CÂTEVA ARGUMENTE IMPORTANTE PENTRU MENȚINEREA RELIGIEI ÎN PROGRAMA ȘCOLARĂ – Radu Iacoboaie, 18 februarie 2015

 index  images

          După cum știm, Asociația Secular Umanistă din România (ASUR) și Asociația Accept, conduse de un deputat, ateu declarat și activist pro homosexualitate – Remus Cernea, au reușit performanța să convingă sau mai degrabă să manevreze în mod ocult o mare parte dintre parlamentarii români, care au votat de curând un proiect de lege bizar prin care disciplina Religie nu mai face parte din programa școlară și devine facultativă. Iar CCR a admis excepția de neconstituționalitate formulată de către patru ONG-uri ateiste…

          Cu alte cuvinte, părinții sunt de acum obligați să depună expres pe parcursul anului școlar (până pe 29 februarie!) o cerere pentru studiul Religiei dacă doresc ca această disciplină să fie studiată de copiii lor!… Iar până pe 6 martie a.c. Inspectoratele Școlare la nivel de județ sunt obligate să centralizeze datele… Și observăm că se cer părinților numele, CNP-ul, confesiunea… De ce oare? În mod evident, pentru a-i intimida și înregistra pe ortodocși, în perspectiva prigonirii lor ulterioare… Vom trăi și vom vedea…
          În acest demers categoric anticreștin, ateii s-au prevalat de motive precum libertatea de conștiință, laicitatea și neutralitatea statului (!), subliniind aspectul că elevii de altă confesiune decât cea ortodoxă și ateii nu pot fi constrânși de a învăța această disciplină – Religia. În fond, ei nu fac altceva decât să despartă cu totul școala de Biserică pentru a impune ceea ce urmăresc ei, adică laicizarea completă a sistemului de învățământ precum în Franța și în alte țări, pentru a promova fără probleme teoriile evoluționiste în cadrul unor discipline precum Istoria, noul obiect importat de la ONU – Educația sexuală ș.a.m.d. Nu este de mirare că tot ei au cerut și cer în continuare ca statul să nu mai subvenționeze și să sprijine financiar cultele oficiale din România, îndeosebi Biserica Ortodoxă Română. Uitând însă să precizeze esențialul, faptul că una din reformele domnitorului mason Alexandru Ioan Cuza (care are statuie chiar și în fața Patriarhiei Române!) a vizat confiscarea tuturor proprietăților aparținând mănăstirilor și bisericilor ortodoxe și transformarea preoților în slujbași ai statului drept recompensă, pe lângă deposedarea lor de unele atribuții civile și comunitare, preluate de atunci de funcționari ai primăriilor!
          Încercăm în articolul de față să facem mai multă lumină pe această temă, evidențiind rolul acestei importante discipline de studiu, în contextul educației primite în școală prin profesorii de Religie, invocând pe scurt părerea avizată a unor distinși profesori de teologie:

           ,,Această problemă (a menținerii religiei în sistemul de învățământ românesc – n.a.) nu numai că se pune într-un mod foarte acut astăzi, dar trebuie analizată cu foarte multă atenție și seriozitate. Acest lucru trebuie făcut deoarece educația religioasă este singura oră din curriculum-ul național ce pune, în mod serios, probleme esențiale – problema Vieții și problema Omului. Însă, nici societatea, nici cultura nu se mai definesc în raport cu elementul religios: De asemenea știința, tehnica, artele, învățământul, viața economică, Statul se situează (astăzi, tot mai mult – n.a.) în afara sferei religioase. Mai mult decât atât, structura mentală și afectivă a vremii noastre e specific laică. Presiunea mediului socio-cultural e uriașă (…) Civilizația actuală nu e împotriva lui Dumnezeu, ci una ”fără Dumnezeu”. Ateismul s-a ”masificat”, deoarece ființele trăiesc la suprafața lor, acolo unde, prin definiție, Dumnezeu e absent. A deveni ateu nu înseamnă a alege sau a nega, ci a te lăsa condus, pentru a trăi în rând cu lumea.
           Deși sunt voci care resping funcționalitatea orei de educație religioasă în școala publică, în numele laicității statului și libertății de gândire, ni se pare normal ca, într-o societate pluralistă, să se audă vorbindu-se de Biblie în școli, altfel moștenirea culturală devine de neînțeles, să se audă vorbindu-se despre Părinții Bisericii în studiul gândirii. Noțiunea de laicitate s-a născut în Franța ”secolului luminilor”, când gânditori ca Voltaire devin apărători ai toleranței sau ca Rousseau încearcă să definească trăsăturile unei religii civile. Laicitatea, înainte de a fi o stare, e o concepție politică potrivit căreia organizarea societății se bazează pe separarea bisericii de stat și neutralitatea statului față de religii. (…)
Cât privește argumentele în favoarea unei educații religioase vom aminti:
          1 – Argumentul cultural: religia reprezintă și o formă de spiritualitate ce trebuie cunoscută de elevi, neputându-se considera cineva o persoană cultă fără a cunoaște propriile referințe religioase. (…);
          2 – Argumentul psihologic: educația religioasă invită la reflecție, la autocunoaștere, nu e doar un prilej de fortificare interioară, de descoperire a idealurilor, de reconvertire spre lumea valorilor absolute. Recursul la religie e vindecător, salvator;
          3 – Argumentul etic: educația religioasă poate aduce un suflu nou în ce privește aspectele relaționale, comportamentale la nivel individual sau social. Morala de tip religios poate umple un gol sau poate ajuta la depășirea unor sincope de orientare existențială;
          4 – Argumentul sociologic: valorile religioase au virtutea de a aduce oamenii laolaltă, de a crea legături durabile; religia funcționează ca un flux spiritual integrator, ca o formulă de congregare a acțiunilor la nivel social;
          5 – Argumentul istoric: religia e un factor de coagulare și de perpetuare a neamului; multe secole cultura s-a consumat în biserici și în mănăstiri;
          6 – Argumentul ecumenic: instrucția și formarea religioasă pregătește omul pentru acceptarea și înțelegerea aproapelui, devenind mai generoși și mai puțin suspicioși cu ceilalți;
          7 – Argumentul teologic: fiecare persoană trebuie îndreptată spre Dumnezeu, să ajungă la un sens profund al vieții și existenței;
          8 – Argumentul pedagogic: educația religioasă deschide apetitul către perfecționarea de sine, reprezintă o modalitate de responsabilizare a eului în legătură cu opțiunile ulterioare.”

          Sursa: Mrd. Remus-Dragoș Albu, art. ”Lecția” orei de religie sau despre ”oferta” sa educațională, rev. Ortodoxia nr.1-2, 2006, pp.170-174

          Pe lângă aceste motive, am mai putea adăuga și noi câteva:
          – Argumentul majorității. În România, nu ateii sunt majoritari, ci ortodocșii (circa 86% din populație sunt conform sondajelor ortodocși);
          – Argumentul prevenirii creșterii necontrolate a infracționalității juvenile. Educația religioasă contribuie în mod decisiv la responsabilizarea adolescenților și tinerilor, împiedicându-i să devină infractori și să lucreze în detrimentul societății;
          – Argumentul oferirii unei educații superioare, elevate. Educația începe în familie, dar se desăvârșește în școală și în Biserică. Educația religioasă menține această legătură și continuitate necesară în formarea personalității omului, care ajunge să admită nu numai existența lui Dumnezeu, ci și necesitatea respectării legilor și învățăturilor Sale, ca set de principii cu adevărat sănătoase de viață. Tinerii ajung treptat să se autoeduce și chiar să se autocenzureze, putând să învețe la rândul lor pe alții.

          ,,Libertatea absolută a copilului este la fel de inoperantă și periculoasă ca și atitudinea dictatorială. De aceea, trebuie să înțelegem că este indispensabilă o minimă intervenție, însoțită de o dimensionare limpede a scopului și o proiectare inteligentă a traseului de parcurs. Libertatea autentică nu se dezvoltă decât în adevăr, în Adevărul Absolut, de fapt. Mântuitorul Iisus Hristos a spus-o pe înțelesul tuturor: ,,Adevărul vă va face liberi!” (Ioan 8, 32). Iar Adevărul Absolut este El Însuși, căci tot El a zis: ,,Eu sunt Calea, Adevărul și Viața.” (Ioan 14, 6). În acest context, înțelegem acum, mai adânc, că cel cu adevărat liber se supune de bunăvoie Mântuitorului și Evangheliei Sale, ajungându-se la rostirea tainică a frumoasei sintagme duhovnicești: ”Doamne, fă-mă robul Tău, ca să fiu liber!”
          ”Libertate” în afara Evangheliei înseamnă, de fapt, libertinaj, cu întreaga suită de atitudini imorale, în care se complac, din păcate, atâția tineri din zilele noastre. Așadar, principiul autonomiei și respectării libertății individuale presupune, pe de o parte, o adeziune liberă a ucenicilor la valorile religioase, care se câștigă, nu se impune, iar pe de altă parte, că trebuie să-i ajutăm la rândul nostru, pe toți cei încredințați spre educare, să-și armonizeze permanent libertatea cu adevărul.”

           Sursa: Pr. lect. Dr. Vasile Gordon, art. Importanța principiilor didactice în catehizare, rev. Ortodoxia r.1-2, 2002, București, p.46
                                                  Cu dragoste, nevrednicul Radu Iacoboaie

19 gânduri despre „CÂTEVA ARGUMENTE IMPORTANTE PENTRU MENȚINEREA RELIGIEI ÎN PROGRAMA ȘCOLARĂ – Radu Iacoboaie, 18 februarie 2015

  1. o oarecare

    Statutul de materie optionala este de neacceptat pentru religie, deoarece pot avea loc abuzuri la nivel local. Directorul scolii, care poate fi ateu ori sectant, poate incuraja studierea altor cursuri optionale, in detrimentul religiei.

    Apreciază

    Răspunde
    1. raduiacoboaie Autor post

      Adevărat! Iar părinții pot omite să facă această cerere, din diverse motive, sau nu doresc și astfel religia va dispărea treptat cu totul din programa școlară. Pentru atei diavolul nu există. Iar diavolul încearcă tot posibilul pentru ca oamenii să creadă că el nu există…

      Apreciază

      Răspunde
      1. raduiacoboaie Autor post

        o oarecare said, on februarie 19, 2015 at 11:26 am (pe blogul saccsiv)

        Trebuie fermitate si hotarare atat din partea profesorilor de religie cat si din partea parintilor si a alevilor. pentru religia ortodoxa. Altii si-au varsat sangele. Scolile au aparut pe langa biserici spre slava lui Dumnezeu, nu a lui antihrist. Izgonirea religiei din scoala este un alt pas care pregateste venirea lui antihrist si atrage, implicit, pedeapsa divina. Rugaciune si actiune! Sa ne rugam sa ne arate Du,mnezeu modalitati eficente de a stopa acest dezastru pe plan educational.

        oarecare said, on februarie 19, 2015 at 11:28 am
        De ce nu li se da CARD de sanatate doar celor care fac cerere?

        Apreciază

      2. raduiacoboaie Autor post

        –––- Mesaj redirecţionat –––-
        De la: Alianta Familiilor din Romania
        Data: 19 februarie 2015, 06:32
        Subiect: „Doamnelor si domnilor” – o formula interzisa!
        Către: p.lucretia@gmail.com

        ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
        Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
        Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
        http://www.alianta-familiilor.ro

        office@alianta-familiilor.ro
        19 februarie 2015

        DOAMNELOR SI DOMNILOR – O FORMULA INTERZISA

        La inceputul Mileniului III ne aflam la confluenta nefericita a unei revolutii sexuale fara minte si a unei doctrine irationale a egalitatii. O consecinta nefasta a acestei intersectii este o confuzie sexuala fara precedent in lumea occidentala ori in istoria omenirii. O lume bizara obsedata de sexualitatea perversa si de transformarea perversiunii in norme de conduita pentru restul societatii. Ceea ce observam astazi pare a fi conturul viitorului umanitatii, un viitor lipsit de diferentiere intre sexe ori discernamint. Imaginati-va o comunitate de oameni care, in numele egalitatii intre oameni, abroga binaritatea sexuala, adica diferentele intre barbati si femei. Barbatii iau estrogen sa arate mai putin a barbati si femeile testosteron pentru a arata mai putin ca femei si mai mult ca barbatii. Femeile isi taie sanii prin proceduri chirurgicale pentru a nu mai arata ca femeile din trecut, adica „traditionale”. Vocea barbatilor se feminizeaza iar acea a femeilor devine mai masculina. Undeva, pe la mijloc, apare noul prototip uman: nici barbat, nici femeie. Aspectul biologic devine irelevant in definirea sexului fiintei umane, identitatea sexuala fiind data de ceea ce crede omul in mintea lui, nu de natura lui biologica. In alte cuvinte, mintea, nu biologia, creaza realitatea sexuala.

        O lume bizara

        Imaginati-va, pe linga asta, ca in aceasta lume bizara inca se mai nasc copii, dar ca ceea ce deja vedem in unele parti ale lumii devine norma universala. Daca copiilor inca li se va emite un certificat de nastere, foarte probabil ca nu va mai fi numit asa, ci „certificat de creare” ori „certificat de procreare” asemenea unei masini. Pe certificatul de nastere nu se va mai identifica sexul biologic dobindit la nastere de catre noul nascut. Rubica „sexul copilului” ramine goala, pentru a fi umpluta cind copilul devine adult, la 18 ori 21 de ani, sa zicem, cind el/ea decide ce sex isi alege, asa dupa cum ii va duce mintea in acel moment din viata: masculin, feminin, ceva intre cele doua sexe, ori altceva. Pe noul certificat de nastere nu va mai exista rubrica pentru parinti ci pentru „partile care au creat copilul”. Termenii traditionali si multimilenari de „tata” ori „mama” vor dispare. In loc de o rubrica pentru doi parinti rubrica va ramine goala pentru a ingramadi acolo toate persoanele care au „contribuit” la aducerea in lume a unei noi fiinte umane: 2 persoane, 3 persoane, ori mai multe. O persoana pentru ca a donat materialul genetic, alta pentru ca l-a cumparat, o femeie pentru ca a purtat sarcina (a se citi – si-a imprumutat uterul), iar o alta femeie pentru ca adoptat copilul. In loc de „parinti” rubrica va face referinta la „partile contractante”, adice la persoanele implicate in creearea noii fiinte umane. Nu se va mai vorbi de „nasterea” copilului ci de „crearea” lui. In Marea Britanie Parlamentul deja a lansat o lege care permite „crearea” de copii cu trei „parinti” ori trei „parti contractante”. Iar certificatul de „creare” ori „nastere” va mentiona probabil si modul in care copilul a vazut lumina lumii, prin nastere naturala dintr-un uter natural ori dintr-un uter artificial. Cuvintele „sot” ori „sotie” vor dispare si vor fi inlocuite, la fel, cu „partile contractante”.

        Unele din aceste lucrurile deja se petrec sub ochii nostri. Doar anul trecut California a modificat mai intreaga legislatie pentru a elimina termenii de „parinti”, „mama” ori „tata”. In Canada tineri parinti, fideli discipoli ai revolutiei sexuale, nu mentioneaza sexul biologic al copilului in certificatul de nastere ci il lasa gol pina cind copilul va atinge majoratul si va decide pentru el insusi ce sex prefera. Iar daca se razgindeste, va avea drept la un nou certificat de nastere. Si toate lucrurile acestea bizare se fac pentru a acomoda tendintele radicale ideologice ale zilelor noastre: revolutia sexuala si doctrina radicala a egalitatii. Intrebam: o astfel de comunitate de oameni nu cumva ar fi echivalentul unei case de nebuni? Fara indoiala ca da.

        City University of New York

        Un exemplu recent e City University of New York („CUNY”). In ianuarie administratia Universitatii a adoptat un regulament administrativ care interzice folosirea urmatoarelor cuvinte ori termeni in Universitate: „domn”, „doamna”, „el”, „ea”, „doamnelor si domnilor” si oricare alta apelatie care identifica ori ar putea identifica sexul persoanei cu care se poarta conversatia ori a persoanei despre care se vorbeste. De exemplu, un profesor nu ar putea pune, intr-o conversatie cu studentii, urmatoarea intrebare unui student ori studente „ce parere ai despre opinia ei”, deoarece cuvintul „ei” denota faptul ca persoana despre care se vorbeste apartine sexului feminin. O astfel de formulare ar putea jigni deoarece presupune ca persoana respectiva e „femeie” cu toata ca ea se considera un „el”, adica barbat. Dimpotriva, formula pe care profesorul va trebui sa o foloseasca este „ce parere ai despre opinia lui Maria”. La fel pentru baieti, intrebarea acceptabila este: „ce parere ai despre opinia lui Mihai”, nu a „lui”?

        Sunteti nedumeriti? Intr-o stare de confuzie? Daca da, imaginati-va starea de confuzie a studentilor, profesorilor si administratiei unor astfel de universitati. Recent, New York Times scria despre confuzia sexuala de la University of Vermont. In 2009 universitatea a adoptat o politica de desemnare a identitatii sexuale a studentilor. Studentilor li se permite sa-si identifice identitatea sexuala in urmatoarele cinci (5) categorii: (1) „el” (he); (2) ea (she); (3) nici el nici ea (ze); (4) ele (adica identitati sexuale multiple); si (5) numele mic ori mare. La inceputul anului universitar 2014 1.891 de studenti au facut cereri pentru desemnarea identitatii sexuale preferate. Dintre ei, 14 au cerut sa li se spuna „ze”, 10 au optat pentru „ele”, 228 au cerut sa li se spuna pe nume, si restul au ales „el” ori „ea” fara, insa, ca asta sa indice ca de fapt aceste persoane se identifica conform sexului lor biologic.

        Ideologia de gen e o problema. Reflecta o criza a identitatii personale si o gandire nihilista. Din nefericire este o ideologie in expansiune. Se extinde. Iar faptul ca e ridicata la rang de politica oficiala universitara ingrijoreaza. Denota ca sexualitatea nu e inata. Indica ostilitatea ideologiei sexuale contemporane impotriva naturii umane. Ignora antropologia umana si experienta universala a umanitatii. Societatea umana, de la inceputul ei, a fost cladita pe realitatea evident binara a fiintelor umane si complementaritatea genului masculin cu cel feminin. Doctrina radicala a egalitatii submineaza si ea relatiile umane. In una din scrierile lui, Aristotel observa ca „oamenii se lupta sa devina egali, si odata ajunsi egali se lupta sa devina inegali”. Traim zile in care oamenii lupta sa fie „egali”. In numele egalitatii surpa diferentele intre fiintele umane. Ultima frontiera a „inegalitatii” este existenta, inca, in gandirea omului si in realitatea institutionala a civilizatiei contemporane a celor doua sexe – masculin si feminin. Sociologii numesc acest aspect al antropologiei umane binaritate. Egalitatea radicala cere surparea gandirii binare si a civilizatiei cladite pe ea.

        Destructivismul universitatilor occidentale

        Promovarea ideologiei de gen este unul din multiplele aspecte ale destructivismului universitatilor occidentale. Recent, filosoful american William Deresiewicz, fost profesor de engleza la Universitatea Yale, a publicat o carte in care lamenteaza si critica situatia tragica a universitatilor de elita din Statele Unite. Ele nu mai sunt capabile sa dea societatii fiinte umane care sa poata sta pe propriile picioare, ci absolventi care critica tot ce intilnesc in cale, trecutul si prezentul, fara insa a fi capabili sa-si creeze propria realitate ori identitate. Absolventii nu sunt capabili sa traiasca in realitatea zilelor noastre. Universitatile, zice Deresiewicz, au devenit o cochilie in care studentii clocesc ani la rind, fara un sens al propriei impliniri ori a unui viitor. Dupa ani de indoctrinare, caci invatatura lipseste, absolventii sufera de aversiune fata de toate si toti. Aversiune fata de risc. Aversiune fata de traditie. Aversiune fata de institutiile sociale curente. Aversiune fata de religie. Aversiune fata de crestinism. Aversiune fata de parinti. Aversiune fata de institutile religioase. Aversiune fata de capitalism. Aversiune fata de cei care muncesc din greu si au. Aversiune fata de cunostintele practice. Adica, intr-un cuvint, sunt „anti, anti si anti…” In final, zice Deresiewicz, ei sufera de aversiune fata de adevar. Pentru studentii zilelor noastre intrebarea nu mai e „ce e adevarul” ci „ce e adevarul pentru mine”? Deresiewicz numeste studentii zilelor noastre „oi” care merg intr-o singura directie, la gramada.

        Ce are asta de a face cu interdictia vocabularului politicos, inclusiv al formulei „doamnelor si domnilor”? Ea reflecta aversiunea fata de mostenirea antropologica si biologica a speciei umane. O aversiune mai aroganta, radicala si agresiva ca aceasta probabil ca nu se poate.

        Ideologia de gen si Slovenia

        Un exemplu al acestei saptamini care dovedeste irationalitatea revolutiei sexuale si a doctrinei egalitatii seculare este Slovenia, unde cu citiva ani in urma cetatenii au organizat, cu succes, un referend pentru interzicerea casatoriilor si adoptiilor homosexuale. Saptamina asta, insa, Comisia pentru Munca, Familie si Afaceri Sociale a Slovaciei, a readus in dezbatere revizuirea legilor pentru a defini casatoria in termeni neutri, exact ceea ce am discutat mai sus si ceea ce California deja a implementat. [Detalii aici: https://agendaeurope.wordpress.com/2015/02/18/slovenia-new-attempt-to-introduce-same-sex-marriage/%5D

        AFR va recomanda: Privind abrogarea apelatiilor de gen la CUNY, va sugeram articolul Title Nein: CUNY Eliminates Sex-Specific Salutations, publicat saptamina trecuta in The Federalist: http://www.newyorker.com/magazine/2014/09/01/poison-ivy. Privind declinul educatiei universitare in universitatile de elita americane va sugarem articolul Poison Ivy, Are elite colleges bad for the soul? publicat tot saptamina trecuta in The New Yorker: http://www.newyorker.com/magazine/2014/09/01/poison-ivy. Va recomandam deasemenea un comentariu, publicat in 2000 in New York Times, cu doar 15 ani in urma, de filosoful american Tom Wolfe privind relatiile de atunci dintre cele doua sexe (ca doar doua existau atunci – inca!): https://www.nytimes.com/books/first/w/wolfe-hooking.html

        ANUNT – POST SI RUGACIUNE PRO-VITA LA CLUJ

        Intre 18 februarie si 29 martie in Cluj va fi o campanie de 40 zile de post, rugaciune, mobilizarea comunitatii si veghe pasnica, pentru viata copiilor nenascuti si impotriva avortului. Nu va fi un protest, ci o campanie de rugaciune, cu prezenta fizica a voluntarilor in fata clinicii de ginecologie Stanca din Cluj, de dimineata de la 7 pana seara la 7, in fiecare zi, timp de 40 zile. Va fi nevoie de multi voluntari si sprijin in rugaciune. Va rugam sa anuntati si prin newsletter AFR campania aceasta. De asemenea si pe FB page. Ar fi bine cit mai multi sa promovam pagina de FB a campaniei, astfel incat sa se incrie multe persoane ca voluntari. De coordonarea campaniei se ocupa Dan si Iulia Calinescu. Detalii legate de proiect se gasesc pe situl de mai jos: http://40dezile.lifenation.org Va amintim ca aproximativ 400 de copilasi sunt avortati zilnic in România, dintre care 16 doar în Cluj-Napoca. Din 18 februarie până în 29 martie, Clujul se va alătura sutelor de orase dintr-un capăt în altul al lumii pentru o mobilizare majoră si simultană pentru viată. Împreună cu toti crestinii implicati în această campanie internatională, ne rugăm ca aceste eforturi să constituie începutul încetării avorturilor. Doamne ajuta, Doamne da roade. Adrian Petrice, Cluj

        Nota AFR: cei care doriti sa va implicati in acest proiect ne puteti contacta si pe noi direct. Deja am primit sugestii de organizare a unor zile similare de post si rugaciune in Resita si Bucuresti. Va rugam sa continuati sa ne scrieti daca sunteti interesati. Nu va ignoram.

        SITUL AFR ANTIPORNOGRAFIE

        In toamna v-am anuntat ca AFR va lansat un site web dedicat exclusiv combaterii pornografiei si a traficului de fiinte umane. Situl a fost lansat recent. Se numeste Pornografia Raneste si a fost numit dupa o sugestie data noua de unul din cititorii nostri. Ii multumim. Situl poate fi accesat aici: http://www.PornografiaRaneste.ro. Va invitam sa-l vizitati in numar cit mai mare. Va rugam deasemenea sa ne semnalizati articole si materiale in limba romana pe acest subiect pentru a le publica pe situl nostru. Situl a fost facut de dl Alexandru Dragoman (AFR Constanta). Ii multumim. Situl e in constanta imbunatatire.

        BROSURILE AFR

        In septembrie am tiparit 5000 de brosuri AFR in care ne identificam ca organizatie, cine suntem, ce facem, ce am facut, ce planuri de viitor avem. Sunt pliante informative. Gratie unora dintre cititorii nostri si a membrilor AFR, pina la finele anului am distribuit toate pliantele. Luna trecuta am mai tiparit inca 5000 de exemplare din care mai avem disponibile 4000. Pliantele sunt gratuite. Cei care doriti sa le aveti si, mai ales, sa le dati celor din comunitatile dvs, inclusiv biserici ori parohii, va rugam sa ne scrieti si vi le vom trimite pe cheltuiala noastra. Avem nevoie doar de numele dvs, telefonul si adresa. Scrieti-ne la office@alianta-familiilor.ro.

        VRETI SA FITI INFORMATI?

        Buletinul informativ AFR apare in fiecare Marti si e dedicat mai mult stirilor de ultima ora, iar publicatia AFR online apare in fiecare Joi si e dedicata mai mult comentariilor si opiniilor. Cei care doriti sa primiti saptaminal stiri si comentarii la zi privind valorile si evenimentele legislative, politice si sociale care va afecteaza familiile, atit la nivel national cit si la nivel unional si international, sunteti invitati sa va abonati la buletinul informativ saptaminal AFR. Cum? Inregistrindu-va numele si adresa electronica pe pagina home a sitului nostru electronic http://www.alianta-familiilor.ro.

        FACETI-NE CUNOSCUTI!

        Faceti-ne cunoscuti familiilor si prietenilor d-tra. Dati mai departe mesajele noastre si incurajati-i sa se aboneze. Va multumim.

        ANUNTURI

        Cei care doriti sa faceti anunturi prin intermediul AFR privind evenimente legate de familie si valori va rugam sa ni le transmiteti la office@alianta-familiilor.ro.

        Alianta Familiilor din Romania

        http://www.alianta-familiilor.ro

        Apreciază

      3. raduiacoboaie Autor post

        BOR: Religia îl învaţă pe copil iubirea de oameni

        ,,Reprezentanţii ASUR prezintă problema păcatului în mod simplist şi superficial, nu existenţial şi social. Libertatea omului nu este indiferenţă spirituală, ci capacitatea acestuia de a alege valori care îmbogăţesc viaţa persoanei şi a comunităţii umane. În acest sens, valorile oferite de educaţia religioasă sunt extrem de necesare, întrucât ele reprezintă pentru tineri un reper spiritual esenţial şi un liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline. Valorile cultivate şi virtuţile încurajate în cadrul orelor de religie sunt necesare sănătăţii spirituale a persoanei şi a comunităţii. Religia îl învaţă pe copil şi pe tânăr iubirea faţă de Dumnezeu şi de oameni, credinţa, speranţa şi solidaritatea, dreptatea şi recunoştinţa faţă de părinţi şi faţă de binefăcători, dărnicia şi hărnicia, sfinţenia vieţii, valoarea eternă a fiinţei umane, binele comun şi frumuseţea sufletului profund uman, cultivat şi îmbogăţit prin virtuţi şi fapte bune.

        Biserica Ortodoxă Română, prin predarea religiei în şcoală, propune modele viabile de bunătate şi sfinţenie, oferind tinerilor repere în viaţa de familie şi în viaţa socială. Educaţia religioasă reprezintă un factor de stabilitate şi de comuniune în societatea românească şi nicidecum ”dezvoltarea unor obsesii legate de moarte, de păcat, de iad, tulburări de somn sau de nutriţie, înstrăinare de prieteni”. Ea apără şi promovează identitatea spirituală şi demnitatea persoanei care trăieşte astăzi într-o lume din ce în ce mai pluralistă, confuză şi individualistă din punct de vedere spiritual şi social, unde prinde tot mai mult contur un model degenerativ de viaţă în care sunt la modă: minciuna, hoţia, corupţia, înşelăciunea, trădarea, vulgaritatea, pornografia, violenţa de toate tipurile etc. Toate acestea, însă, reprezintă negarea valorilor creştine tradiţionale.

        Textul ASUR este vădit anti-creştin, de factură umanist-ateistă, când insinuează că Biserica susţine adevărul în contrast cu ştiinţa. Anii grei ai dictaturii comuniste, cu ateismul ei zis „ştiinţific” şi impus în şcolile de stat, contrar voinţei unui popor religios, ne-au învăţat să nu mai dorim cultură fără credinţă, ştiinţă fără spiritualitate, materie fără spirit, cunoaştere fără comuniune, filosofie fără speranţă şi, îndeosebi, şcoală fără suflet, adică educaţie fără religie, mai ales la vârsta întrebărilor existenţiale şi a formării spirituale a tinerilor.

        Prezenţa religiei în şcoli este considerat un act necesar. 72% dintre respondenţi au optat pentru promovarea unui cult religios în şcoli, potrivit unui studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, intitulat “Percepţia publică a şcolii româneşti”.

        SURSA: https://saccsiv.wordpress.com/2011/09/12/soros-si-satanistii-de-la-asur-ataca-furibund-predarea-religiei-in-scoli/

        Apreciază

      4. raduiacoboaie Autor post

        Gladiatorul said, on februarie 23, 2015 at 10:53 pm (blogul saccsiv, art. VIDEO: Parintele ARSENIE PAPACIOC despre POST)

        NU ALUNGAȚI RELIGIA DIN ȘCOALĂ!

        Nu alungați religia din școală!
        Nu faceți tot ce vreți ca să ne doară;
        Nu luați icoana de pe perete!
        Să știe a noștri copii: băieți sau fete.

        Că peste toți este Bunul Dumnezeu,
        Și El este cel, care ne ajută mereu;
        Și Maica Domnului cea Preacurată,
        Se roagă pentru noi și pentru lumea toată;
        Să nu uităm de mucenici, mucenice, sfinți și sfinte;
        Care se roagă lui Dumnezeu pentru a noastre trebuințe.

        Aceasta țară minunată,
        De Dumnezeu a fost binecuvantată,
        Și prin Apostolul Andrei a fost creștinată,
        Suntem un popor creștin,
        Și nimeni nu trebuie, să ne ia acest dar divin.

        Știți voi?… că: prima școală ce a apărut;
        Tot în și prin biserică s-a făcut;
        Și atunci dacă școala în biserică s-a creat,
        De ce să alungăm religia care ne-a format.

        Vă rog lăsați religia în școală!
        Aceasta e dorința și credința ortodoxă națională.

        Apreciază

      1. raduiacoboaie Autor post

        AM PRIMIT PE ADRESA DE E-MAIL:

        ANUNTATI U R G E N T toti parintii:

        Incredibila razgandire a Ministerului Educatiei: ORA DE RELIGIE DEVINE DEJA OPTIONALA, PARINTII TREBUIE SA DEPUNA CERERI PANA PE 6 MARTIE PENTRU ANUL SCOLAR IN CURS! Profesorii de religie sunt in aer, desi au contracte pe perioada nedeterminata!
        17-02-2015 6 minute Sublinieri Print Print

        Hotnews: Ministerul Educatiei se razgandeste – Ora de Religie devine optionala pentru elevi din martie. Sorin Cimpeanu: Parintii care vor ora de Religie pentru copiii lor depun cerere pana pe 6 martie, pentru anul scolar in curs

        Ministerul Educatiei s-a razgandit in ceea ce priveste inscrierile la ora de Religie: aceasta disciplina devine optionala pentru elevi inca de semestrul acesta. Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca parintii pot depune cerere prin care sa isi inscrie copiii la ora de Religie, pana pe 6 martie 2015, pentru anul scolar in curs. Cei care nu depun cerere, nu fac Religia in semestrul doi. Pe 9 martie 2015 expira termenul de 45 de zile de la publicarea in Monitorul Oficiala a deciziei Curtii Constitutionale, si “daca pana pe 9 martie nu vom avea aceasta situatie a optiunilor, este pusa sub semnul intrebarii derularea in legalitate a orelor de Religie”, a explicat pentru HotNews.ro ministrul Educatiei.

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s