concisă și sugestivă de exprimare, prin care sunt scoase în relief trăirile noastre sufletești. Am putea spune chiar, că ea este bucurie în stare pură și mângâiere a sufletului. Este creată și citită ori recitată de către oameni sensibili față de noțiuni precum: frumos, armonie, pace, iubire, suferința semenilor noștri, speranță, nădejde, viitor…

       Poezia bună are darul să ne înalțe spiritual și cultural, ne poate face inima să vibreze și să fim mai buni. Este așadar o formă de iubire. Ne dă de cele mai multe ori o stare de bine, câteodată sublimă am putea spune, greu de descris în cuvinte.

       Iar poezia de factură creștină mai ales, are în plus darul de a ne apropia mai mult față de bunul Dumnezeu, Creatorul universului, al tuturor făpturilor și lucrurilor văzute și nevăzute…

RUGĂ CĂTRE DUMNEZEU

Doamne, aprinde iarăși evlavia în noi,

Pe care au avut-o primii Tăi creștini

Și ajută-ne să fim la Judecata de Apoi

Încununați de Tine și fericiți, senini.

Ne întărește pe noi în credință pe vecie,

Gustând mereu din ospățul Tău ceresc

Iar viața noastră să ți-o jertfim doar Ție,

Zdrobind păcatul și duhul cel lumesc.

FĂGĂDUINȚĂ

La ceas târziu din noapte,

Când e atâta pace în jur

Și fără zgomote și șoapte

Și fără ce-i urât și dur,

O rugă aprinsă se înalță

Spre cerul poleit cu stele

Cu durere dar și speranță,

Gonindu-mi gândurile rele.

Doamne, stăpân al vieții mele

Îndrumă-mi pașii către Tine,

Ferește-mă mereu de rele,

De chinuri, patimi și suspine.

Nu mă lăsa când dau de greu,

Arată-mi calea Ta cea dreaptă

Și iartă-mă Dumnezeul meu

Și iartă viața mea stricată.

Păcate multe am făcut,

Prea multe să mai număr.

Mă doare al meu trecut

Și încă cred că mai sufăr.

O nouă viață voi începe,

Mereu eu Te voi slăvi,

Urca-voi hotărât pe trepte

Și pururea Te voi iubi!

NU UITA CĂ EȘTI ROMÂN!

Românul e născut poet

Și fiecare a scris cândva

O poezie ori un sonet

Sau poate altceva…

Sensibil la frumos,

Mărinimos din fire,

Românul e voios

Și plin de iubire…

Haz de necaz el face

Să nu se descurajeze,

Să aibă-n suflet pace,

La ceruri să viseze.

Românul s-a născut creștin

Și mulți uită asta.

Gustând amarul tot din plin,

Își împlinește soarta…

                                       nevrednicul Radu Iacoboaie, 27 martie 2016

4 gânduri despre „MENIREA POEZIEI DE FACTURĂ CREȘTINĂ – Radu Iacoboaie, 28 martie 2016

Lasă un răspuns

