NE SALVĂM TRĂIND ORTODOXIA!

index   index

          * APĂRAREA IDENTITĂŢII NAŢIONALE ŞI SPIRITUALE A ROMÂNILOR.
MODELE DE PATRIOTISM. REDESCOPERIREA VALORILOR CREŞTINE ŞI NAŢIONALE

          * ANTOLOGIE cu texte culese şi comentarii de Radu Iacoboaie, VOL. IV, SUCEAVA 2007

          MOTTO: Dar, noi ce facem pentru împlinirea idealurilor celor care au luptat şi s-au jertfit?…         Păr. Arhim. TEOFIL PÂRÂIANU
         Nimic din ceea ce se petrece în lumea aceasta nu este întâmplător. Întâmplarea, pentru noi, se cheamă PROVIDENŢĂ DIVINĂ, iar aşa-zisul destin se cheamă DUMNEZEU: «Vouă însă toţi perii capului vă sunt număraţi»(Matei, 10:30). Să căutăm de fiecare dată, în spatele lucrurilor lumii, raţiunile divine ale întâmplărilor.        Pr. GHEORGHE CALCIU

                                                               CUPRINS

                          PARTEA I: TRĂIREA ÎN LIBERTATE ŞI ADEVĂR

MAI MULTĂ ATENŢIE LA INFORMAŢIILE REALE DIN MASS-MEDIA ROMÂNEASCĂ………………..4

MAREA DIVERSIUNE A MASONERIEI ROŞII: «NAŢIONAL-COMUNISMUL» SAU NAŢIONALISMUL CONFISCAT, TRUCAT ŞI MANIPULAT………………….…….………………………….18

PENTRU ROMÂNII CARE N-AU RENUNŢAT ŞI NU VOR RENUNŢA NICIODATĂ LA LIBERTATE ŞI ADEVĂR…………………………………………….……………………………………………………………………….….36

IAR NOI NU PUTEM RENUNŢA LA PĂGUBOASA MENTALITATE DE SPECTATOR ?……………….38

 
                      PARTEA A II-A: TRĂIREA ÎN DUHUL ORTODOXIEI

CREDEŢI CĂ SUNT INCOMPATIBILE CULTURA ŞI CREDINŢA ?..….………………………………………41

A SOSIT CEASUL RĂSĂRITULUI CREŞTIN. REDESCOPERIREA ADEVĂRATEI TEOLOGII………….48

URIAŞA MANIPULARE A OMULUI CONTEMPORAN (ASPECTE PRIVIND GLOBALIZAREA ŞI POSTMODERNISMUL)………………………………..……..……………………………………………………………61

CÂTEVA DIN EREZIILE EPOCII CONTEMPORANE……………………….….…………………………………..88

SĂ NU REDUCEM TOTUL LA UTILITAR, INSTINCTUAL SAU LA RAŢIUNEA PRACTICĂ ŞI RECE97

REAŞEZAREA SOCIETĂŢII CONTEMPORANE PE TEMELIA VALORILOR MORALE ŞI SPIRITUALE ……………………………………………………………………………………………………………………………………109

O SCURTĂ INCURSIUNE ÎN LUMEA MARILOR GÂNDITORI AI OMENIRII…………………………..125

O LUCRARE FĂRĂ PRECEDENT ÎN ISTORIA EREI CREŞTINE: LEGALIZAREA PĂCATELOR……..133

REGĂSIREA REPERELOR ADEVĂRATEI VIEŢI CREŞTINEŞTI ŞI TRĂIREA ÎN DUHUL ORTODOXIEI (COMBATEREA ECUMENISMULUI)……………………………………………………………………………..….140

CINE CREDEŢI CĂ AR TREBUI SĂ APERE NEAMUL ROMÂNESC ŞI ORTODOXIA?………………..147

«ADEVĂRUL MAI PRESUS DE TOATE», REFLECTAT ÎN OPERA PĂRINTELUI SERAFIM ROSE.159

BISERICA ORTODOXĂ ROMÂNĂ NU A FOST DOAR CONTEMPLATIVĂ, CI ŞI LUPTĂTOARE…167

UN MODEL DE CREŞTIN ÎNTRU HRISTOS: PĂRINTELE DUMITRU STĂNILOAE (1903-1993)…169

 
                      PARTEA A III-A: MODELE DE PATRIOTISM ÎNTRU ETERNITATE
                                SAU CUM TREBUIE INTERPRETAT NAŢIONALISMUL

TESTAMENTUL LUI CLEMENT ANTONOVICI, UNUL DINTRE MARII PROFESORI DE LIMBA ROMÂNĂ………………………….………………………………………………………………………………………….173

MIHAI EMINESCU TRĂIEŞTE PRINTRE NOI, PRIN OPERA ŞI IDEILE SALE… ……………………….174

MIHAI EMINESCU – UN APĂRĂTOR AL CREŞTINISMULUI ORTODOX ŞI AL INTERESELOR NEAMULUI ROMÂNESC……….………………………………………………………………………………….……180

FRAGMENTE DIN CARTEA ,,DUBLA SACRIFICARE A LUI EMINESCU’’ DE THEODOR CODREANU………………………………………………………………………………………………………………….182

EMINESCU – EROUL CULTURII MODERNE ROMÂNEŞTI, CARE A TRĂIT ÎN FREAMĂTUL VIEŢII NAŢIONALE…………………………………………………………………………………………………………………190

EMINESCU, ÎN IPOSTAZA DE ECONOMIST, PUBLICIST ŞI MORALIST AL VIEŢII SOCIAL-POLITICE…………………………………………………………………………………………………………..………….196

UNUL DINTRE CEI MAI MARI GÂNDITORI AI LUMII: ROMÂNUL MIHAI EMINESCU……………201

A AVUT EMINESCU ÎNTR-ADEVĂR UN MARE SIMŢ ISTORIC?……………………………………………206

UN ROMÂN ŞI UN CREŞTIN AUTENTIC, CARE S-A DĂRUIT ŢĂRII SALE ŞI A FOST SACRIFICAT: MIHAI EMINESCU……………………………………………………………………………………………………..….210

 
                    PARTEA A IV-A: ORTODOXIA ESTE MODUL DE VIAŢĂ AL ROMÂNILOR

MODERN ŞI TRADIŢIONAL ÎN MODUL DE VIAŢĂ AL ROMÂNILOR PREZENŢI ÎN STRĂINĂTATE:
1. INTRODUCERE. PRECIZĂRI CONCEPTUALE…………………………………………………………….…..215
2. ROMÂNII AU O SPIRITUALITATE PROPRIE ŞI TRADIŢIONALISTĂ, MARCATĂ DE ORTODOXIE……………………………………………………………………………………………………………..….217
3. STUDIU COMPARATIV ÎNTRE LUMEA SATULUI ŞI LUMEA ORAŞULUI. CONFRUNTAREA DINTRE TRADIŢIE ŞI MODERNITATE SAU ÎNTRE DOUĂ MODURI DE VIAŢĂ………………………220
4. GLOBALIZAREA SAU ATENTATUL ASUPRA FAMILIEI ŞI MODULUI DE VIAŢĂ TRADIŢIONAL (CREŞTIN-ORTODOX)! ROMÂNII CARE LUCREAZĂ ÎN STRĂINĂTATE, NU VIN NUMAI CU BANI… ……………………………………………………………………………………………………………………..…226
5. ADOPTAREA DE CĂTRE TOT MAI MULŢI ROMÂNI A MODULUI DE VIAŢĂ ŞI DE GÂNDIRE OCCIDENTAL?! …………………………………………………………………………………………………….………233

GLOBALIZAREA CULTURALĂ. MUTAREA ACCENTULUI PE CIVILIZAŢIE…………………………….237

CE ÎNŢELEGEM NOI PRIN DUHUL LUMESC?……………………………………………………………………243

PLEDOARIA UNUI ROMÂN ÎMPOTRIVA GLOBALIZĂRII ŞI «SPĂLĂRII CREIERULUI»………….251

MASONERIA ÎŞI APĂRĂ <<COPILUL>> SĂU: TEORIA EVOLUŢIONISMULUI……………………….267

MATERIALISMUL SAU MOARTEA SPIRITUALĂ………………………………………………………….……269

ÎN LOC DE ÎNCHEIERE (SĂ NE IUBIM APROAPELE CA PE NOI ÎNŞINE!)……………………………..270

TESTAMENTUL UNUI GÂNDITOR CREŞTIN………………………………………………………………..……276

CÂTEVA RÂNDUIELI BISERICEŞTI IMPORTANTE PENTRU CREŞTINUL ORTODOX………………279

CÂTEVA RUGĂCIUNI PENTRU CONDUCĂTORII ROMÂNIEI………………………………………………285
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ………………………………………………………………………………………..……287

 

                                                              PE COPERTA FINALĂ:

            Păcătoşii cu care stă la masă Hristos, şi pe care îi face vase alese ale iubirii Sale, au conştiinţa, dată de sfâşietoarele şi îndelung repetatele căderi, acelei neputinţe a omului de a creşte rupt de ajutorul lui Dumnezeu. N-au pervertit cu totul în ei conştiinţa stării, prin deprinderea cu păcatul, în iadul deznădejdii. Păstrează în inima lor cu sfinţenie dorul fiului risipitor, dorul întoarcerii la casa iubirii părinteşti.
           Ştiu printr-o lungă suferinţă că strălucirea de o clipă a păcatului nu eliberează, ci înrobeşte, înlănţuie printr-o dependenţă dureroasă, mutilează chiar, în final, capacitatea fiinţială a omului de a se bucura, de a comunica, de a se dărui pe sine iubirii.

           De aceea, cei întorşi din iadul deznădejdii în lumina smereniei au acea simplitate înţelegătoare, acea atitudine plină de compasiune şi cuprinzătoare a inimii, acea putere dată de ura păcatului şi de iubirea faţă de cel ce trece prin ceea ce ei înşişi au trecut, care îi face să poată ajuta cu adevărat şi pe aproapele pierdut. Nu judecă pe cel căzut, ci simt urgenţa de a-i veni în ajutor. Măcar printr-un strigăt către Domnul. Îi face să poată înţelege şi sprijini pe cel ce stă să cadă. Îi face să nu se scârbească de cei ce zac în mizerie exterioară şi lăuntrică, de cei ce au nevoie de Om să-i arunce în scăldătoare. De pe chipul lor de fii întorşi întru iubirea Tatălui străluceşte lumii iubirea părintească.

           Păcătoşii care stau la masă cu Hristos sunt cei ce conştientizează starea de sfâşiere în care i-a aruncat păcatul, şi în aceeaşi măsură descoperă prin întoarcerea către Dumnezeu, că Acesta de mult le-a pregătit întoarcerea. Şi cu cât se înminunează că mult li s-a iertat, cu atât se umplu de iubire către Dumnezeu, după cum zice Scriptura.

                                                                                           PĂR. PHILOTEOS PHAROS

 

           CONȚINUTUL LUCRĂRII ÎL GĂSIȚI ACCESÂND:    

           https://raduiacoboaie.files.wordpress.com/2014/08/antologie-vol-43.pdf

 

           ALTE LUCRĂRI:

           https://raduiacoboaie.wordpress.com/lucrarile-autorului/

Anunțuri

5 gânduri despre „NE SALVĂM TRĂIND ORTODOXIA!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s