UNII S-AU FOLOSIT DE PĂRINTELE IUSTIN PÂRVU, ALȚII SE FOLOSESC ACUM ÎN MASS-MEDIA DE PĂRINTELE ARSENIE BOCA… DE CE OARE?…

ARTICOL PE BLOGUL SACCSIV:  De ce MASS-MEDIA anti ortodoxă cere CANONIZAREA părintelui ARSENIE BOCA?

SACCSIV - blog ortodox

Printre sani goi si chilotei transparenti, printre horoscoape si exercitii yoga, printre can can de doi bani si voma politica, ori ca vorbim de presa scrisa, ori de televiziuni, de ceva vreme i se face loc, deja cel putin saptamanal, cate unui articol sau emisiuni pro canonizare parintele Arsenie Boca.

De au ajuns sa vorbeasca pro pana si activistul scoaterii religiei din scoli Catalin Striblea sau … Florian Bichir. Ultimul nu oricum, ci din postura de membru al Colegiului C.N.S.A.S. A si scos el o lucrare “Parintele Arsenie Boca in arhivele securitatii”. Cine este insa individul?

„PREOTUL STILIST” Florian BICHIR elogiaza MASONERIA …

FLORIAN BICHIR (cel ce elogiaza MASONERIA si cel pro cipuire) propune sa-i zicem PATRIARHULUI DANIEL: “Sanctitatea Sa” …

FLORIAN BICHIR despre mandria de a fi MASON

Vorbim despre o mass-media fundamental anti ortodoxa. Iata doar cateva exemple:

Vezi articolul original 1.165 de cuvinte mai mult

24 de gânduri despre „UNII S-AU FOLOSIT DE PĂRINTELE IUSTIN PÂRVU, ALȚII SE FOLOSESC ACUM ÎN MASS-MEDIA DE PĂRINTELE ARSENIE BOCA… DE CE OARE?…

  1. Radu Iacoboaie Autor post

    ULTIMELE PATRU ARTICOLE DE PE BLOGUL SACCSIV DESPRE PĂRINTELE MARTIR ARSENIE BOCA ȘI CARE ÎNSUMEAZĂ DEJA 2799 DE COMENTARII!…

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/05/21/de-ce-mass-media-anti-ortodoxa-cere-canonizarea-parintelui-arsenie-boca/ (686 COMENTARII)

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/27/parerea-mea-despre-parintele-arsenie-boca-parintele-arsenie-boca-despre-yoga-intr-o-pictura-din-biserica-draganescu/#comment-265998 (998 COMENTARII)

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/07/video-nu-cascati-gura-la-ratacirile-duhovnicului-nifon-de-la-manastirea-prislop/#comment-264063 (624 COMENTARII)

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/22/de-ce-parintele-arsenie-boca-si-a-pictat-propiul-chip-in-reprezentarea-sfantului-ioan-botezatorul-de-la-biserica-din-draganescu/ (490 COMENTARII)

    Apreciază

    Răspunde
      1. Radu Iacoboaie Autor post

        COMENTARIU TRIMIS DE MINE PE BLOGUL SACCSIV LA ULTIMUL ARTICOL DESPRE PICTURA DE LA DRĂGĂNESCU… (încă nepostat)

        saccsiv

        Am unele obiecții importante despre ce se zice că a spus părintele Aldea (nu am acces la facebook și nu pot verifica personal pe contul dânsului).

        În primul rând, nu este nici un război între noi. Așa îl prezintă unii. Dar polemica a deviat spre o dispută sterilă… Asta da… Este exagerat a afirma că eu sau cei care au luat apărarea părintelui Arsenie Boca suntem pătimași… În ceea ce mă privește pe mine cel puțin, nu pot fi acuzat că am pus patimă și l-am idolatrizat… Știu foarte bine ce înseamnă idolii în ziua de azi și idolatrizare. Niciodată nu am venerat pe cineva dându-i Slava despre care știm că se cuvine doar lui Dumnezeu. Ar însemna să încălcăm primele două porunci divine… Nu am pus patimă nici dacă am scris mai mult decât toți. Efectiv am destule lucruri de subliniat și replici de dat. A fi activ nu înseamnă a fi propagandist. Să nu confundăm lucrurile…

        În al doilea rând, există voci care spun că părintele Aldea este UN OM AL SISTEMULUI… Adică lupta împotriva cipurilor RFID și ecumenismului etc… este o luptă falsă, prin care mai mult este ajutat sistemul care promovează Noua Ordine Mondială. EXEMPLU: la dezbaterea publică privind respingerea cardurilor electronice de sănătate de la Institutul Național de Sănătate Publică, părintele a promovat soluția ca alternativa la aceste carduri să fie ADEVRINȚA DE ASIGURAT, care în fond ERA ȘI SOLUȚIA ÎN EXTREMIS A SISTEMULUI… ȘI CARE A FOST ADOPTATĂ PÂNĂ LA URMĂ (având marile sale inconveniente)…

        Noi, cei de la Mișcarea pentru Apărarea Ortodoxiei am recomandat altceva și anume MENȚINEREA ÎN PARALEL CU CARDURILE ACESTEA A SISTEMULUI ANTERIOR (calitatea de asigurat să fie dovedită cu adeverință de salariat, cupon de pensie, carnet de șomer etc…) INTERESANT ESTE FAPTUL CĂ DUPĂ DEZBATEREA PUBLICĂ, PĂRINTELE ALDEA MI-A TRIMIS MESAJ ȘI ȘI-A EXPRIMAT TEMERILE LEGATE DE OBȚINEREA ADEVERINȚEI DE ASIGURAT DE LA CNASS… ȘI CU ARGUMENTE BINEÎNȚELES…

        Apreciază

  2. Radu Iacoboaie Autor post

    CELE MAI IMPORTANTE ARTICOLE SCRISE DESPRE PĂRINTELE ARSENIE BOCA, ATÂT DE HULIT DE CĂTRE UNII ȘI FALSIFICAT DE CĂTRE ALȚII NU ÎNTÂMPLĂTOR…

    CÂT DE PERFID LUCREAZĂ MASONERIA ÎN ROMÂNIA PENTRU ÎMPIEDICAREA CANONIZĂRII SFINȚILOR ÎNCHISORILOR COMUNISTE…

    https://raduiacoboaie.wordpress.com/2014/12/29/parintele-martir-arsenie-boca-a-fost-răstignit-de-către-securiști-în-pădurea-din-sinaia/

    DE CE A FOST CATERISIT PE NEDREPT PĂRINTELE MARTIR ARSENIE BOCA – Radu Iacoboaie, 30 august 2014

    CINE SUNT CEI CARE ÎL PRIGONESC PE SFÂNTUL ARSENIE BOCA ȘI CE SE ÎNTÂMPLĂ CU PREOȚII ȘI MIRENII ORTODOCȘI FRANCMASONI CARE HULESC PE SFINȚII LUI DUMNEZEU?… – Radu Iacoboaie, 19 martie 2015

    Cine și de ce îl defăimează pe părintele Arsenie Boca? Sfântul Ardealului – dacismul și ecumenismul. Cum numele părintelui de la Prislop este folosit de cei ce caută senzaționalul.

    https://raduiacoboaie.wordpress.com/2014/08/06/prigonit-si-dupa-trecerea-la-cele-vesnice-parintele-arsenie-boca-radu-iacoboaie-6-august-2014-sarbatoarea-schimbarea-la-fata-a-domnului/

    Apreciază

    Răspunde
    1. Radu Iacoboaie Autor post

      COMENTARIU RIKO PE BLOGUL SACCSIV LA ARTICOLUL DE CE MASS-MEDIA ANTI-ORTODOXĂ CERE CANONIZAREA PĂRINTELUI ARSENIE BOCA

      Riko said, on mai 23, 2015 at 7:01 pm

      Saccsiv, cel fara citate, cu o prea slaba pregatire teologica sunt eu. Dar argumentele mele nu ar trebui sa-si piarda valoarea din cauza unui nestiutor ca mine. Faza cu „Desigur vei veni si cu exemple la primul paragraf, nu-i asa?” nu o sa vin cu exemple. Nu am nimic personal cu cei care sunt contra parintelui. Nu am de gand sa zic: el a zis aia, Ioan aia, etc. Tu ai citit toate comantarile, si nu ma refer doar de la articolul acesta. Daca crezi ca raspunsul era in tocmai cu comentariul anterior, inseamna ca nici tu nu ai fost atent.
      Am sa scriu in continuare toate argumentele contra si toate pro care le combat,(desigur cele mai importante) sper sa nu uit nimic. Si din sutele de acuzatii, sa vedem cate mai raman in picioare, ca imediat dupa ce au fost combatute, repede se uita, dar nu-i bai ca se gasesc altele.
      Desigur ca voi pune in cea mai mare parte cea ce am comentat eu, pentru ca imi este mai usor sa le gasesc.

      1. p. Arsenie Boca si-a pictat propriul chip. Pictura nu este conform canoanelor. Nu este bizantina.
      1.”Multi oameni au o scobitura intre nas si ochi. Ochii Sfantului Ioan Botezatorul sunt un fel de verde, are fata mai alungita, maxilarul mai subtire arcadele mai proeminente… mie nu mi se pare ca seamana.” Maxilarul pare lat din cauza barbii.
      „Picturile parintelui sunt bizantine, diferenta este intensitatea culorilor si da, este un stil mai particular. Dar sunt in perspectiva inversa, lipsite de volumetrie, lipsa de detalii anatomice. Iar canoanele iconarilor nu sunt asa exacte cum crezi tu, ele descriu doar putin portretul fizic al sfintilor, gen: ochii apropiati, nasul bombat, par gri, barba despicata, scund, uitate cate icoane cu Prea Sfana Nascatoare de Dumnezeu exista si diferentele dintre ele, si aici ma refer strict la cele facatoare de minuni.” Cand spun intensitatea culorilor ma refer ca cele ale parintelui sunt mult mai pale.

      2.unghile vopsite conform pozei: https://anomismia.files.wordpress.com/2014/12/dsc07492.jpg?w=787&h=591
      2. unghile nu sunt vopsite, doar ca poza respectiva are un contrast mare si nu este bine facuta. Uite aici http://www.crestinortodox.ro/files/image/Maica%20Domnului.jpg

      3.De ce Parintele Arsenie Boca a pictat pe Maica Domnului cu Pruncul Iisus in zeghe.
      3. iara o poza prost facuta, alea sunt cutele la haina. Chestia asta a fost cam prea promovata si luata de buna de prea multi, daca nu credeti ca nu e in zeghe, ducetiva si vedeti cu ochi vostri ca pe net o poza buna nu gasesti dati clic pentru ca sa se mareasca: http://roncea.ro/wp-content/uploads/2010/11/Parintele-Arsenie-Boca-Maica-Domnului-cu-Iisus-in-Zeghe-la-Biserica-Elefterie-Bucuresti.jpg
      Au mai aparut si replici ale acestei picturi… aia rataciti

      4. Ca practica yoga, teosofie, spiritism, magie, ca citea in palma, ca facea teatru cu banuti lipiti in palma, ca avea carti de vrajitorie, de yoga.
      4. nimeni nu poate sa sustina ceva si sa faca altceva intr-o asa masura. A pictat pe bulinele acela vorbele dracilor despre aceste practici. A combatut aceste practici in mai multe randuri. Nu imi pot imagina cum puteai sa faci rost de o biblioteca de carti de vrajitorie si yoga pe vremea aceea, dupa cum sustinea cineva pe youtube, nu mai stiu cine, si acuma serios sa faca yoga? chiar asa..

      5. Nu a purtat barba si nici haine monahale.
      5. A fost obligat sa renunte la barba o vreme scurta, si nu a avut ce face. dar o data ce a scapat de urmarire a purtat iara barba, dupa cum se vede ca avea o barba ingrijita la inmormantare. http://roncea.ro/wp-content/uploads/2015/03/Inmormantarea-Parintelui-Arsenie-Boca-Nov-1989-Florin-Dutu-Prislop-Foto-1-via-Roncea-Ro.jpg
      Dupa ce a fost fortat sa renunte la hainele calugaresti, nu e ca si cum mai avea altele acasa in dulap, si tot ca si cu barba nu a putut sa le poarte.

      6. Ca purta haine albe.
      6. Ce culori au hainele traditionale romanesti? el purta si un brau. Ce culoare au straiele preotesti atunci cand sunt in biserica, fac slujbe, si toate randuielile preotesti? Cand mergem la biserica ne luam cele mai bune haine. Vara e foarte cald, hainele albe nu absorb caldura.

      7. Ca se mandrea, ca stia sigur ca ajunge in rai si asa ceva nu mai intalnim nici unde, faza cu „sa ne treci cu gramada”
      7. „Parintele Arsenie Boca trebuia sa dea curaj, cand a spus ca: „Eu ma duc, dar de acolo de unde voi fi, am sa va ajut mai mult ca si pana acum” nu a spus-o cu mandrie. Parintele Justin Parvu a spus la fel: „nu vă mai plângeţi că ce va fi după ce am să mor! Dar ce, măi, mă duc să dorm?”. Sa nu spui ca a spus si el asta din mandrie. Daca vrei mai gasesc exemple de sfinti care au spus aproape la fel. Nu spuneau asta din mandrie ci spuneau un fapt, o realitate, asa cum eu pot spune ca pot sa car in spate un sac.”
      „scopul lui era de a ne intarii in credinta acum la cumpana dreptei credinte, nu putea sa le zica oamenilor ca: daca voi reusii, in ciuda tuturor pacatelor si neputintelor mele, si de se va indura Dumnezeu si de netrebnicul de mine, sa ajung in rai, atunci o sa va ajut de acolo. El a fost un om direct”
      Numa sa cautati si o sa gasiti sfinti care au spus la fel.

      8. Faza ca parintele Arsenie Boca a spus ca Iisus Hristos a fost androgin, fizic
      8. Unii oameni nu vor sa priceapa si o tin tot pe a lor. Textul este la pagina 24 din: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Arsenie_Boca_Tinerii__familia_si_copiii_nascuti_in_lanturi.pdf
      „la facere omul era complet pentru ca avea Duhul Sfant in el, dar apoi izgonit la pierdut, iar mai apoi odata cu nasterea Lui Iisus Hristos omenirea redobandeste Duhul Sfant.”;
      „Dumnezeu la inceput a facut omul, dupa chipul si asemanarea Sa, completa, androgina, pierduta de Adam cel scindat (nu fizic, nu scindat in Eva ) care-L pierde pe Dumnezeu. Insa mai apoi recuperata prin nasterea Lui Iisus Hristos”;
      „Iisus Hristos a fost androgin, nu fizic, nici in sensul ca avea caractere feminine si masculine, ci era complet. Complet pentru ca avea in el Sfantul Duh.”
      Aceasta este interpretarea mea, cred ca este corecta, insa lucrul cert este ca parintele nu sustinea ca Iisus Hristos este androgin fizic. Daca parintele sustinea asa ceva atunci ar mai fi spus si in alte locuri si la alti oameni, care ar fi spus apoi marturi.

      9. De ce l-a pictat pe Francisc de Assisi ca sfant. Sfantul Ignatie Briancianinov a spus ca e eretic.
      9. Francisc sa convertit la ortodoxie spre finalul vietii. Biserica catolica nu spunea acest lucru ca sa nu-si piarda credibilitatea. Am cautat pe net sa vad ce a zis Sfantul Ignatie Briancianinov despre Francisc de Assisi, si nu am gasit ceva concret ce a spus el, doar ca combate erezi spuse de Francisc. Dar nu am gasit sa spuna el cu cuvintele lui, nu a autorului articolului ca Francisc a ramas eretic si a murit asa. Poate ca Sfantul Ignatie Briancianinov nu a abordat viata lui Francisc intr-o asa masura incat sa i se descopere daca s-a convertit la ortodoxism sau nu, ci doar studii facute de el sau altii pe care le neaga.

      10. inregistrarea https://www.youtube.com/watch?v=w9AAI9iwvkM arata ce parere avea parintele Arsenie Papacioc despre p. Arsenie Boca
      10. Cat se poate de fals. Vocea parintelui Arsenie Papacioc pare a fi autentica, insa a parintelui Ioanichie Balan nu prea cred ca este a lui. Si daca este o spun cu un nod in stomac,
      „parintele Arsenie Papacioc crede tot ce-i zice ala! da-mi pierd deja cumpatu cand vad asa ceva. Din cate am vazut pe saccsiv se sustinea ca stie totul despre parintele Arsenie Boca. Sa stiti ca toti duhovnici care zic rau de parintle Arsenie Boca spun fara sa stie nimic. Pai da nu se poate sa crezi asa pe oricine si sa spui mai departe ca si cum e de la tine.”
      „Nu mi-am dat seama din titlu, pt ca nu l-am citit ca este o convorbire intre parintele Ioanichie Balan si parintele Arsenie Papacioc, credeam ca este doar un om oarecare si parintele Arsenie Papacioc. Te rog sa ma scuzi dar dupa cum am zis ne dam seama din inregistrare ca parintelui Arsenia Papacioc nu stie nimic de parintele Arsenie Boca, si tot cea ce completeaza si aproba este tot din auzite. Spune la un moment dat cand parintele Ioanichie Balan ii spune ca „iti amintesti” si p. Arsenie Papacioc spune ca nu isi aminteste, ca nu stie. Parintele Arsenie Papacioc este putin nesigur si dupa voce si din ce zice vrea sa afle daca este adevarat ce sustine p. Ioanichie Balan, dar acest parinte iubit de romani spre dezamagirea mea este un om smechier. Cunosc oameni de genul acela. De ce spun asta, pt ca este disimulat si invarte toata discutia cum vrea el. Ba spune cat e de uimitor parintele Arsenie Boca, ba spune ca credea sau facea nu stiu ce; incepe sa spuna ceva, il completeaza parintele Arsenie Papacioc, dar nu cu cea ce ar fi vrut el sa zica, si aproba ca sa nu-l contrazica. Vocea cea de langa parintele Arsenia Papacioc ori nu este a parintelui Ioanichie Balan ori.. nu stiu ce sa zic dar mare duhovnic nu este dupa felul cum vorbeste.”

      11. Ca promoveaza filozofi, cacrede ce zic ei
      11. Parintele Arsenie Boca era un intelectual, el nu era influentat de filozofi, citatele pe care le da sunt pentru a explica. El arata ca si filozofii ajung la adevar (intr-o mica masura, nu ca filozofii ar spune tot timpul ceva real si adevarat despre Dumnezeu. Doar ca studiile lor se aproprie uneori de adevar si fara sa cunoasca nimic). El a studiat sa vada cat de mult poate omul sa ajunga singur la Dumnezeu, pe cont propriu. Aici sunt mai multe elemente, incepand de la instincte si necesitati trupesti, la cele sufletesti. Nevoia omului de a avea un Dumnezeu in toate culturile lumii si cat de mult se aproprie acestea de adevarata credinta. Nu a amestecat ortodoxia cu acestea. Nu a dat crezare acestora. El s-a folosit de studiile facute de unii filozofi, printre care si Mircea Eliade.

      12.Ca credea in reincarnare.
      12. ce sa mai, inventi si minciuni. El combate in scrierile sale acceste lucruri cu reincarnarea, are scrieri despre viata de apoi.

      13. Ca purta pantaloni scurti in respectiva poza.
      13. Poza este contrafacuta, avea pamtaloni normali, dar au fost stersi de la un loc de securitate si inlocuiti cu niste picioare, piciorul stang intra in pantaloni. In zona picioarelor, mai ales a celui stang se vede forma decupajului si o discontinuitate. Era iarna sau oricum un timp foarte rece iar ei erau pe un munte ceva, o zona mai inalta. Sa nu spuneti ca a carat cu el in geanta acei pantalonasi, asa de scurti si cu asa multe cute. Si avea de gand sa dardaie pe acolo.

      Iaca ca acum sunt si un extremist si am facut un comantariu kilometric. Or fi multe alte acuzatii, dar astea-s mai importante, cele care au iesit in evidenta. Sper ca nu am facut greseli de scriere.

      Apreciază

      Răspunde
  3. Radu Iacoboaie Autor post

    COMENTARIU IMPORTANT PE BLOGUL SACCSIV:

    cristi said, on mai 22, 2015 at 3:07 am

    Deci „prin canonizare se va promova fix imaginea unui antemergator al ANTIHRISTULUI” – si asta ar fi imaginea sa prezentata. Probabil ca s-a creat aceasta impresie pentru ca este vorba de minuni, caci si antihristul si inaintemergatorii lui vor face asa-zise minuni. Dar si unii sfinti au facut minuni mari, in vazul oamenilor. Facerea de minuni nu este o lucrare exclusiv de inselare, ci este si roada a darului facerii de minuni data de Dumnezeu bine-placutilor Sai, cum este cazul unor sfinti. Si sfintii Enoh si Ilie vor face mari minuni. Adica nu e suficient acest criteriu ca sa se traga concluzia unei astfel de asocieri.

    Eu n-am vazut nici macar un singur articol pro-canonizare a parintelui in mass-media online. Exista intr-adevar multe articole despre parinte, dar nu se mentioneaza aceasta cerinta, a canonizarii, ci doar sunt prezentate diverse pasaje din viata sa, marturii, profetii (mai ales marturii ale gardienilor sai). Ar parea ca e promovat, dar eu cred ca explicatia e mult mai banala. Arsenie Boca este un parinte foarte cunoscut. Daca am intreba pe cei care nu prea le au cu mersul la Biserica, daca au auzit de parintele Sofian sau Fageteanu (sau alt parinte deosebit), vom avea surpiza sa constatam ca nu au auzit de ei. In schimb toti au auzit de parintele Arsenie Boca. Pentru ca a ajuns cunoscut si pt. ca a facut bine la multa lume (nu doar vindecari – fapt care atrage lumea ca un magnet, asa cum atrag sfintele moaste, caci oamenii spera sa le fie mai bine si vin acolo unde aud ca au loc astfel de lucruri), dar pe multi i-a ajutat efectiv, inclusiv material (spre ex. pe un om cu 11 copii si sotia gravida care se plangea ca e sarac lipit si nu mai are cu ce sa intretina copiii, i-a dat bani cat pt. a pune de samanta, si a facut recolta buna cu care s-a descurcat pe urma). Pe toti care veneau la el i-a invatat ce sa faca in anumite situatii de viata, altora le-a si profetit de ce anume sa se fereasca. Aceste lucruri se aud, toti au auzit de el. Parintele a devenit un fenomen (cum zicea si par. Staniloae), de aceea si acum se vorbeste despre el. (Nu e exclus sa fie si lucrarea lui Dumnezeu aceasta, atunci cand un parinte ramane in memoria colectiva.)

    De ce mass-media il promoveaza si acum? Ma indoiesc ca pt. canonizare. E simplu: pentru ca articolele despre el sunt citite, au cautare, deci pt. a vinde, a face rating, a avea cat mai multi vizitatori. Este un subiect cautat. Mai ales profetiile parintelui. Astazi toti vor profetii, cum aud de profetii mai toti fac ochii cat cepele, ca nu degeaba au rating horoscoapele, toti vor sa stie ce le aduce viitorul. Profetiile asadar fac rating. Iar parintele Arsenie a facut mai multe profetii. In presa online s-au dat spre exemplu nu demult si niste articole despre profetii ale parintelui Cleopa despre antihrist (dar pt. au fost mai putine, s-au terminat repede subiectele despre par. Cleopa). La par. Arsenie a gasit mai mult material pt. articole „senzationale”, de aceea se publica.

    „Ce mai observam in materialele mass-media despre parintele Arsenie Boca? Folosirea extrem de rara a cuvantului ortodox dar extrem de deasa a cuvantului minune.” – pai nu e evident pentru toata lumea ca Arsenie Boca a fost un parinte ortodox? E atat de cunoscut incat ce rost are sa amintesti de asta intr-o stire de cateva randuri. E chiar un truism, acest aspect fiind cunoscut de toata lumea. Prislop e manastire ortodoxa. Cuvantul „minune” se foloseste pt. ca despre asta e vorba in articole, sunt publicate multe stiri in care se povestesc minunile legate de parinte. Si asta pt. ca subiectul „minuni” vinde.

    „Ce altceva mai observam? Folosirea imaginii parintelui Arsenie Boca pentru promovarea a tot soiul de idei ecumeniste si teorii new age.” – Hai sa zici ca pictura lui Francisc ar duce la idei ecumeniste (desi tot parintele a criticat ecumenismul cu celebra vorba „Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor, caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale Apusului” (se intelege si ale catolicilor), adica ar exista argument cu care sa se combata elanul ecumenistilor tot din parintele Boca). Dar teorii new-age? De unde si pana unde? Parintele nu a sustinut asa ceva, dimpotriva, a scris capitole intregi impotriva invataturilor oculte (chiar daca nu le-a numit new-age, pt. ca nu exista pe atunci acest termen), si a invatat pe oameni sa se tina de ortodoxie, de Biserica. Regret ca unii nu au citit cartile sale, altfel si-ar putea face mai clar o idee. Incerc sa dau cateva citate din ce zice parintele pe aceasta tema, poate citindu-le se mai lamuresc aceste lucruri:
    –––––––––––––––––––––––-
    – „Sa nu faceti spiritism!” […]
    (Marturie prof. Florin Ghitescu): „altora le spunea sa nu mai fie cum au fost, cazul unei persoane care se ocupase de budism si de tehnica yoga. Parintele i-a interzis sa mai vina, spunand ca „se ocupa si cu alta religie”. (din cartea „Alte marturii despre par. Arsenie Boca” pag.109)

    – (sfaturi): „Si al 5-lea punct: sa ai concepte de viata crestina, adica sa nu umbli dupa alte conceptii de viata, stiu eu, yoga, zen si altele” (din „Cuvinte ale Parintelui Arsenie” – amintite de pr.Teofil Paraianu)

    – din pictura de la Draganescu – soaptele (ispitele) diavolilor catre oameni: „… Vindem yoga, teozofie, spiritism, magie, cultul lui satan. Eu sunt Wotan, Mamona, Satan. Cei ce ma urmati sunteti ai mei.” – aici este evident ca par. Arsenie Boca dezlvaluie aceste practici ca fiind lucrari ale necuratului.

    – in „Fericirea de a cunoaste calea” exista capitole separate „vrajitoria” si „spiritismul” in care parintele vorbeste despre acestea ca ispite ale celui rau, spre exemplu, citez:

    „Alta pricina pentru care Biserica isi opreste fiii de la calea laturalnica a spiritismului si a vrajitoriei de toate treptele e si aceasta: s-a bagat de seama ca pracica spiritismului duce la nebunie. […] Spre documentarea celor de mai sus aducem in sprijin caretea unui medic despre Stiintele oculte si dezechilibrul mintal.
    […] sunt o seama de oameni sanatosi la aparenta, dar lor „le graieste duhul” multe prapastii. Acestia simt intr-insii o a doua persoana, care vorbesrte cu ei ca atare si, cu timpul, se trezesc total absorbiti de un atare duh, care se da pe sine, ba „arhanghel”, ba cutare sau cutare sfant, ba chiar si numele lui Iisus Hristos il imprumuta. […]

    Sfintii Parinti, intr-un gand, previn turma credinciosilor de ispitele iscodirilor laturalnice. Astfel Sf. Chiril al Ierusalimuli striga: „Fugi de orice lucrare diavoleasca… Nu da atentie la astrologi… Nu primi nici macar sa auzi despre farmece, descantece si de faptele foarte nelegiuite ale celor care cheama spiritele!” Iata si cuvantul Sfantului Grigorie de Nissa […]

    In vremea noastra circula multe carti care cuprind comunicari de dincolo. Aceste comunicari, mai ales cele care se dau pe sine a fi din partea sfintilor, sau chiar ale Mantuitorului insusi, fara voie ne conduc la comparatia lor cu Sfintele Evanghelii. La o atare confruntare se dau de gol. Puse pe doua coloane, aceste splendide platitudini si maruntisuri, cu o pagina din Evanghelii, sublimul si ridicolul sunt si mai evidente. Calitatea literara, fondul, inaltimea gandirii, totul dau de gol un fals nerusinat si nemaipomenit de indraznet, pe care nu cred sa-l poata face sufletele celor mutati de la noi, ci numai tatal minciunii si hristosii mincinosi.” (din cartea „Fericirea de a cunoaste calea”)

    – in cartea de marturii „Alte marturii despre Parintele Arsenie Boca” (marturia maicii Tecla, man. Cartisoara), la
    pag. 40: „Ne spunea sa nu mergem nici la catolici, nici la sectari, si sa nu vorbim cu ei”.

    – Cu 5 ani inainte de revenirea fortata a greco-catolicilor la ortodoxie impusa de comunisti, parintele ii indemna sa vina la ortodoxie: „De aceea la pacea trecuta când s-a facut unirea tuturor românilor s-a facut greseala ca nu s-a facut si unirea tuturor sufletelor încât ne ramâne noua celor de azi sa stergem de pe haina sufletului nostru viclesugul de la 1700. Asa ca pe fata, întoarceti-va acasa la confesiunea ortodoxa si asa tot neamul prinde putere pentru ziua care are sa vie. N-asteptati s-o zica Domnii, ci ascultati ce zice Domnul.” (din cartea „Parintele Arsenie – Omul îmbracat în haina de in si îngerul cu cadelnita de aur”)

    – despre ANTIHRIST si Biserica:

    „Toata lucrarea antihristica a diavolului, insotita de tot felul de puteri si semne, si de minuni mincinoase (II Tesaloniceni 2,9) este ingaduita de Dumnezeu pentru fii pierzarii, fiindca n-au voit sa primeasca iubirea Advevarului, aratat de Biserica prin Sfintii Parinti, ca sa se mantuiasca (II Tesaloniceni 2,10-12). Pentru aceea, Dumnezeu le trimite amagiri puternice, ca sa dea crezamant minciunii si sa cada sub osanda toti cei care nu au crezut adevarului ci au indragit nedreptatea (II Tesaloniceni 2,12).
    Iar unitatea BIsericii noastre, pe care a intemeiat-o Domnul si al carei Cap vazut si nevazut este numai El, prin puterea Duhului Sfant ne-a oranduit episcopi si preoti ca sa pastoreasca Bieserica Lui, pe care a castigat-o cu sfant sangele Sau (Faptele Apostolilor 20,28). Deci nu exista alta Biserica, decat aceea pe care a intemeiat-o Iisus Hristos prin Apostolii Sai si care este UNA, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica (vezi Crezul).
    Iata deci ca diavolul prin amagirile sale, i-a dezbinat pe oameni prin ura sa ca sa creada in mai multi dumnezei mincinosi, al caror tata este el.” (din cartea „Despre durerile oamenilor”, cap.”Rostul incercarilor”)

    „Fratilor, ascultati de Biserica, fiindca cei ce asculta de preotii ei, asa cum sunt, de Dumnezeu asculta.” (din „Pravila alba”, cap. „Vin necazurile!”)
    –––––––––––––––––––––––

    Citind ce a scris, cum s-a mai putea crede ca prin parintele Arsenie Boca se promoveaza (justificat) teorii new-age, daca vorbeste impotriva lor? Daca este sa punem astfel problema, yoghinii si alti practicanti ai stiintelor oculte se folosesc si de numele Domnului. Multi practicanti bioenergeticieni (sau radiestezisi de exemplu) se folosesc de numele lui Hristos (cum zice in Evanghelie, „in numele Tau am scos demoni”). De aici s-ar intelege oare ca Hristos e new-ageist? Nu. Deci mi se pare deci nedrept faptul ca acestia se folosesc de imaginea parintelui Boca, intrucat el nu a fost niciodata vreun sustinator al lor. Fac aceasta pentru ca era cunoscut ca avea darul stravederii si facea minuni, se agata de imaginea lui, desi in invataturile lui, parintele indeamna lumea spre Biserica si arata ispitele stiintelor oculte.

    In istoria Bisericii au existat sfinti (care exista in calendarul bisericesc) care faceau la vedere vindecari si dovedeau darul stravederii sau inainte vederii (pt. ca asa era porunca lui Dumnezeu spre intarirea credintei in vremurile in care ereziile incepusera sa castige teren), si de asemenea la aceia veneau multi oameni, fiind recunoscuti ca sfinti. Dar pe atunci nu existau new-ageisti care sa le confiste imaginea, sau mass-media care sa prezinte zilnic stiri cu ei „Senzational; şoc; uluitor…”

    Exista totusi ceva bun in promovarea parintelui, intrucat exista intrucat cei care vad aceste stiri si citesc despre minunile sau profetiile sale, poate devin interesati sa citesaca si din invataturile sale (precum ca nu e bine sa avortezi, sa faci copii daca esti casatorit, faptul ca pacatul te imbolnaveste, sau indemnuri spre participarea la Spovedanie, Impartasanie, Sfanta Liturghie etc.)

    Apreciază

    Răspunde
  4. Radu Iacoboaie Autor post

    cristi said, on mai 22, 2015 at 4:56 am

    Nu trebuie uitat ca parintele Arsenie Boca a fost „ctitor de frunte al Filocaliei romanesti” (par. Staniloae). A insistat pe langa par. Staniloae pentru traducerea in romana a Filocaliei, aducand copii ale unor manuscrise vechi romanesti din muntele Athos, si a scris prefatele la primele patru volume ale Filocaliei.

    Cei care il contesta, uita sau se fac ca uita ca parintele Arsenie Boca a fost cel care a reinviat ortodoxia in Ardeal, si odata cu aceasta si reinfintarea monahismuli in Transilvania. Parintele a fost fiind primul staret ortodox al Manastirii de la Sambata (dupa ce aceasta a revenit ortodocsilor) si unde datorita lui a avut loc o adevarata miscare de reinoire religioasa. La aceasta manastire s-a infiintat curentul spiritual „Filocalia pentru toti”. Despre miscarea aceasta, Nichifor Crainic a scris: „In anii de ctitorie la Man. Brancoveanu de la Sambata de Sus, se remarca ca pictor de suflete […] La acea „bulboana spirituala uriasa”, multimile nu mai contenesc. Ce vreme inaltatoare cand toata tara lui Avram Iancu se misca in pelerinaj, cantand cu zapada pana la piept spre Sambata de Sus, ctitoria voievoduli nostru martir”

    Parintele Dumitru Staniloae:
    –––––––––––––
    „Manastirea de la Sambata de Sus nu e loc pitoresc de excursii si de distractii inramate in chenare arhaice, ci mediu de zguduiri sufletesti innoitoare […] Pe pajistile manastirii si prin incaperile ei se afla zilnic 200-300 de fiinte omenesti ingenuncheate pe sub streasinile ei in rugaciune si scrutandu-si trecutl de pacate a caror povara nu o mai pot suporta.
    Multi dintre ei, veniti de la sute de kilomentri, sau acolo cate 2 pana la 5 saptamani, hranindu-se numai cu paine si apa, dar simtindu-se atat de bine si de intremati, incat nu le-ar mai veni sa plece […] Cine ii urmareste dimineata in timpul predicilor Parintelui Arsenie, trecand rand pe rand din starea de incantare pentru frumusetile duhovnicesti care le sunt dezvaluite, la hohotele de plans pentru pacatele lor, nu mai poate fi in mod continuu omul care a fost. […] Fara indoiala ca mijlocul prin care lucreaza Dumnezeu in suflete este cuvantul pe care il rostim in numele Lui. Dar cuvantul are o eficacitate deplina numai cand are acoperirea aurului care este viata celui ce-l rosteste. Atunci e un cuvant ce se rupe dintr-o fiinta care a devenit rug al credintei si muta focul la auzitori. Despre viata Parintelui Arsenie nu e necesar sa vorbim, caci asprimea ei e cunoscuta si nu vrem sa-l suparam, laudandu-l. Cuvantul sau porneste din neclintirea de stanca a celui ce nu se targuieste si nu se clatinca ca trestia batuta de vand, ci e intreg asa cum ii este vorba: curat, opus oricarei patimi si oricarui gand de mandrie. […]

    Programul Parintelui Arsenie? Prin ceea ce a facut din sine si prin ceea ce propavaduieste, este o vie restaurarea a celui mai autentic duh ortodox.

    Predica de la Sambata de Sus are ca obiect principal combaterea pacatului prin trezirea gandului la prezenta vie a lui Hristos. De aceea treapta in care culmineaza pregatirea pelerinului este marturisirea. Te minuneaza acuta sensibilitate fata de povara insuportabila a pacatului ce se trezeste in oameni la Sambata.”
    –––––––––––

    Deci nu doar pentru minuni se duceau oamenii la manastirea unde era staret parintele Arsenie Boca, ci si pentru aproprierea de Hristos prin curatarea de pacate la Taina Spovedaniei (parintele le spunea pacatele lor acolo unde nu si le aminteau, avand darul stravederii), dar si pentru invatatura ortodoxa (acolo infiintandu-se curentul „Filocalia pentru toti”).

    As merita sa citez si urmatoarele doua intamplari, una de la inmormantarea sa si alta pe vremea cand era inchis. DIn vol. „Alte marturii …” pag.116:
    –––––––-
    – „A murit parintele si ne-au sunat de la Sinaia maicile, sa mergem la inmormantare. Am stat noaptea in genunchi, langa sicriu. La unu noaptea am simtit un miros de smirna care mi-a intrat prin nas, prin ochi, prin toate. […] L-a dus, l-a inmormantat, si cand sa traga pamant pe sicriu, ieseau aburii ca de la un canal cu apa fierbine: era smirna si tamaie. Toata lumea s-a umplut de smirna si tamaie. Mi-a ramas in haina, un an de zile, mirosul de smirna si de tamaie. In dreptul mormantului, pe un copac mare, s-a format Sfanta Cruce, care arata tot puterea dumnealui si semne pe care sa le vada lumea si sa inteleaga.”

    – „la inmormantarea Parintelui, am vorbit cu mai multi oameni care l-au cunoscut, si au vazut faptele facute. Am vorbit cu un gardian care statea de paza, si care vedea cum noaptea, cand se ruga Parintele, cadeau lacatele de pe usa, de deschideau usile, dumnealui era in flacari pana la genunchi, rugandu-se. S-au speriat toti si au adus pe altii de au vazut. Toata lumea s-a speriat. A zis gardianul: „Parinte, trebuie sa ne pazesti dumneata pe noi, nu noi pe dumneata. Puteti pleca, usile vi se deschid”… Parintele a spus: „Eu imi fac pedeapsa, eu nu plec de aici”.
    ––––––––
    Deci mirosea puternic a tamaie la inmormantarea parintelui Arsenie Boca, care a ramas persistent inca timp de un an pe haina cuiva care a participat acolo.

    Deci mireasma puternica de tamaie, cruce…. Poate oare acestea sa le suporte (sa nu mai zic, sa le fabrice) duhurile necurate de care unii zic ca sunt responsabile pentru minuni? De ce se manifesta persoane indracite la mormantul sau (au fost cateva marturii), dupa care se linistesc, pentru ca a fost p. Boca un inselat? Si unii se mai bucura ca Dumnezeu ne descopera inselarea lui Boca. Dimpotriva, mai zilele trecute dintr-o pictura in care este infatisat parintele, au curs lacrimi zile in sir (nu trucaj pe calculator, ci in timp real, cu martori si filmare video, spatele tabloului fiind liber, sprijinit doar cu muchia de sus de o troita). Sper sa nu fie un semn de rau augur (se zice ca atunci cand icoanele au plans cu lacrimi de mir, a fost semn bun, au urmat zile bune, si cand lacrimile au fost obisnuite, au urmat perioade foarte grele). Eu astept ziua in care se va descoperi eroarea in care se afla cei care vorbesc despre inselarea parintelui.

    Apreciază

    Răspunde
  5. eu

    probabil a inceput sa se creada din nou fiul lui Dumnezeu…pentru ca pe mizeria aia de blog se judeca non stop preoti si calugari ortodocsi….

    Apreciază

    Răspunde
    1. valentin

      e ceva foarte rău ce se petrece pe blogul acela în special la controverse legate de arsenie boca. ar fi mai bine pentru autorul blogul să-și închidă blogul pentru că mania prim-planului și a audienței l-a acaparat

      Apreciază

      Răspunde
    2. Artion

      / eu

      Fraza cu „a inceput sa se creada fiul lui Dumnezeu” e prea trasa de par. Totusi.. Iar „mizeria” aia de blog a ajutat pe multi, intr un anumit moment, important e sa se pastreze specificul blogului saccsiv – anti sistem, anti -noua ordone mondiala, pro ortodoxie. Iar eu unu consider ca si parintele Arsenie Boca e in categoria pro ortodoxie, acolo la saccsiv printre comentatori sunt si unii sectari, altii sunt stilisti, altii sunt teologi dar formalisti nu au stat sa cerceteze atent „persoana reala” a parintelui Arsenie. Au aruncat unii pe acolo cuvinte urate , care numai in acord cu Sfintii Parinti nu sunt.. Trebuie discernamant…

      Apreciază

      Răspunde
      1. eu

        la asta m-am referit….

        saccsiv:

        N-am fost în mişcarea lui dar – din ce cărţi îmi mai picau în mână, din ce mai ascultam la Europa Liberă, îmi făcusem aşa, o nebunie de religie în capul meu şi ajunsesem la un moment dat să cred că eu sunt fiul lui Dumnezeu, că eu sunt tare de tot.

        Adică doar tu eşti fiul lui Dumnezeu sau că sunt şi alţi oameni?

        Doar eu, eu!

        Adică tu credeai că eşti Hristos?

        Nu Hristos! Păi, eu ziceam că există Tatăl Ceresc şi mai sunt eu! O nebunie, frate!

        Apreciază

      2. Artion

        / Eu

        Acolo in carte, cand zice ca „se credea fiul lui Dumnezeu”, e vorba de un saccsiv nepocait. Cu influente yoghine. Saccsiv in prezent a gasit calea dreapta, insa dracii nu ne lasa.. Incearca sa ne dezbine. Important e sa ne rugam, des unii pentru altii, sa ne vedem intai propriile greseli.
        Chiar daca gasim calea dreapta, dracii ne ispitesc cu pacate noi.. Uneori cred ca internetul mai rau face decat bine. E prea multa informatie si cu atat mai mult e nevoie de discernamant mai mult..

        Apreciază

      3. eu

        ai dreptate…dar incearca sa il contrazici in orice cu argumente solide sa vezi reactii…de la un timp mi se pare o alta persoana…atat…si eu il citeam dar de cand am vazut ca se face o judecata constanta a calugarilor si a preotilor pe blogu ala ( nu ma refer doar la Parintele Arsenie ) refuz sa mai intru acolo

        Apreciază

  6. valentin

    Arsenie Boca a cucerit inimile unora dintre oameni iar ale altora cel puțin le-a mai scos din amorțeală – mă refer la cei care se ocupă cu acele aspecte negative

    Apreciază

    Răspunde
    1. valentin

      problema este că în multe biserici – mă refer la clădiri – oamenii sunt tot la fel ca cei care scriu acele articole, adică nu sunt creștini adevărați, sunt cu mentalități comuniste, educați de unii preoți interesați doar de bani și materialiști etc.

      Apreciază

      Răspunde
  7. Artion

    / valentin
    daca esti stilist , prin comentariile tale, mai rau tulburi apele.. Ti am mai zis ca parintele Arsenie Boca era impotriva stilistilor. Sper sa comentezi din sinceritate si nu din viclenie.. Ce anume te a determinat sa te indrepti spre BOSV ?

    Apreciază

    Răspunde
  8. mihai

    adevarul este ca ft. multi ,,a toate stiutori” intra pe diverse bloguri ortodoxe si trintesc cu mucii in fasole fara ca sa stie macar despre ce este vorba si care confuna total, de ex. pe blocul sacciv intrase un oarecare sau o oarecare , care tot dadea apa la moara homosexualilor cu chestia iubesteti aproapele, de acord ca trebuie sa-ti iubesti aproapele, dar asta nu inseamna ca trebuie sai accepti naravurile si mai ales ca acesta nu stie sau nu vrea sa stie de sodoma si gomora

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un comentariu