MASS MEDIA CULTIVĂ CONSECVENT IMBECILIZAREA, PERVERTIREA ȘI REEDUCAREA OMULUI! – Radu Iacoboaie, 8 septembrie 2014

images  images

Vorbind despre semnele vremurilor, unii dintre părinții greci, printre care și părintele Paisie Aghioritul, ne avertizau încă, cu câteva decenii în urmă, că se lucrează în mod consecvent, din umbră, la îndobitocirea omenirii…
Sunt convins că unii dintre cititori au avut prilejul uneori să reflecteze sau să studieze puțin modul în care mass media influențează în mod direct și indirect modul de viață din societatea contemporană, dar și mentalul colectiv (gândirea, psihologia, filosofia de viață).
În societatea actuală tot mai globalizată cu ajutorul noilor mijloace rapide de informare în masă, vedem că se pune accentul pe ideea de omogenizare a indivizilor (,,să fii în rând cu lumea”, ,,să fii la fel cu ceilalți”)… Astfel, se urmărește în mod subtil scopul ca omul să se depersonalizeze cât mai mult (să nu mai fie unic, după cum a fost creat de Dumnezeu), să fie dezrădăcinat de valorile sale tradiționale (identitare, creștine și naționale), să devină tot mai asemănător cu cei din comunitatea în care trăiește, până la ștergerea oricăror diferențe… Totul pentru ca omul să devină dependent de alții, influențabil, pasiv (inactiv în spațiul public) și… mai ușor de manipulat și controlat…
Un aport substanțial în realizarea acestui deziderat menționat este tocmai mass media, care fiind aservită aproape în totalitate unor cercuri obscure anticreștine, educă și reeducă omenirea în direcția dorită de către acestea.
Dintre toate mijloacele de informare în masă, se detașează net televiziunea, care este practic cel mai uzual, mai accesibil și mai puțin costisitor. Nu întâmplător, televiziunea a avut epoca ei de aur la început, când a cucerit întreg mapamondul. Ne aducem poate aminte că existau înainte destule capodopere cinematografice, emisiuni educative pentru tineri, emisiuni utile, un divertisment cu mult mai sănătos decât astăzi… Deoarece se urmărea ca televiziunea să se extindă și să cucerească inimile și mințile tuturor oamenilor de pe pământ.
Dar ce vedem însă astăzi? Televiziunea a devenit un instrument ideal pentru imbecilizarea programată a omului, pentru manipularea maselor de cetăţeni (văzute ca simple populaţii) și pentru reeducarea mentalului colectiv, prin intermediul căruia valorile tradiționale ale unei civilizații cu fundament creștin sunt înlocuite treptat și permanent cu non-valorile postmodernismului anticreștin. Despre strategiile de manipulare a maselor puteţi accesa aici http://saccsiv.wordpress.com/2011/04/06/evreul-noam-chomsky-zece-strategii-de-manipulare-a-poporului/
Pentru manipularea maselor un exemplu notoriu este filmarea în studiourile televiziunii publice a ,,Revoluţiei Române’’ în direct, caz în care s-au folosit cu succes diversiuni şi intoxicări, care au slujit intereselor noii puteri neocomuniste. Se pot analiza documentare pe internet în acest sens, realizate de autori precum Cornel Mihalache şi alţii.
Pentru analizarea efectelor televiziunii asupra minţii umane recomandăm lectura lucrărilor biofizicianului Virgiliu Gheorghe sau a conferinţelor sale postate pe internet.
Observăm cum în aproape toate filmele mai recente, în muzică, în emisiuni și știri, documentare chiar, se apelează la anumite tehnici subtile de manipulare și pervertire a omului, a moralei creștine prin inversarea scării de valori și îndepărtarea lui față de Dumnezeu. Divinitatea începe să fie percepută altfel, cu totul greșit. Binele și răul se inversează pe nesimțite. Iar răul este favorizat și mediatizat tot mai mult prin repetiție și cosmetizare. Eroii cultivați în filmele pentru adulți și pentru copii sunt dintre cei înrobiți patimilor celor mai variate, sunt treptat ,,umanizați”, ,,reintegrați” și prezentați în așa fel pentru marele public, pentru a impresiona cât mai mult (adresându-se emoțiilor) și a atrage, pentru a fi cât mai interesanți…
Exemple în acest sens sunt nenumărate. Voi menționa doar un film recent urmărit: filmul românesc SCHIMB VALUTAR (2008), în care personajul principal suferă o transformare totală a identității sale sub imperiul unor factori externi: conjunctura nefastă, anturajul, deprinderea iubirii de arginți, devenind într-un timp relativ scurt dintr-un familist convins și un om cinstit și iubitor de dreptate un om pătimaș și individualist. Iar finalul filmului desigur că nu implică în cazul lui procese de conștiință pentru faptele sale antisociale. De altfel, multe filme se termină acum cu ,,triumful răului” sub o formă sau alta…
În lumea muzicii întâlnim de asemenea omogenizarea prin refrene, de tipul ,,gândim la fel”, ,,iubim la fel” etc. În plan religios, ecumenismul promovează doctrina fraternității mondiale, ideea perfidă că noi toți suntem frați și ne închinăm la același Dumnezeu (?!). Se pune astfel accentul pe tot ceea ce apropie religiile între ele și nu pe deosebirile importante și diferențele dogmatice (de credință) care le despart. Se exclude firește adevărul că SINGURA CREDINȚĂ PRIN CARE NE PUTEM MÂNTUI ESTE ORTODOXIA, singura credință adusă pe pământ de Dumnezeu prin Fiul Său, Mântuitorul Iisus Hristos.
Televiziunea promovează cel mai mult virusul materialismului societății de consum, ateismul, mentalități și practici necreștine sau anticreștine precum răzbunarea, violența, uciderea (avortul), planificarea familială (metodele contraceptive), erotismul, hedonismul, homosexualitatea, pornografia, prostituția și toate celelalte patimi omenești. Efectele televiziunii asupra minții umane și mai ales asupra copilului sunt pe termen mediu și lung devastatoare. Conduc la alienare, însingurare, refugiu în lumea virtuală, imbecilizare (constatată prin sondaje și cercetări psihologice), tristețe, deznădejde și chiar sinucidere. Toate în general pe fondul unei sărăcii tot mai generalizate și mai profunde, atât în plan material, cât mai ales în cel spiritual. Statisticile sunt tot mai alarmante. Depresia face ravagii și în România. Unul din zece români suferă mai mult sau mai puțin de depresie. Iar familia suferă cel mai mult, ținând cont de faptul că femeile sunt de două ori mai predispuse la depresie decât bărbații…
În final, să reiterăm faptul că acea profeție făcută cu mult timp înainte de un părinte și anume că omul modern se va închina la o cutie neagră ca la o icoană, s-a împlinit. Omul modern, desprins de ortodoxia lucrătoare și mântuitoare se închină cu voia sau fără voia lui în fața unor idoli promovați în mod obsesiv precum Mamona (zeul banului), pentru că a fost condiționat în timp să devină dependent de televiziune și de puterea imaginii și sugestiei. Nevoile sale i-au fost dirijate de experți în psihologie și create în special prin cultivarea reclamelor de televiziune.
Nu recomand dintr-o dată o ruptură totală față de televiziune, deși ar fi de dorit, pentru că niciun mijloc de informare în masă nu este rău în sine. Important cu adevărat este scopul în care noi îl folosim iar selecția pe care o întreprindem, să o facem cu ajutorul discernământului. Indiscutabil televiziunea nu este cel mai bun mijloc de informare în masă. Este persuasiv folosindu-se de puterea imaginii. Poate fi cel mult un mijloc de divertisment sau de pierdere a timpului. Dar nu este inofensiv. Să încercăm pe cât posibil să delimităm ceea ce este bun de ce este negativ. Dacă mai există ceva bun de găsit…
Și desigur să nu excludem din viața noastră și folosirea celorlalte mijloace de informare precum internetul, radioul, presa, literatura. Să citim mai mult din cărți despre învățătura ortodoxă, să reflectăm mai des asupra vieții noastre și a realităților care ne înconjoară. Să învățăm să gândim…
Și nu în ultimul rând, să cultivăm cu adevărat comuniunea noastră personală cu Dumnezeu, prin căință sinceră pentru faptele noastre sau lipsa faptelor celor bune, prin participare mai frecventă la Sfintele Taine ale Bisericii lui Hristos, prin rugăciune curată, post adevărat și cât mai multe fapte bineplăcute înaintea Domnului, prin credință statornică, puternică și nefățarnică.

DOAMNE IISUSE HRISTOASE, FIUL LUI DUMNEZEU, MILUIEȘTE-MĂ PE MINE PĂCĂTOSUL!
PREA SFÂNTĂ NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU, MILUIEȘTE-NE PE NOI! SFINȚILOR MUCENICI ȘI MĂRTURISITORI DIN TOATE TIMPURILE ȘI DIN ÎNCHISORILE ȘI LAGĂRELE COMUNISTE, RUGAȚI-VĂ PENTRU NEAMUL ROMÂNESC ȘI PENTRU MÂNTUIREA NOASTRĂ! Amin

Cu dragoste întru Hristos, nevrednicul Radu Iacoboaie, 8 septembrie 2014

9 gânduri despre „MASS MEDIA CULTIVĂ CONSECVENT IMBECILIZAREA, PERVERTIREA ȘI REEDUCAREA OMULUI! – Radu Iacoboaie, 8 septembrie 2014

  1. Pingback: MASS MEDIA CULTIVĂ CONSECVENT IMBECILIZAREA, PERVERTIREA ȘI REEDUCAREA OMULUI! – Radu Iacoboaie, 8 septembrie 2014 | radupopescublog

  2. Graiul Ortodox

    Nou-material de colectie !!! Predicile IPS Serafim de Pireu și IPS Teodosie la Mangalia despre masonerie, rotary, lions, cercetași, etc. VREDNICI SUNT!!!

    -Roamânia, Mangalia 7 Septebrie 2014-

    Material de colectie în care sunt prezentate predicile ierarhilor despre masonerie audio și scris precum și imagini fotografice despre ramificațiile masonice

    Predicile IPS Serafim de Pireu și IPS Teodosie la Mangalia despre masonerie, rotary, lyons, cercetași, etc.

    VREDNICI SUNT!!!

    http://graiulortodox.wordpress.com/2014/09/08/predicile-ips-serafim-de-pireu-si-ips-teodosie-la-mangalia-despre-masonerie-vrednici-sunt/

    Apreciază

    Răspunde
  3. Eugenia

    Eu cred ca societatea vestica, neoliberala, „capitalista” isi doreste si mai mult imbecilizarea maselor. (mai mult decat cea estica)
    Cat despre campania anticrestina si in mod special antiortodoxa, nicaieri nu e mai puternica decat inspre vest.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  4. Pingback: MASS MEDIA CULTIVĂ CONSECVENT IMBECILIZAREA, PERVERTIREA ȘI REEDUCAREA OMULUI! |

  5. Pingback: MARE ATENȚIE: SPĂLAREA CREIERULUI SE REALIZEAZĂ OCULT ÎN SPECIAL PRIN TELEVIZIUNE, DROGUL APARENT INOFENSIV!… – Radu Iacoboaie, 24 martie 2015 | APĂRAREA ORTODOXIEI – Radu Iacoboaie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s