PRIGONIT ȘI DUPĂ TRECEREA LA CELE VEȘNICE – PĂRINTELE MARTIR ARSENIE BOCA – Radu Iacoboaie, 6 august 2014, sărbătoarea Schimbarea la Față a Domnului

indeximages

(Articol postat pe blogul CREDINȚĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!!! – 6 august 2014 și vremuritulburi – 7 august 2014)

Cu mai mulți ani în urmă mărturisesc că am avut șansa să ajung și să particip la priveghere și la Sfânta Liturghie de sărbătoarea Schimbării la Față a Domnului, la o altitudine de peste 2000 de metri, tocmai pe vârful Athonului din Muntele Athos sau Grădina Maicii Domnului din Grecia. Un moment absolut memorabil… Iar Grădină a Maicii Domnului este și România…
Astăzi, când scriu aceste rânduri, este exact aceeași sărbătoare și încerc să mărturisesc adevărul despre părintele Arsenie Boca, omul lui Dumnezeu și sfântul Ardealului, așa cum l-au numit mulți dintre români. Și zic că nu este o misiune ușoară să scrii despre un sfânt și un mare duhovnic al neamului românesc.
În ultimul timp, poate ați observat și frățiile voastre în blogosfera ortodoxă, cum anumite persoane au ieșit la atac cu unele comentarii agresive la adresa părintelui Arsenie Boca, după ce s-a atentat și la memoria părinților Iustin Pârvu și Arsenie Papacioc, după izgonirea din mănăstirea Petru Vodă a unor frați și monahi în frunte cu monahul mărturisitor Teodot, căruia i se datorează în mare parte descoperirea moaștelor Sfântului Gheorghe Calciu-Dumitreasa. Mai nou a fost înfierat și Corneliu Zelea Codreanu și acuzat de câte și mai câte, deși el a fost martirizat de către dușmanii de moarte ai ortodoxiei în frunte cu masonul de grad 32 regele Carol al II-lea, dictatorul.
Și dacă stăm să ne gândim bine, cei care au lovit în ultima vreme în părintele Iustin Pârvu, în monahul Teodot (ucenicul său), în părintele Arsenie Papacioc și mai recent în PĂRINTELE ARSENIE BOCA, au legături mai mult sau mai puțin cu francmasoneria sau slujesc intereselor acesteia. Cercetați aceste persoane și veți afla. Nu este vorba numai de Patriarh, care este mason de rang înalt 33 și care nu suportă nici măcar ideea canonizării vreunuia dintre sfinții închisorilor, care urăște Mișcarea Legionară din perioada interbelică și românismul…
Observăm și intuim mai ales faptul că există cercuri oculte interesate a-l transforma pe părintele Arsenie Boca într-unul de-al lor. TOTUL ESTE O ÎNSCENARE VICLEANĂ. Intercalarea citatelor părintelui cu pasaje ezoterice are menirea de a-l prezenta pe acele bloguri ezoterice (masonice, pline de duhul New Age-ist) ca fiind un MAESTRU SPIRITUAL. Noi însă îl vom vedea mereu pe părintele Arsenie Boca ca mare duhovnic, un părinte cu harisma înaintevederii. Citiți măcar cartea părintelui intitulată TINERII, FAMILIA ȘI COPIII NĂSCUȚI ÎN LANȚURI. Mie nu mi se pare a fi o scriere greșită, ci dimpotrivă. Alții recomandă cartea CĂRAREA ÎMPĂRĂȚIEI…
Și mă întreb firește de ce abia ACUM după atâția ani, după 25 de ani, este pusă la îndoială sfințenia părintelui Arsenie Boca, în contextul atacării altor duhovnici, monahi și opoziției Patriarhiei Române față de canonizarea sfinților închisorilor comuniste. Eu văd totul ca pe un atac concertat la adresa ortodoxiei prin denigrarea marilor duhovnici ai poporului român. Ca lumea să nu mai aibă atâta evlavie la ei. Întrebarea este cine sunt aceste slugi care fac voia diavolului care arde de nerăbdare să termine odată cu ei. Se zice că la mormântul părintelui, diavolul și acum se tânguie… De ce? Pentru că mulți creștini s-au întărit prin sfinția sa…
Deja m-am uitat pe comentariile făcute la filmul fără video Părintele Arsenie Papacioc și P. Ioanichie Bălan -despre rătăcirile P. Arsenie Boca.mp4 despre ,,înșelarea” părintelui Arsenie Boca și din start am observat că nu era vocea părinților Arsenie Papacioc și Ioanichie Bălan (ceea ce înseamnă că s-au folosit de NUMELE LOR!!!). Observația mi-a fost confirmată de mai multe comentarii prin care alții remarcau același lucru. Se poate face chiar și o expertiză a sunetului dacă vreți și veți vedea că totul este un fals grosolan. Filmul începe abrupt, fără nici o introducere. Iar comentatoarea cu numele dorina varzaru ne avertiza că EXISTĂ O FILMARE CU RELATĂRI ALE PĂRINTELUI PAPACIOC DESPE PĂRINTELE ARSENIE BOCA ȘI CONTRAZICE TOTAL ACEASTA ÎNREGISTRARE, DECI ESTE UN FALS, SUNT MULȚI PREOȚI CARE DIN INVIDIE SAU PROSTIE ÎNCEARCĂ SĂ-L DENIGREZE PE PĂRINTELE ARSENIE DAR NU VOR REUȘI. Însă cum am arătat deja, motivele pot și altele.
Dar iată ce spune un alt comentator, Sensism Ortodox: ,,Nu s-a lăsat de preoție și nici de călugărie, ci a fost caterisit. Pr. Cleopa a încercat o corespondență cu Pr. Arsenie Boca, în care îl lauda, interpelată de comuniști. Valeriu Gafencu a încercat o corespondență cu Pr. Arsenie Boca, de asemenea. Cărțile părintelui Arsenie Boca dezmințesc zvonul conform căruia ar fi crezut în reîncarnare. Arhivele comuniste arată că securitatea i-a făcut antireclamă de eretic și desfrânat ca să împrăștie ucenicii adunați în jurul său. Ca să-i distrugă faima de călugăr, s-au folosit de zvonul cu desfrânarea. Ca să explice minunile (levitația din celulă, în vremea rugăciunii, întâlnită și la alți sfinți), prorociile și alte puteri “paranormale”, s-au folosit de catalogul de “yoghin” – yoga fiind o altă primejdie la adresa partidului în vremea aceea, contra căreia a luptat securitatea (nu detaliez). Vis a vis de propaganda asta, mulți au căzut în plasă, chiar și duhovnici, de unde și atacurile acestea de față. Asta este…”
O altă comentatoare, Adina Iulia, ține să precizeze că: În ,,Despre durerile oamenilor” Arsenie Boca combate ereziile de orice tip inclusiv reîncarnarea. Un comentariu de pe blogul lui vlad herman, Anonim (1 iulie 2014, 15:25) afirma; ,,Părintele Arsenie Boca era împotriva ecumenismului. În cartea “Cararea Imparatiei” (…) ,,Mântuitorul nostru a întemeiat și are numai o Biserică creștină, nu opt sute. Biserica aceasta, una, e sfântă pentru că Sfânt e Întemeietorul Și, ca atare, rămâne mereu sfântă, ba chiar sfințește pe păcătoși. Celelalte “biserici” – casele de adunare ale sectelor – nu sunt sfinte, pentru că sunt întemeiate de oameni robiți răzvrătirii și, ca atare, nici nu sfințesc pe nimeni. Biserica lui Hristos e sobornicească, adică stă pe temelia celor șapte soboare a toată lumea și, prin furtunile istoriei, e cârmuită nevăzut de Mântuitorul Însuși, nu de vreun înlocuitor al Său, mai presus de soboare. Biserica, în care ne mântuim, e apostolească, adică își are slujitorii urmând, ca dar, prin punerea mâinilor, unii de la altii în șir neîntrerupt, suind până la Apostoli și prin ei până la Iisus Hristos. Toate celelalte “biserici” ivite după aceea, prin chiar aceasta sunt alăturea de cale, deci alăturea de mântuire.” Despre “înșelarea” spusă de alții, cred că adevărul va ieși la lumină, mai devreme sau mai târziu.”
Unui detractor al părintelui Arsenie Boca i-am răspuns astfel: Știai că părintele era anticomunist și de aceea l-au prigonit atâta amar de vreme, fiind urmărit permanent cu multe cadre de către Securitate până în octombrie 1989, când părintele era grav bolnav cu inima? Știai că în biserica Sf. Elefterie se află sus o pictură mare făcută de părintele cu Maica Domnului ținând în brațe pe Hristos îmbrăcat în haine DE ZEGHE? Adică hainele în care erau îmbrăcați pușcăriiașii, deținuții politici… ESTE UIMITOR CÂT CURAJ A AVUT SĂ FACĂ ACEST LUCRU, PE CARE SECURITATEA NU L-A REMARCAT! Prin asta a dorit să arate că Hristos a suferit în temnițele comuniste odată cu acești mărturisitori ai Lui…
Părerea mea este că minunile părintelui Arsenie Boca i-au pus serios pe gânduri pe comuniști, care nu puteau înțelege de ce atât de mulți români îl căutau și pentru a împiedica popularitatea și sa și pentru a nu spori credința lor a fost scos de la mănăstirea Sâmbăta de Sus, mai apoi a fost desființată mănăstirea de la Prislop o vreme iar părintele a fost caterisit și exilat la Drăgănescu. Părintele era foarte cunoscut în Ardeal și mulți îl căutau pentru un sfat și ajutor.
Părintele Ioanichie Bălan nu l-a trecut în Patericul românesc pentru că, fie avea îndoieli în privința colaborării părintelui cu Securitatea (care a dezinformat masiv prin diverse zvonuri, precum că ar fi yoghin, desfrânat etc.), fie a fost supus unor mari presiuni în acest sens de către foștii securiști și masoni. Să nu uităm că la mănăstirea Sihăstria, părintele Ioanichie Bălan nu a avut un trai ușor în ultimii ani de viață pentru poziția lui fermă împotriva NATO și împotriva ecumenismului, că nu i s-a dat voie să scrie cartea în care voia să facă mărturisiri importante în acest sens și… a fost otrăvit cu mercur. Lucrurile acestea se leagă între ele când avem mai multe date.
Să nu uităm că sfântul închisorilor, Valeriu Gafencu, l-a numit sfânt pe părintele Arsenie Boca. Oricum nu era singurul! Nenumărați români au crezut și cred încă în sfințenia sa. Iar faptele lui, smerenia sa îl vădesc ca pe un MARE SFÂNT ROMÂN…
Părintele Arsenie Boca a fost foarte mult timp prigonit și urmărit. DUREREA SA CEA MAI MARE (se spune în documentarul de pe youtube despre viața sa) ERA CĂ I S-A ÎNTERZIS SĂ SLUJEASCĂ SLUJBA SFINTEI LITURGHII. ȘI SFINȚIA SA FĂCEA ÎNTR-ADEVĂR ASCULTARE FAȚĂ DE DUHOVNICUL SĂU…
Un alt comentator, ayannis întreba: ,,Sunteți sigur, sigur că Pr. Arsenie Boca a pictat erezii? De unde știți că nu a fost o pictură profetică? Era perioada când nu avea voie să vorbească cu nimeni. I se luase dreptul de a fi preot monah, nu mai putea să răspândească prin predică Ortodoxia, nu mai putea mângâia suflete așa cum o făcea înainte astfel încât picta ce vedea. Erau mesaje pictate. Nu putea nimeni să-i ia asta. Și nu s-au prins. Știți ce e dureros, destui care pretind că sunt ortodocși nu recunosc că nu au puterea de a înțelege profunzimile acestui mare om, iar infirmitatea aceasta au convertit-o într-o armă cu care atacă memoria Părintelui. Se vede ca această memorie arde … teribil. Ce duh au în ei acești detractori de nu-și găsesc pacea că numai ortodocși nu sunt?”
Fratele Vasile Popescu ne spune și el: ,,Securitatea a făcut tot ce a putut să-l discrediteze în fața oamenilor și a clerului. Chiar dacă nu este canonizat este tot sfânt este! Ateii care nu credeau în Dumnezeu puneau darul părintelui pe seama credințelor lor: magia și hipnoza, pentru că în acestea credeau ei. Părintele a fost trimis în Sf. Munte Athos de către mitropolitul Nicolae Balan pentru a aduce de acolo manuscrisele filocaliei. Deși nu era încă hirotonit acolo a câștigat multă experiență duhovnicească și mult har. Tot mitropolitul Nicolae Bălan l-a îndemnat să dea la Belle Arte. A fost bun prieten și apropiat cu părintele D. Stăniloae și alți părinti profesori de la Institutul Teologic de grad universitar de la Sibiu. El este de fapt părintele Filocaliei românești. El a desenat coperta Filocaliei așa cum o cunoaștem din prima ediție. El este cel care l-a îndemnat pe părintele Stăniloae să traducă Filocalia. El a refăcut Mănăstirea Sâmbăta și tot el a refăcut Mănăstirea Prislop chiar în acele vremuri de prigoană. Darul său a fost unul de prooroc și apostol. Să ne rugăm părintelui Arsenie!”

În concluzie, miza acestui atac tot mai furibund împotriva marilor duhovnici ai românilor este de fapt împiedicarea canonizării sfinților închisorilor. Pentru că, așa cum spunea monahul Teodot ar ieși la iveală adevărul și despre cei care i-au prigonit, care i-au torturat și ucis. Mulțumesc într-un fel celor care l-au atacat și i-au negat sfințenia părintelui Arsenie Boca, pentru că altfel nu aș fi scris nici aceste comentarii pe bloguri și nici acest articol iar unii nu ar fi auzit poate nici până astăzi despre sfinția sa, sau l-ar fi înțeles în mod greșit, căzând în plasa întinsă cu viclenie de dușmanii ortodoxiei, propovăduitorii ecumenismului masonic.
Paranormalul de fapt nici nu există în cazul sfinților. Cei care îl denigrează acum pe părintele Arsenie Boca, necanonizat nici până astăzi de BOR, deși a trecut la cele veșnice pe 28 noiembrie 1989, acuză credincioșii pentru faptul că ei CAUTĂ MINUNI. Depinde cum interpretăm aceasta. Oamenii care stau la cozi mari pentru a se ruga la mormântul său trag nădejdea împlinirii unor dorințe și rugăciuni. Unora li se împlinesc dacă se roagă fierbinte și cu sinceritate deplină.
ESTE INEXPLICABIL ȘI INADMISIBIL FAPTUL CĂ BOR NU L-A CANONIZAT NICI MĂCAR PE PĂRINTELE ARSENIE BOCA! Cercurile oculte se opun în mod evident. Acum au inventat și această poveste a înșelării sale, DEȘI EI SUNT ÎN ÎNȘELARE!…

Redau în final și un text care ne arată cât de prigonit a fost părintele Arsenie Boca, deși nu a fost legionar, ci doar suspectat de către Securitate:

,,Omul lui Dumnezeu sau Sfântul Ardealului, cum este pomenit, adeseori, părintele Arsenie Boca i-a convins pe mulţi creştini să îşi păstreze credinţa în Dumnezeu, în vremuri de restrişte. Chiar şi după moartea sa, mulţi cred că, rugându-se la mormântul lui, primesc iertare, binecuvântare sau îşi schimbă viaţa în bine.

Convieţuire spirituală pe Facebook

Până nu demult, despre părintele Arsenie Boca şi despre Mânăstirea Prislop, la care a fost stareţ şi, apoi, după ce a fost transformată în mănăstire de maici, a slujit, se ştia mai mult din povestirile oamenilor sau din cărţi. Acum, internetul a dat o mână de ajutor mediatizării acestui lăcaş de cult şi a vorbelor de duh şi rugăciunilor părintelui, păstrate de-a lungul timpului. Pe pagina de Facebook a mânăstirii Prislop, apar, zilnic, rugăciuni, sfaturi, reţete de post dar şi povestiri despre gesturile de bunăvoinţă faţă de semeni aflaţi în greutăţi. Tot acolo, oamenii vorbesc despre împlinirile sufleteşti de care au parte când merg la mormântul părintelui Arsenie Boca sau îşi dau întâliri pentru a merge împreună, în pelerinaj, în Ţara Haţegului. Acolo am găsit postată o povestire, relatată de un călugăr al mănăstirii, despre cum a profeţit părintele Arsenie Boca moartea dictatorului Nicolae Ceauşescu, dar şi moartea sa.

Dumnezeu să-l odihnească în Lumina Învierii Sale.
„Să-mi faci crucea”
Noiembrie, 1989. Afară ninge uşor şi fulgii se lipesc de fereastră. Dalta muşcă încet din lemnul tare. Printre lacrimi, cu o durere surdă în inimă, tâmplarul a sculptat deja un nume – „Arsenie”. Ar trebui să mai scrie încă un cuvânt. Doar atât. „Ieromonahul”. Unsprezece litere. Dar nu poate. Durerea îl apasă din ce în ce mai tare şi gândul că nu-l va mai vedea niciodată pe părintele Arsenie Boca îi sfredeleşte inima. Îi răsună în minte cuvintele de la ultima întâlnire: „Să vii la mine la mormânt, că te voi putea ajuta mai bine decât acum”.
(profeţia mortii sale)
„Măi, hai să-ţi spun ţie ceva, că sţiu că tu nu mă spui la nimeni”. Şi continuă: „Hai, să-ţi spun cum se va descotorosi România de comunism. Toate celelalte ţări comuniste vor face paşnic trecerea de putere de la comunism la capitalism – ca şi când dai cămaşa de pe tine şi iei altă cămaşă – numai România va face trecerea prin vărsare de sânge şi vor muri mulţi”. L-am întrebat pe Părintele dacă voi muri şi eu. Atunci, sfinţia sa s-a aşezat către Răsărit, cu mâinile împreunate, ca şi când s-ar fi rugat (nu cum fac preoţii, cu mâinile în sus). A stat aşa, cu faţa către cer, vreo 15 minute. Mi-a spus, apoi, că nu voi muri la revoluţie, dar că „ăsta” va muri în ziua de Crăciun. L-am întrebat: „Care ăsta?”. „Ăsta, mă, care ziceţi voi că nu vi-l mai schimbă Dumnezeu”. Am întrebat încet: „Ceauşescu, Părinte?”. Dânsul mi-a zis: „Da, mă, ăsta. Şi voi muri şi eu, cu vreo trei săptămâni înaintea lui”.

Preot-martir

Părintele Ieromonah Arsenie Boca, s-a născut pe data de 29 septembrie 1910, în Vața de Sus, judeţul Hunedoara. Teolog, artist plastic (muralist) român, a fost stareț la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbata de Sus și apoi la Mănăstirea Prislop, unde datorită personalității sale veneau mii și mii de credincioși, fapt pentru care a fost hărțuit de Securitate. În biografia sa, scrisă pe wikipedia.org, se arată că a fost unul din martirii gulagului comunist, închis la Securitatea din Brașov, dus la Canal, închis la Jilava, București, Timișoara și la Oradea. A pictat biserica din Drăgănescu (la 25 Km de București).

„Scara dumnezeiescului urcuş”

Numele său real este Zian Boca. Înainte să ia calea mânăstirii, părintele a urmat Liceul Naţional Ortodox „Avram Iancu”, din Brad, pe care l-a terminat ca șef de promoție în 1929. În același an, s-a înscris la Academia Teologică din Sibiu, pe care a absolvit-o în 1933. A primit – la recomandarea profesorului Nicolae Popovici – o bursă din partea Mitropolitului Ardealului Nicolae Bălan pentru a urma cursurile Institutului de Arte Frumoase, din București. În paralel, audiază cursuri la Facultatea de medicină ținute de profesorul Francisc Rainer și prelegerile de Mistică creștină ale profesorului Nichifor Crainic de la Facultatea de Teologie din București. Fascinat de lucrarea „Scara dumnezeiescului urcuș”, scrisă de Ioan Scăraru, o traduce în limba română în doar 5 luni. Această traducere nu a văzut lumina tiparului.

L-a pictat pe Mihai Viteazul, la Atheneul Român

Remarcându-i talentul artistic, profesorul Costin Petrescu i-a încredințat pictarea scenei care îl reprezintă pe Mihai Viteazul de la Atheneul Român. Trimis de chiriarhul său, Nicolae Bălan, călătorește la Muntele Athos pentru a aduce manuscrisele românești și grecești ale Filocaliei. Aici are parte de o experiență duhovnicească formatoare pentru viata de călugăr pentru care optase încă din anii studenției, de la Sibiu.

La Muntele Athos

În 1935 – ca absolvent al Academiei Teologice – a fost hirotesit citeț și ipodiacon. Pe 11 septembrie 1936 este hirotonit diacon celibatar de către mitropolitul Nicolae Bălan. În anul 1939 petrece trei luni la Schitul Românesc Prodromu de la Muntele Athos, apoi este închinoviat la Mănăstirea Sâmbăta de Sus (județul Brașov).

Călugăr din 1940

În Vinerea Izvorului Tămăduirii din anul 1940 este tuns în monahism. În 1942 este ridicat la treapta preoțească și numit stareț al Mânăstirii Brâncoveanu pe care o renovează schimbând înfățișarea locurilor. Deja, din 1940, declanșează la Mănăstirea de Sâmbăta de Sus ceea ce s-a numit „mișcarea de reînviere duhovnicească de la Sâmbăta”, despre care Nichifor Crainic spunea: „Ce vreme înălțătoare când toată țara lui Avram Iancu se mișca în pelerinaj, cântând cu zăpada până la piept, spre Sâmbăta de Sus, ctitoria voievodului martir Constantin Brâncoveanu!”.

Arestat pentru un gest creştin

După ocuparea țării de către armata sovietică, Părintele Arsenie a fost arestat pentru prima oară la Râmnicu Vâlcei pe 17 iulie 1945, dus la București și eliberat pe 30 iulie 1945 pentru că nu i-a fost găsită nicio vină. Apoi a fost arestat în 14 mai 1948, pentru vina a-i fi ajutat creștinește cu hrană pe luptătorii anticomuniști din Munții Făgărașului. Atât pentru aceste bănuieli, cât și datorită notorietății sale printre credincioșii creștini, este schingiuit o lună și jumătate, silit să dea repetate declarații, fiind apoi eliberat.

La Mânăstirea Prislop

Mitropolitul Nicolae Bălan îl strămută de la Sîmbăta la Mănăstirea Prislop în noiembrie 1948. Acolo devine stareț, iar după ce sălașul s-a transformat în mănăstire de maici, a rămas ca duhovnic, cu întreruperi în perioadele de arestare și anchetare (1950, 1951, 1953, 1955, 1956).

Pictura prezicătoare

În 1959 comuniștii au risipit obștea și părintelui Arsenie Boca, deja martirizat prin închisori și la Canal, i-au interzis activitatea preoțească până la moartea ce a survenit după torturarea sa de Securitate. Fiind înainte văzător cu duhul el lasă mărturie a supliciului din care i s-a tras moartea, pictând la Biserica din Drăgănescu scena supliciilor Sf. Ștefan cel Nou, pomenit pe 28 noiembrie, data morții Părintelui Arsenie.

Trimis la Canal, salvat de Patriarhul Justinian

În noaptea de 15/16 ianuarie 1950 este a treia oară arestat. Face detenție „administrativă”, fiind dovedit vinovat, până pe 23 martie 1951 la Canal. Eliberarea s-a datorat Patriarhului Justinian care i-a semnalat lui Teohari Georgescu pericolul revoltării făgărășenilor. De Rusalii în 1953 este din nou anchetat, apoi este arestat la Timișoara, Jilava, Oradea pentru 6 luni din 5 oct.1955 până în aprilie 1956. În 1959 i se înscenează nereguli financiare pentru a fi scos abuziv din monahism și pentru a i se interzice să slujească la altar (post-mortem, în 1998, se revine asupra deciziei din 1959).

Pribeag în Bucureşti

A urmat pribegia la București, unde a fost tot timpul ținut în marginalitate. Cu cele două licențe ale sale, una la Belle Arte și alta la Teologie, n-a fost admis decât ca muncitor pictor bisericesc, până când e pensionat în 1968 cu o pensie de mizerie. A fost permanent supravegheat de Securitate. Din 1968 până în 1984 pictează biserica de la Drăgănescu.

A închis ochii la Sinaia dar a fost înmormântat la Prislop

La Sinaia, din 1969 și-a avut chilia și atelierul de pictură, unde s-a retras după 1984. Acolo a și închis ochii, pe data de 28 noiembrie 1989, în vârstă de 79 de ani. A fost înmormântat, după dorința proprie, la mănăstirea Prislop, la 4 decembrie 1989, prorocind că aici va fi loc de pelerinaj.”

SURSA: http://www.evz.ro

Cu dragoste întru Hristos, nevrednicul Radu Iacoboaie, 6 august 2014

56 de gânduri despre „PRIGONIT ȘI DUPĂ TRECEREA LA CELE VEȘNICE – PĂRINTELE MARTIR ARSENIE BOCA – Radu Iacoboaie, 6 august 2014, sărbătoarea Schimbarea la Față a Domnului

  1. Pingback: PRIGONIT ȘI DUPĂ TRECEREA LA CELE VEȘNICE – PĂRINTELE ARSENIE BOCA Radu Iacoboaie, 6 august 2014, sărbătoarea Schimbarea la Față a Domnului | radupopescublog

    1. i c

      Frate Radu,
      Dumnezeu sa iti dea sanatate si putere,iti multumesc pentru aceste precizari.
      Am mare evlavie la parintele,am ajuns la mormant si asa am plans pentru toate pacatele mele ,iar ce am simtit acolo a fost o mare binecuvantare.Acolo am simtit intr-adevar ca ii iubesc pe toti si imi venea sa strig asta,iar suspine ieseau din inima mea simtindu-ma mica si mult-pacatoasa,dar copil al Lui Dumnezeu.
      Apoi vazand comentariile rautacioase de la cineva numit ORTODOX-CRESTIN,auzind si inregistrarea de care precizezi ,pur si simplu m-a durut enorm.
      Citesc Cararea imparatiei,am citit si altele ale parintelui SI NICI VORBA DE PROSTII DE GEN REINCARNARE.ERA UN DUR CU PACATELE SI CU TOT CE NU E ORTODOX.
      De aceea,aceste precizari mi-au fost ca un balsam pentru suflet si iti multumesc ca mi-ai facut aceasta bucurie chiar azi,cand cu ajutorul Lui Dumnezeu,am ajuns la duhovnicul meu si eu si fiul meu de 7 ani si am fost spovediti si impartasiti.
      Doamne-ajuta frate,tot inainte.!

      Apreciază

      Răspunde
  2. Raglean Cristian

    -eu ii apreciez pe parintele Arsenie Papacioc,P Iustin,si de asemenea pe monahul Teodot (pt curajul marturisirii..)
    -ca patriarhul e mason de grad 33 asta nu stiu si nu cred ca stie sigur nici raduiacoboaie (eu sunt impotriva masoneriei,aceasta organizatie satanica care a fost anatematizata de BOR in 1937)
    -si de asemenea sunt pt canonizarea sfintilor inchisorilor

    -eu zic ca inregistrarea cu Parintele Arsenie Papacioc si P. Ioanichie Balan -despre ratacirile P. Arsenie Boca este cat se poate de reala ,chiar eu am urcat video pe youtube (si printre altele am fost facut si mason si ecumenist-desi sunt impotriva masoneriei si a ecumenismului de cel putin 7 ani…)

    -zice raduiacoboaie „Filmul începe abrupt, fără nici o introducere.”- da pt ca eu am aviut fisierul audio original,pe care l-am gasit pe net si l-am prelucrat cu Adobe Audition CS6,pt ca erau o gramada de spatii goale,si la inceput chiar,si am sters acel spatiu de aceea incepe brusc,de asemenea am aplicat un filtru ca sa scot un fasait,dar in rest inregistrarea e cat se poate de reala

    -vreau sa vad si eu inregistrarea de care zice dorina varzaru CU RELATĂRI ALE PĂRINTELUI PAPACIOC DESPE PĂRINTELE ARSENIE BOCA ȘI CONTRAZICE TOTAL ACEASTA ÎNREGISTRARE

    -Părintele Ioanichie Bălan nu l-a trecut în Patericul românesc pe p Boca pt ca a crezut ca e in inselare

    -da credinciosii-destui-cauta minuni si semne si proorociri,asta e adevarul
    -exista o carte foarte folositoare crestinului ortodox: „De ce caută omul contemporan semne, minuni şi vindecări paranormale? scrisa de Ieromonah Adrian Făgeţeanu si Ieromonah Mihail Stanciu; ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec…ns_ortodox.pdf

    -pictura aceea cu ereticul Francisc o interpretam cum vrem noi,sau poate p Boca chiar credea ca Francisc e sfant?
    -de asemea exista marturii ca-i impartasea pe greco-catolici

    am gasit in cartea :”omul in haina de in” acest fragment scris de DANIIL STOENESCU:

    „Acest desen al Părintelui Arsenie sub formă de triptic, demn de a fi pictat în viitoarea Catedrală Patriarhală a Mântuirii Neamului -adevărată sinteză grafică a teologiei istoriei – care pare a înmănunchea întâlnirea, în viitorul eshatologic, a Ortodoxiei cu Catolicismul sau a Răsăritului cu Apusul întru întâmpinarea Celui ce vine pe nori, nu este exclus să fi fost o alternativă sau o variantă la compoziţia mesajului ecumenic şi testamentar al Părintelui, de sub crucea Mântuitorului Hristos din scena „Biserica şi lumea” de la biserica din Drăgănescu,unde, în cele din urmă, sfinţia Sa a pictat Catedrala Sfânta Sofia din Constantinopol şi biserica Sfântul Petru din Roma, învăluite amândouă în lumina Aceluiaşi Duh Sfânt şi Soare al dreptăţii.”

    -Odată, l-am întrebat pe Părintele Arsenie dacă avem voie să venerăm sfinţii catolici. Eu mă gândeam la Sfântul Anton de Padova. Părintele mi-a spus: €žDa, putem, avem voie să-i venerăm, dar să nu-i uităm nici pe ai nostri€. (Morar Gheorghe, Ucea de Sus)

    -Vorbind despre unirea creştinilor, care ar trebui să fie şi pe care să o facem noi cei de acum, părintele spunea că se va ajunge la unire numai când oamenii vor avea astfel de suferinţe îndurate de la alţii, care vor cere să nu se mai facă sfânta Liturghie, încât abia poate atunci le va veni în minte să se unească, ca să poată împreună rezista încercărilor mari care vor veni asupra lumii prin lucrarea lui Antihrist. A zis părintele: „Papa vrea unirea, dar numai cu Roma, de aceea poartă şi o cruce strâmbă” (aşa are cârja). Totuşi, unii teologi şi episcopi catolici caută nişte punţi de legătură (cum ar fi icoana).
    – Părintele îl laudă pe Sadhu Sundar Sing care nu era ortodox. De ce? Pentru că va veni vremea când va trebui să trecem peste confesionalitate, care ne învrăjbeşte şi ne desparte. Acest om (provenit dintre hinduşi şi nu se ştie exact care era religia lui în India) a venit să cunoască adevărul. A făcut o şcoală engleză unde a aflat de creştinism. A ajuns şi la ideea sinuciderii. Când i s-a arătat Domnul Hristos a devenit apostot al Lui în Europa creştină şi în India. De aceea, Părintele a avut numai cuvinte de apreciere faţă de acest om care a devenit apostol al Domnului Hristos în veacul XX.

    Apreciază

    Răspunde
    1. raduiacoboaie Autor post

      Nu sunt de acord cu nimic din ceea ce susțineți. Doriți să vă răspund la toate aspectele abordate? Oare nu s-a spus până acum adevărul despre părintele Arsenie Boca? Vă plac polemicile de genul acesta, care pun sub semnul întrebării sfințenia duhovnicilor români. De ce?

      Apreciază

      Răspunde
    2. Radu Iacoboaie

      Sunteți împotriva masoneriei dar sunteți ecumenist…
      Ați spus că: ,,Vorbind despre unirea creştinilor, care ar trebui să fie şi pe care să o facem noi cei de acum” iar la sfârșit: ,,Pentru că va veni vremea când va trebui să trecem peste confesionalitate, care ne învrăjbeşte şi ne desparte.”
      Tocmai aici v-ați ales să comentați stimabile, pe un BLOG ANTIECUMENISM?

      Apreciază

      Răspunde
    3. ayeaye20

      –-mihail stanciu e pro cip si a slujit cu preaindracitul daniel deci e ecumenist
      ––@Raglean Cristian ce parere aveti de cip? e lepdare de Hristos primirea actelor cu cip?
      ––ne puteti da un link de unde ati luat inregistrarea cu Parintele Arsenie Papacioc si P. Ioanichie Balan???

      Apreciază

      Răspunde
  3. Raglean Cristian

    -stimabile eu zic sa va calmati,sa fiti obiectiv si sa citit atent; deci eu sunt si impotriva ecumenismului, acel citat tocmai ca e din cartile scrise despre parintele Boca, si am dat acel citat ca sa arat ca sunt impotriva ecumenismului, si ca apar astfel de texte in cartile p Arsenie Boca.

    -Anatema împotriva ecumenismului a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei
    „ANATEMA celor ce ataca Biserica lui Hristos învatând ca Biserica Sa este împartita în asa-zise „ramificatii” ce se deosebesc în doctrina si în felul de viata, sau ca Biserica nu exista vizibil, ci va fi formata în viitor când toate „ramificatiile” – sectele, denominatiunile si chiar religiile – vor fi unite într-un singur trup, si care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun ca botezul si euharistia ereticilor sunt eficace pentru mântuire, prin urmare, celor ce cu buna-stiinta sunt în comuniune cu acesti eretici înainte mentionati sau celor ce sustin, raspîndesc sau pazesc erezia lor ecumenista sub pretextul dragostei fratesti sau al presupusei uniri a crestinilor despartiti, sa fie Anatema!”

    http://www.sfantulpolicarp.com/Cleopa/ecumenism/e24.htm

    Apreciază

    Răspunde
    1. Radu Iacoboaie

      Ați luat în calcul și faptul că unii ar fi putut scrie eronat, în mod voit (ceea ce nu ar mira, după cât a fost prigonit și urmărit de comuniști prin Securitate) sau nu, despre învățăturile părintelui Arsenie Boca? De aceea, am și pus titlul articolului despre prigonirea după moarte…

      Apreciază

      Răspunde
  4. Raglean Cristian


    -„sa lase la o parte vrajba confesionala si sa fie una”,adica sa acceptam noi ortodocsii,singura Biserica adevarata ereziile catolicilor ?
    -„intre ortodocsi si catolici deosebirile nu sunt esentiale”
    -ba sunt foarte mari si esentiale ,ereticii catolici trebuie sa se lepede de ereziile lor,si dupa aceea sunt primiti la ortodoxie,noi nu avem ce sa cedam,noi avem Adevarul intreg.

    pai exact asa zic si ecumenisti eretici ca Biserica Catolica si cea Ortodoxa sunt surori
    -cum poate sa zica ca „biserica” catolica e fara greseala,aproape,cand papistasii au o gramada de erezii si nu pot veni la ortodoxie,dreapta credinta doar daca se leapada de ele.

    Eu nu prea sunt pentru ecumenism; a avut dreptate un sârb, Iustin Popovici, care l-a numitpan-erezia timpului nostru. Eu îl socotesc produsul masoneriei;…Biserica Romano-Catolica si Biserica Ortodoxa nu sunt doua surori.Nu exista decat un singur cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decat un singur trup, adica o singura Biserica. Deci notiunea de Biserici surori este improprie“.”PARINTELE STANILOAE

    Apreciază

    Răspunde
    1. raduiacoboaie Autor post

      Nu puneți în gura părintelui afirmații inexistente. Când lansați acuzații precum această atitudine pro-ecumenistă a sa și nu aduceți în sprijin dovezi clare (volumul, pagina etc.) automat vă autodiscreditați. Eu unul m-am convins de antiecumenismul părintelui Arsenie Boca. Și datorită acestui fapt, poate fi numit unul din marii sfinți români și mărturisitori ai ortodoxiei. Nu sunt obiectiv? Mă tem că sunt dar nu trebuie să afirm eu însuși acest lucru, ci alții.

      Apreciază

      Răspunde
  5. lumirado

    Oameni buni, de ce atâta vrajbă, atâta patimă? Cei ce îl iubesc pe Dumnezeu știu că există o singura Cale. Dacă Iisus a răbdat să încercăm să răbdăm și noi. Păstrați-vă credința orice s-ar întâmpla, orice ar zice vrăjmașii. Cine i-a primit în inima sa pe părinții Arsenie Boca și Arsenie Papacioc nu se va lăsa înșela oricât ar fi denigrați. Să fim smeriți și să ne rugăm neîncetat, acestea sunt armele noastre. Să ne lumineze Dumnezeu cu lumina Înțelepciunii Sale, să ne învețe să credem, să ne rugăm, să nădăjduim, să răbdăm, să iertăm și să iubim. (din rugăciunea stareților de la Optina)
    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-ne pe noi!

    Apreciază

    Răspunde
    1. Radu Iacoboaie

      Nu este vrajbă și nici patimă. Cel puțin din partea mea. Aveți o atitudine oarecum de superioritate. Un creștin adevărat este smerit și blând asemenea Mântuitorului. Astfel de întrebări și afirmații amestecă oarecum planurile și complică mai mult lucrurile. Ați putea să apărați într-un fel ortodoxia și valorile ei? V-aș ruga să fiți mai atentă și cu ortografia. Am corectat o mare parte din comentariu. Fără supărare. Suntem și în timpul Postului Adormirii Maicii Domnului…

      Apreciază

      Răspunde
      1. lumirado

        Domnule Radu, îmi cer iertare daca v-am necăjit cu interventia mea dar tocmai la smerenie si blandete am făcut si eu referire…..si credeti – mă ca nu doresc sa intru in polemica cu nimeni. Nu stiu ce v-a indus sentimentul unui aer de superioritate dar va inselati. Si apoi iertati -mă….de cine trebuie sa aparam ortodoxia si valorile ei? Ortodoxia se „apara” chiar prin numele ei (ortodox= dreapta credinta) si prin cele 7 taine. Duhovnicul meu m-a invatat ca nu trebuie sa încerc sa vorbesc altora de Dumnezeu ci sa ii vorbesc lui Dumnezeu despre altii . In alta ordine de idei îmi cer iertare si pentru osteneala de a corecta greselile de redactare , caci nu am probleme cu ortografia ci cu vederea….scriu de pe mobil iar ochelarii nu prea mă mai ajuta… … Iertati -mă încă o data.Dumnezeu sa va binecuvânteze.

        Apreciază

  6. Raglean Cristian

    Radu Iacoboaie de unde stiti ca patriarhul e mason de grad 33?
    -si dati va rog link catre ce zice :” dorina varzaru ne avertiza că EXISTĂ O FILMARE CU RELATĂRI ALE PĂRINTELUI PAPACIOC DESPE PĂRINTELE ARSENIE BOCA ȘI CONTRAZICE TOTAL ACEASTA ÎNREGISTRARE”

    Apreciază

    Răspunde
  7. Radu Iacoboaie

    Am să vă ofer mai întâi altceva:
    ,,NIMIC NU CADE DIN BISERICĂ, NUMAI PUTREGAIUL. ÎNAPOI LA CANOANELE SFINȚILOR PĂRINȚI, LA HOTĂRÂRILE SFINTELOR SINOADE ECUMENICE, ALTFEL LA IAD, CU ARHIEREI, CU PREOȚI, CU TOT! FEREASCĂ DUMNEZEU!”
    Sunt cuvintele Părintelui Arsenie Boca, cel denigrat astăzi de către unii, foarte probabil tocmai pentru atitudinea sa fermă antiecumenistă.

    Răspunsul meu scurt: masoneria nu ar pune în fruntea BOR un mason de rang inferior. Cât privește afirmația Dorinei Vărzaru, nu sunt eu vinovat că nu a pus link.

    Apreciază

    Răspunde
  8. Raglean Cristian

    -cele 2 poze(cu citate) pe care le-am postat aici sunt din cartea :marturii-din-tara-fagarasului-despre-parintele-arsenie-boca:[pagina 92] http://invitatielaortodoxie.files.wordpress.com/2012/11/marturii-din-tara-fagarasului-despre-parintele-arsenie-boca.pdf

    -de asemenea citatul acela ecumenist cu „să trecem peste confesionalitate” e din cartea O SINTEZĂ A LUCRĂRII PĂRINTELUI ARSENIE BOCA” ,pagina 164: http://ro.scribd.com/doc/31967004/ArsenieBoca

    Apreciază

    Răspunde
    1. Radu Iacoboaie

      Stimabile, reproduc ceea ce scrie la pagina 92 din cartea MĂRTURII DIN ȚARA FĂGĂRAȘULUI DESPRE PĂRINTELE ARSENIE BOCA:

      ,,CATOLICI, GRECO-CATOLICI, SECTANȚI, LEGIONARI
      ,,Sectanții sunt proorocul mincinos”.
      Catolici. Cu privire la Biserica Ortodoxă și cea Catolică, Părintele zicea că sunt două strane ale aceleeași Biserici; mai spunea, că în vremurile din urmă se vor construi multe, dar nu se vor termina. (Sora Aurica Tinca, Sf. Mănăstire Sâmbăta)
      Despre catolici a spus: ,,Biserica Catolică este aproape fără greșeală.” (Gheorghe Silea, 45 ani – Sâmbăta de Sus)”

      De aici reiese clar, că nu se poate pune bază pe mărturii mincinoase, care contrazic afirmațiile proprii ale părintelui și poziția sa FERMĂ ANTIECUMENISTĂ. SUNT MĂRTURII FABRICATE ÎN SPIRIT ECUMENIST, CA SĂ SCHIMBE ADEVĂRUL ȘI SĂ SLUJEASCĂ INTERESELOR ECUMENISMULUI MASONIC! Nu puteți contesta originea ecumenismului, prin filiera protestantă, la rândul ei de sorginte masonică…
      Un alt aspect este DENIGRAREA LEGIONARILOR, PUȘI PE ACEEAȘI TREAPTĂ CU CATOLICII, GRECO-CATOLICII, SECTANȚII… NUMAI ORTODOCȘI NU ERAU LEGIONARII?!

      Apreciază

      Răspunde
  9. Raglean Cristian

    „Ultima lămurire este asupra celor două scrieri apocrife: „Acatistul Prea Cuviosului Părinte Arsenie” şi „Viaţa Sfântului Prea Cuvios Părinte Arsenie”, scrise de Ieromonahul Dometie de la Mănăstirea Brâncoveanu-Sâmbăta de Sus, preoţit la 75 de ani, cu 4 clase primare, maniac şi exaltat religios, care venea pe la Părintele, îi scria scrisori, dintre care din întâmplare i s-a păstrat ultima, dar care mereu pleca supărat că Părintele nu-i da sfatul pe care-l voia el.

    Culmea este că acest Acatist a fost scris cu încuviinţarea Prea
    Cuv. Părinţi de la Sâmbăta şi cu binecuvântare arhierească (după măr- turisirea autorului), unii fiindcă sunt probabil de acelaşi nivel cu autorul, iar alţii ca să-l denigreze. Dovadă că cu toate demersurile făcute de conducerea Mănăstirii Prislop atât către conducerea Mănăstirii Sâmbăta, cât şi către Arhiepiscopia Sibiului, precum şi anunţurile publicate în Telegraful Român şi Credinţa Străbună (anul 1992), cele două apocrife, scrise sub o formă puerilă, cu multe minciuni, exagerări şi invenţii, circulă şi acum nu numai în ţară ci şi peste hotare, ajungând până în America, încât nu ştim cui i-a făcut mai mult rău acest pseudo-acatist, Părintelui sau Mănăstirii Sâmbăta şi Arhiepiscopiei Sibiului, că îngăduie asemenea scrieri, fară să le interzică şi să lămurească pe credincioşi.

    Ca urmare, nu numai că nu s-a luat nici o măsură de a stăvili răspândirea acestei necuviinţe, dar au pus pe un călugăr ieşit din mănăstire, după ce dăduse pe alţi călugări afară, căsătorit, văduv, având o
    fiică, revenit în viaţa monahală şi devenit arhimandrit, să acuze con-
    ducerea Mănăstirii Prislop, că ar fi scris „Acatistul” şi „Viaţa Părintelui”, care de fapt luase atitudine împotriva acestor improvizaţii, contestând prin adresa din 22 februarie 1992 către redacţia Telegrafului Român din Sibiu, „autenticitatea şi cuprinsul acestui pseudo-acatist şi pseudo-viaţă atât pentru că nu sunt decât o înşiruire de invenţii şi inexactităţi a unei minţi exaltate, cât şi pentru faptul că nu orice neavenit are dreptul să scrie „Acatiste” sau „vieţi de sfinţi”, iar acestea se fac numai după canonizarea unei personalităţi duhovniceşti, – şi numai cu aprobarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române”; iar prin adresa 14/1992 către Mănăstirea Brâncoveanu îi roagă să ia măsurile cuvenite de „stingere a răspândirii lor în popor pentru ca răul să nu se înmulţească şi pentru ca să nu li se întoarcă în pedeapsă… lipsa de dragoste şi respect faţă de Părintele Arsenie”.
    Ca urmare, rugăm pe cititorii Cărării împărăţiei să nu se mai lase înşelaţi de improvizaţii, ci să se adreseze Mănăstirii Prislop pentru a obţine scrierile autentice ale Părintelui.” Monahia Zamfira Constantinescu

    IEROMONAH ARSENIE BOCA: CĂRAREA ÎMPĂRĂŢIEI: http://www.ortodoxia.md/phocadownload/parinti_contemporani/(Arsenie%20Boca)%20Cararea%20Imparatiei(1).pdf

    Apreciază

    Răspunde
    1. Radu Iacoboaie

      Observ că toate mărturiile mincinoase pe care le invocați cu nonșalanță PROVIN DE LA MĂNĂSTIREA SÂMBĂTA DE SUS, unde din câte știu sunt mulți iubitori și cinstitori ai ECUMENISMULUI… Să nu-mi spuneți că nu știați, că nu ați fost acolo… Eu unul am trecut pe acolo, venind de la Muntele Athos.

      Apreciază

      Răspunde
  10. Radu Iacoboaie

    PE BLOGUL ORTODOXIE TRADIȚIONALISTĂ ȘI TEOLOGIE PATRISTICĂ, A APĂRUT O REPLICĂ LA ACEST ARTICOL. Desigur una neconcludentă și părtinitoare, care contestă sfințenia părintelUi Arsenie Boca.

    Replica la articolul “PRIGONIT ȘI DUPĂ TRECEREA LA CELE VEȘNICE – PĂRINTELE ARSENIE BOCA – Radu Iacoboaie, 6 august 2014, sărbătoarea Schimbarea la Față a Domnului”
    Posted on 6 august 2014 , blogul Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

    Se pare ca problema zeificarii duhovnicilor este una destul de acuta in randul ortodocsilor de azi. Observ ca din ce in ce mai putin conteaza invatatura Bisericii pentru multi, prioritara devenid evlavia oarba dupa anumiti duhovnici a caror sfintenie este discutabila. Si asta nu o spun eu sau altii pentru ca, asa cum insinueaza autorul articolului, avem chef de o prigoana impotriva marilor duhovnici (cata ipocrizie numai sa afirmi asa ceva) ci pur si simplu ca unele elemente din viata si invatatura lor sunt incompatibile cu invatatura Bisericii. Aceasta invatatura a Bisericii este accesibila oricui, si inainte sa se apuce sa arunce cu noroi in cei care incearca sa o readuca in prim-plan, ar fi bine ca acesti oameni sa o studieze putin, pentru ca in mod inconstient, si sub o masca de falsa evlavie, o denigreaza. Si ce poate fi mai rau decat sa te ridici chiar impotriva Trupului lui Hristos?

    Ce spune acest articol?

    ,,Și dacă stăm să ne gândim bine, cei care au lovit în ultima vreme în părintele Iustin Pârvu, în monahul Teodot (ucenicul său), în părintele Arsenie Papacioc și mai recent în PĂRINTELE ARSENIE BOCA, au legături mai mult sau mai puțin cu francmasoneria sau slujesc intereselor acesteia.”

    Deja se incepe bine. Daca discuti teologic o problema, dar atentezi la pietismul eretic poti fi suspectat de colaborare cu masoneria…

    ,,Și mă întreb firește de ce abia ACUM după atâția ani, după 25 de ani, este pusă la îndoială sfințenia părintelui Arsenie Boca, în contextul atacării altor duhovnici, monahi și opoziției Patriarhiei Române față de canonizarea sfinților închisorilor comuniste.”

    Simplu. Pentru ca nebunia cu pr. Arsenie este recenta si mediatizata de curand. E normal ca un astfel de fenomen sa traga totusi atentia si sa fie studiat, mai ales ca inselarile stim bine ca vin in masa.

    ,,Eu văd totul ca pe un atac concertat la adresa ortodoxiei prin denigrarea marilor duhovnici ai poporului român. Ca lumea să nu mai aibă atâta evlavie la ei. Întrebarea este cine sunt aceste slugi care fac voia diavolului care arde de nerăbdare să termine odată cu ei. Se zice că la mormântul părintelui, diavolul și acum se tânguie… De ce? Pentru că mulți creștini s-au întărit prin sfinția sa…”

    Eu vad ca un “atac concertat la adresa ortodoxiei” mai degraba neglijarea predaniilor ortodoxe in favoarea invataturilor ciudate ale unor duhovnici. Tot un astfel de atac este cand incerci sa scuzi unele scapari chiar eretice ca deh….banuim noi ca respectivul despre care vorbim e un sfant. Ce a mai ramas din sfatul Sfantului Ioan Teologul care ne spune sa cercetam duhurile (1 Ioan4,l)? Cat despre crestinii care s-au intarit….depinde in ce s-au intarit…

    ,,Un alt comentator, ayannis întreba: ,,Sunteți sigur, sigur că Pr. Arsenie Boca a pictat erezii? De unde știți că nu a fost o pictură profetică? Era perioada când nu avea voie să vorbească cu nimeni. I se luase dreptul de a fi preot monah, nu mai putea să răspândească prin predică Ortodoxia, nu mai putea mângâia suflete așa cum o făcea înainte astfel încât picta ce vedea. Erau mesaje pictate. Nu putea nimeni să-i ia asta. Și nu s-au prins. Știți ce e dureros, destui care pretind că sunt ortodocși nu recunosc că nu au puterea de a înțelege profunzimile acestui mare om, iar infirmitatea aceasta au convertit-o într-o armă cu care atacă memoria Părintelui. Se vede ca această memorie arde … teribil. Ce duh au în ei acești detractori de nu-și găsesc pacea că numai ortodocși nu sunt?”

    Uite-l pe Ulfilas: Uite-l pe Francisc de Assisi: Boca Francisc
    Daca privim treaba la rece, da, a pictat erezii. Iar afirmatia ca “picta cu duhul” e cel putin socanta pentru cineva care se pretinde ortodox si ar trebui sa se smereasca sub ascultarea Bisericii dupa cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Sau “duhul” parintelui Arsenie e un duh diferit de cel al Sfintilor Parinti care au invatat erminia picturii? Care e Duhul cel Adevarat atunci? Cel care a inspirat canoanele picturii sau cel care l-a inspirat pe parintele Arsenie? Dar vedem iarasi aceeasi atitudine: se gasesc scuze pentru incalcarea predaniei Bisericii. Ca picta cu duhul, ca altii nu-l inteleg. Dar se naste aceeasi intrebare. De cine ascultam atunci? Biserica spune ceva, parintele Arsenie si fanii lui altceva. Imaginati-va o clipa ca fiecare picta sau facea in Biserica ce-l taia capul, pentru ca facea cu “duhul”. Ce ar fi iesit din asta? Degringolada pe care o vedem astazi, doar ca la cote mult mai mari (nu ca acum nu ar fi mari) ba si acuze ca cei care nu gandesc asa, nu sunt “ortodocsi”. Daca legam aceasta pictura si de marturiile din volumele 1 si 2 despre parintele Arsenie, in care parintele spune ca “Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt doua strane ale aceleiasi biserici” deja avem o imagine completa. Chiar daca pe undeva parintele spunea ca “ecumenismul este erezia tuturor ereziilor” totusi trebuie sa decidem care din cele doua declaratii ii apartin, pentru ca se bat cap in cap!
    Dar oricare ar fi spusele parintelui, pictura, care este sigur a sfintiei sale, este ne-ortodoxa. Si asta fara discutie. Cei care dau p-afara de ortodoxie dupa ureche ar face bine sa verifice invatatura ortodoxa despre pictura, inainte sa-i scuze parintelui “vedera cu duhul” care a dus la pictarea ereticilor in altar. (!!!)

    ,,În concluzie, miza acestui atac tot mai furibund împotriva marilor duhovnici ai românilor este de fapt împiedicarea canonizării sfinților închisorilor.”

    Concluzie falsa. Eu sunt pentru canonizarea sfintilor inchisorilor (si militez pentru asta) pe criteriile invataturii Bisericii si pe aceleasi criterii nu sunt de acord cu pictura de la Draganescu (nu ma bag in acuzele de yoga, hipnoza etc.).
    Ii rog pe toti cei care insista cu sfintenia parintelui Arsenie sa aduca argumente din invatatura patristca a Bisericii in favoarea canonizarii, nu sentimentalisme ieftine, fara valoare cand vorbim de adevar. De asemenea ii rog sa nu arunce asa rapid cu apelative “frumoase” gen “masoni”, “inselati” etc. celor care au rezerve in privinta unor parinti contemporani, pe simplul motiv ca exista o discrepanta intre invatatura Sfintilor Parinti si invatatura acestora. Este absolut normal sa ai rezerve atunci cand vrei sa “cercetezi duhurile”.
    Dupa cum au spus si altii, nimeni nu se grabeste sa-l condamne pe parintele Arsenie in mod direct. Dar e absolut normal sa fii precaut, mai ales cand scopul tau este sa asculti de Biserica in primul rand. Chiar crede cineva ca e un pacat asa de mare ca parintele sa nu fie considerat sfant din teama de a nu desconsidera invataturile Bisericii?

    Andrei Dinu

    Vezi si:
    Ispita “zeificarii” marilor duhovnici.
    Tot pe tema zeificarii duhovnicilor si a refuzului unor ortodocsi de a urma teologia Sfintilor Parinti, preferand miturile moderne.
    Cazul parintelui Arsenie Boca, sau cum oamenii vor altceva decat pe Hristos

    Aici gasiti articolul cu pricina (a carui replica e acest articol).

    P.S. Nici macar faptul a parintele Arsenie a fost prigonit de securitate nu-i confera calitatea de sfant. Daca acest argument era suficient, inseamna ca deja trebuie sa ne inchinam “sfintilor” Vladimir Ghika sau Anton Durcovici.

    Completare binevenita din partea doamnei Oana Iftime:
    “Ce urmari smintitoare are pictura pr Boca incepe sa se vada, deja. Pe un site ,,ortodox” (http://bdi2.wordpress.com/2010/10/15/27/), se poate descărca un document despre ,,Biserici cu moaşte în Bucureşti”, unde autorul i-a pus si pe ,,sfintii” catolici, cu justificarea urmatoare: “Notă: cu privire la sfinții catolici: atâta vreme cât Sf. Pr. Arsenie Boca l-a pictat pe Sf. Francisc cu aureolă de sfânt (și pe care scrie ‘Sfântul Francisc de Assisi’; oricine poate verifica la fața locului) la Biserica Drăgănescu, este de dorit ca (măcar cei mari) să fie recunoscuți ca făcând parte din Ceata Sfinților și de aceea au fost cuprinși în aceste liste.”
    Adaug si o observatie sa zicem tehnica. Reprezentarea acelui „hristos” “eteric” din pictura pr Boca contravine cu invatatura ortodoxa, in maniera ereticului Origen, condamnat, printre altele, si pentru ideile sale privind pre-existenta sufletelor, respectiv necorporalitatea initiala a ceea ce aveau sa fie oamenii, rezultati din caderea din treapta de corporalitate in treapta de corporalitate a unor entitati initial imateriale. Biserica a sesizat ca asemenea idei lovesc si in Intruparea Domnului. Canonic, Hristos nu este NICIODATA reprezentat „eteric”. Si aici rog pe specialistii in arta bisericeasca sa ma corecteze, daca gresesc.
    Iar daca este adevarat ce spun chiar admiratorii pr Arsenie, ca a fost mustrat de un ierarh pentru necanonicitatea picturii si ar fi raspuns ca picteaza asa fiindca astfel a vazut el personajele sfinte, este chiar foarte grav. Ce altceva decat aratari demonice pot fi astfel de viziuni, in care ‘hristos’ si ‘sfintii’ apar spectrali si diferit si in alte feluri de modul cum invata Biserica, de sute de ani, ca sunt ei si trebuie reprezentati? Intreb, in acest context- chiar suntem dispusi sa riscam sa ne inchinam la diavol, pictat sub forma unor imitatii ale Mantuitorului si sfintilor Sai? Numai fiindca acele picturi apartin pr Boca, fata de care avem o fascinatie lipsita de prudenta pe care o recomanda Biserica?”
    Share this:

    raduiacoboaie on 7 august 2014 la 6:37 pm said:

    Chiar dacă nu am văzut personal picturile de la Drăgănescu de care vă agățați atât de tare, sunt convins că părintele le-a făcut ÎNTR-UN ANUME CONTEXT, nu pentru că ar fi fost în înșelare. Și chiar dacă s-ar fi putut întâmpla, nu este o crimă. Este omenește a greși până la urmă, nu suntem infailibili precum Papa. Sunt desigur și alte cazuri de sfinți care au avut unele scăpări, stimabile. Observ că procedați precum sectanții, când se prevalează de citate scoase din contextul Sfintei Scripturi (și așa deformate prin traducere eronată) și o interpretează în manieră personală.
    Sunt aproape convins că aveți o legătură mai mult decât prietenoasă cu Patriarhia Română, cu Patriarhul Daniel. Altfel nu m-ați fi întrebat de unde știu că are gradul 33 în masonerie.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
    1. ayeaye20

      http://en.wikipedia.org/wiki/Ulfilas
      For several reasons, modern scholars depend more heavily on the Arian accounts than the Catholic accounts. Auxentius was clearly the closest to Ulfilas, and so presumably had access to more reliable information. The Catholic accounts differ too widely among
      themselves to present a unified case. Debate continues as to the best reconstruction of Ulfilas’s life.

      traducere :
      Ptr cateva motive, INVATATII MODERNI DEPIND MAI MULT DE SCRIERILE ARIENE DECAT DE SCRIERILE ORTODOXE. Auxentiu a fost clar cel mai apropiat lui Ulfila, asa ca PROBABIL a avut acces la informatii mai de incredere . Scrierile ORTODOXE difera prea mult intre ele ca sa prezinte un caz unificat. Dezbaterile continua la cea mai buna
      reconstructie a vietii lui Ulfila
      ===========
      deci nu se stie clar de o fost arian sau ortodox Ulfila

      Apreciază

      Răspunde
  11. Raglean Cristian

    -nu am nici o legatura cu patriahia stimabile,chiar si eu de nenumarate ori am zis ca Patriarhul Daniel daca nu-i mason,cel putin are legaturi cu ei,si am fost impotriva ecumenismului pe care il raspandeste el
    -dar tu gresesti pt ca nu ai nici o dovada ca e mason,si mai ales de grad 33,sunt numai interpretarile tale subiective
    -de asemenea parerea ta personala si eronata e ca acea discutie dintre p Ioanichie si p Arsenie Papacioc e falsa; iar gresesti stimabile pt ca acea inregistrare circula chiar la c onferintele ASCOR cu ani in urma si e foarte reala, Parintele Arsenie Papacioc chiar interzicea sa citeasca ucenicii lui din cartile parintelui Boca,
    – daca p Boca il accepta drept sfant pe ereticul Francisc si zicea ca „nu e mare diferenta intre ortodocsi si catolici” si ii impartasea pe ereticii greco-catolici fara ca acestia sa se lepede de erezia lor si sa se boteze, gresea si nu e sfant, toti sfintii au fost impotriva ereziilor.

    …botezul latinilor este minciunonumit botez. Şi pentru aceasta, nici după cuvântul amărunţimei este primit, nici după cuvântul iconomiei. Nu este primit după cuvântul amărunţimei, întâi pentru că sunt eretici. Şi cum că latinii sunt eretici nici o trebuinţă este acum să arătăm, vreo dovadă. Că însuşi aceasta, că avem atâta ură, şi atât întoarcere, iată atâtea veacuri, despre dânşii, este arătată dovadă, că ca pe nişte eretici îi urâm, adică precum şi pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptători de Duh. ”

    Zice încă şi Dumnezeiescul Hrisostom (în voroava cea la început, era Cuvântul) €žNu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Şi se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.€ Ci şi Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: €žNici un eretic dă sfinţenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: €žbotezul celor rău cinstitori de Dumnezeu, nu sfinţeşte.€

    mai multe in Pidalion: http://mirem.ro/pdfuri/pidalionul.pdf

    „Că dacă una este soborniceasca biserică, şi unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, şi al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor şi al schismaticilor, şi este adevărat şi cel al drept slăvitoarei şi al soborniceştii biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviinţă. ”

    CANONUL 45: Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, împreună cu ereticii rugându-se, numai să se afurisească; Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, să se caterisească.

    „In pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vartoasa inselare demonica Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola si alii nevoitori ai latinilor (dupa caderea Bisericii de Apus de la cea din Rasarit), recunoscuti de ei ca sfinti. „Atunci cand Francisc a fost rapit la cer” spune scriitorul Vietii acestuia, „Dumnezeu Tatal, vazandu-l, S-a intrebat, fiind pentru o clipa in nedumerire: cui sa dea intaietate, Fiului Sau Celui dupa fire, sau fiului dupa har – Francisc”. Ce poate fi mai cumplit, mai had decat aceasta hula, ce poate fi mai intristator decat aceasta amagire !” Sfantul Ignatie Briancianinov

    http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2014/07/sfantul-ignatie-briancianinov-despre.html

    Apreciază

    Răspunde
    1. ayeaye20

      plecand de la :
      http://paginiortodoxe.tripod.com/vsmar/03-12-sf_grigorie_dialogul.html
      daca ptr acest fracisc de assisi s’a rugat vreun Sfant si o intrat la Rai ???????
      cum s’a intimplat cu imparatu Traian pe care l-a izbăvit sfîntul Grigorie Dialogul din veşnicele munci cu rugăciunile sale.

      Se scrie şi aceasta pentru acest mare plăcut al lui Dumnezeu, că pe Traian, împăratul Romei (98-117), care a fost închinător la idoli, după mulţi ani de la moartea lui l-a izbăvit sfîntul din veşnicele munci cu rugăciunile sale. De acest lucru Sfîntul Ioan Damaschin, în cuvîntul său pentru cei adormiţi, scrie astfel: „Grigorie Dialogul, episcopul Romei celei vechi, precum ştiu toţi, era vestit întru sfinţenie şi înţelegere şi, cînd slujea, avea părtaş un înger din cer slujind împreună cu dînsul. Acesta, călătorind oarecînd pe podul cel de piatră şi stînd într-adins, a făcut rugă-ciune către Domnul cel iubitor de suflete pentru iertarea păcatelor lui Traian împăratul. Atunci, a auzit îndată glas de la Dumnezeu, zicînd: „Rugăciunea ta am auzit-o şi dau iertare lui Traian; iar tu să nu mai faci rugăciuni pentru păgîni””.

      Apreciază

      Răspunde
  12. Radu Iacoboaie

    Cred că se încearcă o polarizare a tuturor, că încearcă să determine o dezbinare în rândul credincioșilor ortodocși. Adică, ești pentru sfinția sa sau împotrivă? Când de fapt, adevărul este atât de simplu de cunoscut, când vine vorba de marii duhovnici ai neamului românesc. Iar părintele Arsenie Boca este prezent destul de mult în filme documentare, cărți, reviste, etc. Nu este însă chiar exclus faptul ca unii să se fi folosit de numele său și să-i atribuie afirmații gratuite în unele lucrări, precum cele pomenite pe blogul ORTODOXIE TRADIȚIONALISTĂ ȘI TEOLOGIE PATRISTICĂ, tocmai pentru A-L DISCREDITA PENTRU ANTIECUMENISMUL SĂU. Un blog care poate că vrea să se facă DINTR-ODATĂ cunoscut și să promoveze un alt gen de ortodoxie – ORTODOXIA FORMALĂ. Cu alte cuvinte, o ortodoxie nelucrătoare, ca în cazul fariseilor biblici.

    Apreciază

    Răspunde
    1. o oarecare

      Din pacate, cunosc un caz concret in care editorul si-a permis sa adauge cam doua pagini de opinii personale, distribuite pe parcursul cartii. Acele opinii si-au atins scopul, deoarece difuzarea cartii a fost interzisa. Cred ca e vorba despre aceeasi editura.

      Apreciază

      Răspunde
      1. Radu Iacoboaie

        Foștii securiști care l-au urmărit pe părinte au avut interesul sau misiunea să continue în cazul părintelui Arsenie Boca, chiar și după trecerea sa la cele veșnice… Au umblat cu obținerea de mărturii mincinoase precum a două persoane de la mănăstirea Sâmbăta de Sus sau le-au fabricat ei înșiși… Totul pentru A-L DISCREDITA ÎNAINTEA CREDINCIOȘILOR ROMÂNI.

        Apreciază

  13. Pingback: ARTICOLE BLOGURI ORTODOXE (08.08.2014): Mitropolitul Serafim de Pireu: „LOBBY-UL SIONIST ESTE RESPONSABIL PENTRU PERSECUŢIILE CREŞTINILOR”. Vaccinurile. Pr. dr. Mihai Valică: “Cine tace, când trebuie să mărturisească, are partener pe diavol

  14. andrei-d

    De curand, eu pacatosul si nefericitul, botezat in cristelnita cu apa sfintita a Uneia Sfinte Biserici, am indraznit miseleste si din nestiinta, cazand in inselare si neputinta, citind si ispitind, cautand si iscodind, cum nu se cuvine unui adevarat crestin, sa-mi denigrez cu nerusinare parintele si duhovnicul ortodox, Arsenie Boca. Cu regret, in ciuda tuturor acuzatiilor, am incercat sa-l apar cu mare indrazneala, insa nu comentariile/articolele eretice m-au determinat sa ma indoiesc de parinte si de sfintenia lui, ci chiar ascultand pe unii parinti ortodocsi, purtatori ai Harului, iar din lipsa de rugaciune stiu ca nu voi putea sa-mi dau seama cu adevarat de tainica si tumultoasa viata a Parintelui, insa incercand sa aflu de „ratacirea sa”, destul de suspect imi veneau foarte repede gandurile cele desarte(ispitele) ce incercau sa ma desparta de gandul cel bun al Parintelui, tocmai de aia mi-am dat seama ca ceva e in neregula…asemeni celorlalti mari duhovnici ca Nicodim Mandita, Vichentie Malau, Ilie Lacatusu, Paisie Olaru, Gheorghe Calciu, Ioanichie Balan, Arsenie Papacioc si nu in cele din urma, pa mult iubitul nostru parinte Justin de la Petru-Voda(ultima reduta cred eu), duhul cel rau lucreaza atat pe plan spiritual (chiar prin credinciosii ce se roaga din ce in ce mai putin si le vin in minte ganduri indoielnice) cat si fizic(denigrari si reeducari, si mai nou DEZINFORMARE SELECTIVA); mare atentie, cum spunea si un Sfant Parinte ca diavolul are experienta a peste 7500 de ani de cand i-a scos pe protoparintii nostri Adam si Eva din rai…iar daca va reusi sa creeze dezbinare intre frati va pierde si va sminti pe foarte multi. În loc sa criticam, sa ne rugam mai mult sa fim luminati macar de un strop din Harul Preasfantului Duh, si sa avem o traire duhovniceasca in spirit ortodox, milostenie, iubind si pretuind adevarul UNIC REVELAT, iar ADEVARUL ne va elibera. Sa ne rugam pentru toti Sfintii Inchisorilor care prigoniti si osanditi, acestia au rabdat chinuri ingrozitoare, aceasta fiind dovada marturisirii lor, deci ca atare sa privim toate acuzatiile aduse marilor duhovnici ca o prigoana impotriva Bixericii lui Hristos, care nu inceteaza a darui sfinti lumii cu toate ca e mereu atacata, insa „portile iadului” (gurile ereticilor care scuipa hule impotriva Bisericii si a sfintilor ei, printre care un loc de cinste il are si mult iubitul nostru parinte, Arsenie Boca) nu o vor birui in veci. Sa ne invredniceasca si pe noi Bunul Dumnezeu, ca macar jumatate din curajul celor dinaintea noastra sa ni-l dea sa putem marturisi si noi, iar dobandind Împaratia cea Cereasca sa laudam acolo pe Tatăl, pe Fiul si pe Sfântul Duh Domnul, in vecii vecilor! AMIN

    Apreciază

    Răspunde
    1. raduiacoboaie Autor post

      Tot ce ați afirmat seamănă cu o adevărată spovedanie publică a păcatului. Dacă este rodul mustrărilor de conștiință, fiind și în timpul Postului, sunteți vrednic de toată lauda. Dacă este numai o mică piesă de teatru, asta se va vedea mai târziu și la prima încercare a credinței în fața vrăjmașilor ortodoxiei. Dumnezeu să vă întărească și să ne lumineze pe toți. Doamne ajută!

      Apreciază

      Răspunde
  15. andrei-d

    Lauda nu mi se cuvine, dar pt binecuvantare iti multumesc. Pe toti sa ne invredniceasca Bunul Dumnezeu de iubire nefatarnica si doctori fara de arginti, cat legat de ce priveste marturisirea pana la moarte, sunt foarte slab dar ravnesc si nadajduiesc ca Dumnezeu nu ne va parasi in clipele cele mai grele, El stiind cele mai dinauntru ale tuturor. Spovedanie sau nu, am gresit amarnic si vroiam sa indrept cat de cat greseala. Doamne ajuta!

    Apreciază

    Răspunde
  16. razboiul nevazut

    le cam amesteci acolo in articol ,probabil nu-l cunosti pe pr Antim sau pr Gheorghe ei nu vorbesc numai ca sa sune si stiu ce vorbesc iar inregistrarea cu pr Arsenie Papacioc despre pr Arsenie Boca am ascultat-o de vre-o 3-4 ani si se gasea pe arhiva ortodoxa ,problema e ca oamenii nu au vrut sa cunoasca adevarul si ar fi bine sa asculta-ti cele 3 filmulete pana la capat ,https://www.youtube.com/watch?v=lNgV6U9iokU

    Apreciază

    Răspunde
  17. razboiul nevazut

    SAU Cazul parintelui Arsenie Boca, sau cum oamenii vor altceva decat pe Hristos
    Posted on 2 mai 2014
    M-am decis sa scriu aceste randuri dupa ce am citit comentariile de la articolul “Parintele Arsenie Boca, sfant sau inselat?”. Nu e primul articol pe acest blog in care abordez devierile pietiste ale ortodocsilor de azi, care in dauna eclezialitatii prefera sa-si faca “guru” din orice duhovnic, ba pe deasupra le mai acorda si infailibilitate.
    Care e dilema respectivului articol? Parintele Matei Vulcanescu atrage atentia asupra faptului ca pictura de la Draganescu e necanonica si pe langa asta, mai sunt pictati si eretici ca Francisc de Assisi sau Ulfila. Evident ca in Casa lui Dumnezeu nu se admit pictarea vrajmasilor Sai, singurele elemente necrestine[1] care pot fi pictate pe spatiul exterior al bisericii fiind sibilele, care au profetit venirea lui Hristos. Binenteles ca “ortodocsii” care nu au inteles nici acum sensul cuvintelor lui Hristos, “nu judeca si nu vei fi judecat”, ca de altfel nici modul in care functioneaza Biserica si relatia dintre madularele Sale, au sarit ca arsi cu aceleasi afirmatii care toate luate impreuna ne duc la urmatoarea concluzie: daca cineva il venereaza si supravenereaza pe parintele Arsenie, in nici-un caz nu ai dreptul sa te iei de unele fapte sau cuvinte ale sfintiei sale.
    Nu inteleg insa ce atata tergiversare. Pictura de la Draganescu e necanonica. Exista atatea carti de teologie a icoanei (multe in format electronic) pe care le recomand multora sa le citeasca. A da la o parte canoanele picturii (stabilite de sfinti parinti) pe simplul motiv al unei simpatii fata de un duhovnic e nebunie curata. Il putem considera sfant pe parintele Arsenie chiar daca admitem ca a si gresit asa cum il consideram de ex. sfant si pe sf. Grigorie de Nyssa chiar daca a invatat apocatastaza.
    Daca am mai inceta sa mai zeificam duhovnicii si sa patrundem mai mult esenta Ortodoxiei asa cum ne-a fost lasata de Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti am fi adevarate madulare ale Bisericii, nu niste pietisti care confunda eclezialitatea cu misticismul bolnav al religiei. Pentru ca realitatea trista de azi este ca asa-zisii ortodocsi contemporani, pentru o simpatie fata de un duhovnic calca in picioare cuvinte evanghelice, canoane si practica teologica a Sfintilor Parinti din totdeauna. Respingand toate acestea il resping pe Insusi Hristos! Asa cum o fac si cand nu vor sa se impartaseasca des, asa cum o fac si cand elogiaza ecumenismul s.a.m.d. “Cel ce va asculta pe voi, pe mine ma asculta si cine se leapada de voi, de mine se leapada; iar cel ce se leapada de mine, se leapada de Cel ce m-a trimis pe mine” (Luca 10, 16). Ce raspuns au de dat aicitot cei care nu tin cont de cuvintele patristice si canonice doar pentru a idolatriza asa cum vor ei un duhovnic?

    ______________________________________________________________
    [1] Si ereticii sunt la fel de necrestini ca si paganii, dupa cuvintele Mantuitorului: “iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ţi fie ţie ca un păgân şi vameş” (Matei 18:17)

    Apreciază

    Răspunde
    1. raduiacoboaie Autor post

      Mergeți la biserica din Drăgănescu. Este la 25 de km de București și analizați picturile acestea în context, pentru a înțelege ce a vrut să exprime prin ele părintele Arsenie Boca. După aceea mai discutăm despre faptul că sunt canonice sau necanonice. Și să țineți seama de faptul că au fost făcute în timp îndelungat în perioada comunismului, când sfinția sa nu avea voie să mai vorbească cu oamenii, să slujească etc.

      Apreciază

      Răspunde
  18. Fabian

    Sfantul Parinte Arsenie sa-i lumineze pe toti ”razboinicii” anonimi nevazuti ce lovesc cu pietre in el, crezand ca apara Ortodoxia. Jalnici pigmei, cand veti ajunge la mormantul de la Prislop, sa va rugati sa va ierte. Sa vedeti minunile de la mormant, predicile si cuvintele unor oameni profund induhovniciti ce si-au schimbat viata cu ajutorul parintelui. Aceasta e cea mai mare minune: schimbarea vietii. si asta a facut-o parintele o viata intreaga, murind ca martir; omorat de securitate; in deplina ascultare de Biserica; rugandu-se pentru toti. Inclusiv pentru denigratorii lui.

    Apreciază

    Răspunde
    1. raduiacoboaie Autor post

      Am repostat astăzi un articol cu părintele Arsenie Boca de pe blogul Apologeticum. Am pus și câteva comentarii și link-uri importante. A fost omorât de Securitate. Cu câteva săptămâni înainte fusese torturat…

      Apreciază

      Răspunde
  19. ayeaye20

    Sf Arsenie Boca nu era deacord cu spiritismu, yoga si budismu
    Parintele Arsenie Boca. O viata inchinata schimbarii vietii noastre
    Agaton pag 73
    -„Sa nu faceţi spiritism!” Părintele avea şi atitudini de neînţeles pentru noi faţă de anumite persoane. Pe unele, pur şi simplu, le ignora. O învăţătoare spunea că n-a privit-o niciodată şi nu i-a adresat niciun cuvânt. Altora le spunea să nu mai fie cum au fost, cazul unei persoane care se ocupase de budism şi de tehnica yoga. Părintele i-a interzis să mai vină, spunând că „se ocupă şi cu altă religie”. În schimb, o maică evlavioasă şi cu multă însuşire de valoare şi cultură, dar care sub o anumită influenţă se rătăcise oarecum de la anumite precepte ortodoxe, îl preocupa şi vroia să o revadă, dar ea îl evita. Când, însă, a revăzut-o după mai mult timp, i-a spus: ,Mă gândeam cum voi da eu odată, acolo sus, socoteală de
    tine?”. A spovedit-o şi ea a revenit.

    Apreciază

    Răspunde
  20. Radu Iacoboaie

    PE BLOGUL VLAD HERMAN – sâmbătă, 23 august 2014, PUTEM CITI:
    Supozitie incredibila: Parintele Arsenie Boca a fost schingiuit pe cruce de comunisti, in padurile din Sinaia
    Potrivit marturiei preotului Petru Vamvulescu, in cartea „Viata lui Arsenie Boca – Fapte inedite”, Parintele Arsenie Boca a fost rastignit pe cruce de comunisti inainte de a pleca la Domnul, in padurile din Sinaia…

    Apreciază

    Răspunde
  21. Radu Iacoboaie

    DE PE BLOGUL LUI VLAD HERMAN

    Adevărul ascuns despre moartea Părintelui Arsenie Boca: Iradierea, răstignirea, dezgroparea şi buna mireasmă
    Arătarea Părintelui Justin Pârvu la mormântul său plin de viaţă
    A apărut revista ATITUDINI, nr. 35, închinată mucenicului Mircea Vulcănescu
    Sfintii Inchisorilor, evocati intr-o noua carte

    Adevărul ascuns despre moartea Părintelui Arsenie Boca: Iradierea, răstignirea, dezgroparea şi buna mireasmă

    Posted: 25 Aug 2014 11:06 AM PDT
    În cele ce urmează, un fragment din cartea “Viaţa lui Arsenie Boca, fapte inedite”, scrisă de preotul Petru Vamvulescu. Menţionez că l-am sunat pe preotul Petru în seara zilei de luni, 25 august 2014, pentru a-mi confirma cele relatate în carte. Răspunsurile au fost întocmai ca în aceasta. (Vlad Herman)

    “El nu a murit numai din cauză că a fost iradiat, în toamna anului 1989. Vreau să fac o noua descoperire de care am fost înştiinţat: văzând că Părintele Arsenie s-a ridicat din moarte (n. r. adică şi-a revenit după iradiere, cel puţin parţial, conform spuselor preotului Vamvulescu), i-au dat ultima lovitură fatală (n. r. comuniştii). A fost dus în pădurea de brazi de la Sinaia şi răstignit. I-au înfricoşat (n. r. tot comuniştii) şi pe cei ce au aflat, ca să nu spună adevărul, şi s-a lăţit minciuna aceasta, că Părintele Arsenie a murit nu muceniceşte, ci de boală.

    Trebuie să nu ascundem un alt lucru cutremurător: Părintele Arsenie a fost scos de trei ori din mormânt. Prima dată, la trei zile de la îngropare, fiindu-le frică la securişti să nu învieze, cum îi era frică lui Irod. A doua oară l-au scos după un an, fără explicaţii, iar a treia oară acum vreo şase ani. Atunci a ieşit un izvor de apă din mormântul Părintelui Arsenie, care n-a putut fi oprit. Atunci s-a scos apă din mormânt cu găleţile şi s-a adunat în butoaie.

    Capacul de sicriu a fost găsit dat într-o parte, iar oasele pline cu apă şi noroi. Au fost spălate şi aşezate într-un sicriu nou, din stejar. Am sărutat sfintele oase şi mai ales capul, care era înmiresmat”.

    Arătarea Părintelui Justin Pârvu la mormântul său plin de viaţă

    Posted: 25 Aug 2014 10:05 AM PDT
    Mesaj primit de la profesorul Corneliu Gheorghiţă din Piatra Neamţ, un apropiat al Părintelui Justin Pârvu

    Joi, 21 august 2014, am simţit o dorinţă puternică de a mă închina la mormântul Părintelui Justin. Când am ajuns la doi metri de mormânt, venind dinspre poarta din stânga, mi-am ridicat privirea şi l-am văzut pe Părintele stând în picioare, îmbrăcat în haine monahale şi cu privirea zâmbitoare şi plină de bunătate (binecunoscută credincioşilor).

    El se afla puţin dincolo de mormânt, iar după câteva secunde mi-am plecat privirea şi când mi-am ridicat-o, chipul Părintelui nu mai era. Am rămas cu bucuria revederii în suflet.

    Text si foto: Vlad Herman

    A apărut revista ATITUDINI, nr. 35, închinată mucenicului Mircea Vulcănescu

    Posted: 25 Aug 2014 10:03 AM PDT

    Atitudini_nr. 35_coperta_2

    Sfintii Inchisorilor, evocati intr-o noua carte

    Posted: 25 Aug 2014 01:09 AM PDT
    La Editura Meteor Press din Bucuresti a aparut cartea “Sfintii Inchisorilor, stalpi ai Ortodoxiei si Neamului Romanesc – Marturii. Minuni“, coordonata de jurnalistul baimarean Vlad Herman.
    In prima parte a volumului sunt evocate, printre altele, cateva personalitati care au marcat istoria recenta prin jertfa lor in inchisorile comuniste: Justin Parvu, Valeriu Gafencu, Arsenie Boca, Gheorghe Calciu, Ioan Ianolide.
    In al doilea capitol se regasesc mai multe minuni produse in ultimii ani datorita mucenicilor din Aiud, unele dintre ele avandu-i in centru pe cativa maramureseni.Volumul poate fi achizitionat online sau din librarii, la pretul de 12 lei.
    http://www.ZiarMM.ro

    Apreciază

    Răspunde
  22. Pingback: PE 28 NOIEMBRIE A TRECUT LA CELE VEȘNICE PĂRINTELE MARTIR ARSENIE BOCA… TOT PE 28 NOIEMBRIE 1918, BUCOVINA S-A UNIT CU ROMÂNIA… | MIȘCAREA PENTRU APĂRAREA ORTODOXIEI

  23. Pingback: 28 NOIEMBRIE, ZIUA DE CINSTIRE A UNUI SFÂNT APRIG PRIGONIT DE CĂTRE FOSTA SECURITATE COMUNISTĂ ŞI ÎNCĂ NECANONIZAT DE CĂTRE SF. SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE: PĂRINTELE ARSENIE BOCA… | MIȘCAREA PENTRU APĂRAREA ORTODOXIEI ȘI A ROMÂN

Lasă un comentariu